מגפת הקורונה מאיצה את הגידול בצריכת מוזיקה בסטרימינג ומספר המנויים בעולם מגיע כבר ל-394 מיליון, כך עולה ממחקר שוק של חברת Counterpoint. מספר המנויים ברבעון הראשון של השנה גדל ב-35 אחוזים לעומת המספר באותה תקופה ב-2019. החוקרים אומרים כי הסגר ברחבי העולם והצורך למלא שעות ריקות רבות לאורך היום הביא לצריכה מוגברת של תכנים בפלטפורמות OTT (וידיאו, אודיו ומוזיקה) השונות.
חברות המוזיקה עודדו את התופעה באמצעות קיצוץ בתעריפים והצעת תקופות ניסיון ארוכות בחינם: יוטיוב מיוזיק מציעה ארבעה חודשי חינם במדינות שונות כולל בישראל, אפל מיוזיק מציעה ששה חודשים בחינם במדינות מסויימות, וכך גם אמזון וחברות נוספות.
2 צפייה בגלריה
ספוטיפיי
ספוטיפיי
ספוטיפיי
(צילום: shutterstock)
החוקרים מציינים כי קצב הגידול במספר המנויים בתשלום עולה על קצב הגידול בסך המשתמשים בשירותי הרשת, מה שמעיד לדעתם על מעבר של מנויים רבים מצריכת שירותי חינם לתשלום עבור שירותי פרימיום. פלטפורמות המוזיקה מתמקדות על הרחבת הנגישות שלהן לקהלים רחבים, בין השאר על ידי הגדלת מספר הכלים שבאמצעותם ניתן לשמוע את המוזיקה שלהן. אסטרטגיה זו מוכיחה את עצמה כמוצדקת על רקע מעבר של מנויים רבים לשירותים בתשלום.
2 צפייה בגלריה
סטרימינג מוזיקה
סטרימינג מוזיקה
סטרימינג מוזיקה
(ynet)

לפי ממצאי המחקר, ספוטיפיי ממשיכה להוביל את השוק העולמי עם נתח שוק של 30 אחוזים וגידול של 30 אחוזים במספר המנויים שלה לעומת מספרם בתקופה המקבילה לפני שנה. שנייה אחריה אפל מיוזיק עם 25 אחוזים מהשוק. אמזון במקום השלישי עם 12 אחוזים מהשוק, וגידול מואץ של 104 אחוזים במספר המנויים. אם לוקחים בחשבון גם משתמשים חינמיים, מי שמובילה את השוק במספר המנויים הכולל היא בכלל חברת הענק טנסנט (Tencent) הסינית, עם 657 מיליון מנויים, רובם ככולם בסין.
החוקרים מצאו כי בהשפעת הקורונה חל שינוי בדרך שבה אנחנו צורכים מוזיקה בסטרימינג. במקום האזנה בדרך לעבודה או תוך כדי ספורט בשטח הפתוח אנחנו מעדיפים כיום האזנה בבית, מה שמביא לצריכה גדולה יותר של חדשות, רדיו ופודקסטים העוסקים במדיטציה ובאורח חיים בריא.