פייסבוק מחשבת מסלול מחדש: ברשת החברתית הפופולרית בעולם בוחנים את האפשרות של איסור מוחלט על מודעות פוליטיות לקראת בחירות 2020 לנשיאות ארה"ב, כך דווח הערב (ו') בבלומברג. אם אכן תתקבל ההחלטה, היא תהיה דרמטית ועשויה להגביל מאוד את כוחן של רשתות חברתיות במערך הקמפיינים לנשיאות ובהשפעה על דעת הקהל.
1 צפייה בגלריה
מנכ"ל ונשיא פייסבוק מארק צוקרברג
מנכ"ל ונשיא פייסבוק מארק צוקרברג
מנכ"ל ונשיא פייסבוק מארק צוקרברג
(צילום: EPA)
פייסבוק ניצבת בחודשיים האחרונים בפני ביקורת ציבורית, פוליטית ופנים-ארגונית נרחבת, כשסלע המחלוקת הוא לא אחר מאשר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. ברשת החברתית מתמודדים עם חרם מפרסמים בהיקף גלובלי, תגובת נגד לטענה שלפיה פייסבוק לא עושה מספיק כדי למנוע הפצה של דברי הסתה ותכנים מפלגים. הפוסט שהתחיל את הכל פורסם לפני כחודש על ידי הנשיא טראמפ, ובו כתב "כשביזה מתחילה - מתחילות היריות". בטוויטר הוא תוייג כ"מאדיר אלימות", אולם בפייסבוק הוחלט להשאירו באוויר.
המתחרה הקטנה טוויטר - הנחשבת לפלטפורמה העיקרית שנמצאת בשימוש של טראמפ, כבר הוחלט באוקטובר האחרון להחרים לחלוטין מודעות פוליטיות. בפייסבוק לא השתכנעו והמשיכו להתעקש לא רק על קיומן של פרסומות מהסוג הזה - אלא אף הודיעו כי מודעות פוליטיות לא יעברו אימות עובדתי לפני פרסום בפלטפורמה.
פייסבוק המשיכה עד לפני שבועיים לטעון כי מודעות פוליטיות ופוסטים של פוליטיקאים בכירים - גם אם מפרים את כללי הקהילה שלה, עשויים להמשיך ולהישאר באוויר מתוקף "זכות הציבור לדעת", ומתוקף החשיבות החדשותית שקיימת בפרסומם.
על פי הדיווח של בלומברג, בכירי פייסבוק עוד לא הגיעו להחלטה - אולם מנהלים דיונים בנושא. הפרטים עוד לא ברורים, אולם נרמז כי האיסור יהיה קצר במיוחד ויימשך רק ימים ספורים לפני רגע האמת בקלפיות. כבר עכשיו, פייסבוק מאפשרת למשתמשים לכבות את פיצ'ר המודעות הפוליטיות בעצמם - ובכך לצמצם חשיפה לתכנים המפורסמים.