שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    המצב בטאטא

    ליצרן הרכב ההודי יש לא מעט תוכניות חלקן אפילו מפתיעות

    יש מכוניות שקצת קשה לנו לשייך ליצרן רכב הודי. כזו בדיוק היא הארייה קופה: מדובר במכונית ספורט דו מושבית נאה למדי, שמזכירה במידות ובקווים את הפומה. ברגע הראשון נראה שהמכונית, שניצבת במרכז העמדה של טאטא בתערוכת ז'נבה, הגיעה לכאן בטעות, ואולם איש שיחי ההודי מבטיח לי שאין כאן שום טעות. "להיפך" מסביר ראטאן ראג'ה "למכונית הזו יש סיכוי טוב להגיע לפס הייצור. למעשה יש לה סיכוי טוב יותר מהרודסטר שהצגנו כאן בשנה שעברה". והיכן בדיוק היא תיוצר? "אנחנו בודקים זאת בדיוק כעת, אבל ייתכן מאוד שנייצר אותה מחוץ להודו. למעשה נשקלת האפשרות לייצרה באירופה, בצרפת, ספרד או בגרמניה". וזה, חייבים להודות, מאוד מעניין. אם לרבים לא ברור היכן ההגיון בבניית מכונית ספורט הודית, הרי שעוד פחות מכך מובן הרעיון ליצרה באירופה. מכונית כזו הרי תהיה יקרה יותר. "לא בדיוק" מתעקש מר ראג'ה "הרי את המכללים המכאניים וחלקים רבים נביא מהודו". אלא שהרעיון הזה מעט יותר מתוחכם. מצד אחד מכונית ספורט תסייע לתדמית של טאטא, מאידך אם היא תיוצר באירופה יהיה לקהל יותר אמון במוצר ומן הסתם בצדק. לכן אולי הוא יהיה נכון לשלם עליה יותר ממה שהיה מוכן במקרה של מכונית הודית רגילה. בכל מקרה, הטאטא הספורטיבית לא תגיע לפס הייצור לפני 2002.
    הארייה קופה מבוססת על הרודסטר שהוצגה בשנה שעברה ושתיהן נשענות על האינדיקה, הסופר מיני ההודית ששיווקה באירופה החל לאחרונה. היא עוצבה על ידי סדנת אידיאה האיטלקית ותונע על ידי מנועים חדשים בנפח 1.6 ו-2.0 ליטר.

    הקשר הצרפתי

    התוכנית המעניינת של ההודים עבור הארייה משתלבת היטב עם ההכרזה על שיתוף פעולה הולך וגובר עם פיז'ו. "ההסכם שלנו עם פיז'ו אינו מוגבל, נשקול כל מהלך בהתאם לפרוייקט המדובר. נרכוש מהם מכללים, ידע וייתכן שגם תהיה לנו מכונית משותפת. פיז'ו עד כה לא רוותה נחת בשוק ההודי, השותפים שלהם לא היו טובים, אבל הם ימשיכו לייצר שם מכוניות עצמאית גם בלעדינו". אם לשפוט לפי הפרסומים המוקדמים הרי שכרגע כבר מדובר על כך שטאטא תפתח מכונית על בסיס פלטפורמת ה-307. בכל מקרה, ייתכן ומנועי הארייה החדשים יגיעו מבית פיז'ו.
    חדשה חשובה לשוק הישראלי היא שבשנה הקרובה תוצג כנראה גרסת סדאן של האינדיקה, שתכונה בשם אחר ותוצע בהמשך הדרך גם עם תיבה אוטומטית. האינדיקה, כדאי לדעת, מצוידת במנוע בנזין בנפח 1.4 ליטר עם 75 כ"ס או במנוע דיזל בנפח דומה עם 54 כ"ס.

    וגם ספארי

    טאטא הציגה בתערוכה, עדיין כמכונית תצוגה, גם גרסת שלוש דלתות מקוצרת לספארי. מכונית התצוגה הזו הוכנה על ידי חברת הלואיז הצרפתית והמוכרת, אבל איכות הביצוע דווקא הייתה רחוקה מלהרשים. הספארי הרגילה נחתכה במרכז ומבסיס הגלגלים קוצרו 20 ס"מ.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    טאטא ארייה...
    סיכוי טוב שתגיע לפס הייצור
    טאטא ספארי...
    גרסת 3 דלתות מקוצרת שהייתה רחוקה מלהרשים
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים