• טויוטה לנד קרוזר הבלתי נגמר מושך עוד קצת, ומתעדכן במספר תחומים
  • המנוע הוותיק מקבל תוספת של 27 כ"ס, מסך המגע צומח ומערכות הבטיחות מורחבות
  • היבואנית טוענת שהעדכון לו יזכה רכב הכביש-שטח בעולם אינו רלוונטי לישראל
ישן ישן, אבל מתחדש: טויוטה לנד קרוזר הנוכחי (מכונה סדרה 150) הוא הדגם הוותיק ביותר שמשווקת טויוטה באולם התצוגה הראשי ברחוב יגאל אלון בתל אביב. הדגם שנמכר אצלנו כיום, דור שלישי לאחד מרכבי הכביש-שטח המצליחים בהיסטוריה של תעשיית הרכב, הוצג לראשונה לפני לא פחות מ-11 שנים. הוא עבר מאז אמנם עדכונים ומתיחות פנים אחת לכמה שנים, אבל גילו ניכר בכל פינה ומחליף צעיר ורענן כבר ממתין כנראה במתקן ניסויים סודי, בשלבי פיתוח כלשהם. ורק כדי לעשות סדר, למרות בסיס (מאוד) ותיק ותג-מחיר שרחוק מלהיות ידידותי, הוא עדיין רכב השטח הנמכר ביותר בישראל ב-15 השנים האחרונות ובפער עצום, עם קהל אוהדים ענק ובהתאם, שמירת ערך מדהימה.
(קצת) יותר כוח: אחת מנקודות החולשה של רכב הכביש-שטח היפני ומקור לביקורת גורפת, נוגעת לביצועי המנוע. הטורבו-דיזל בעל ארבעה צילינדרים בנפח 2.8 ליטר ייצר עד עתה 177 כ"ס שסחבו את הרכב הענק והכבד. זה לא הספיק, בעיקר על הכביש. כעת הוא מפיק 204 כ"ס (תוספת של 27 כ"ס) ולמרות שלא מדובר בזינוק נחשוני, השינויים אמורים להתבטא גם באופי העברת הכוח. נחיה ונראה. בכל מקרה, תיבת שישה הילוכים אוטומטית נותרה ללא שינוי אבל נוספו לה מנופי שליטה ידנית מההגה כאופציה בגרסאות בכירות.
עוד אינץ', עוד גוון שחור: בתא הנוסעים (היפני, בתמונה) מוצב כעת מסך מגע גדול ("9) באינץ' מהמסך הנוכחי, אך עדיין לא ברור אם הוא תומך ב-Apple CarPlay ו-Android Auto למרות שאפשרות זו מתבקשת. ולהדגשת הנופך הדרמטי יש כעת אפשרות לחישוקי "18 ומראות צד בצבע שחור וסבכה קדמית באפור כהה במקום ניקל מבריק. נשמע כמו משהו שהיינו בוחרים בו ברצון.
והבטיחות: היצע מערכות הבטיחות המתקדמות מתרחב וכולל כעת גם בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל בלילה ורוכבי אופניים ביום, לצד התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי (באמצעות הבלמים). כיום יש בלימה אוטונומית, התראת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים ותאורה דינמית רק בגרסאות הבכירות. נקווה שבמסגרת העדכון תשכיל היבואנית להציע אותן גם בגרסאות הבסיס.
3 צפייה בגלריה
טויוטה לנד קרוזר
טויוטה לנד קרוזר
(צילום: ניר בן זקן)
מה אנחנו חושבים על כל זה: בסך הכל עדכונים קלים אך כאלה שמבחינתנו די נוגעים בנקודות החולשה של הרכב הנוכחי, וזה טוב. החל בעוד כוח למנוע, דרך הרחבת ארסנל מערכות הבטיחות ועד סילוקו האפשרי של גריל הכרום הנוצץ והמיותר. חישוקים שחורים אגב, תמיד אהבנו. אבל. כאשר ביקשנו לדעת מתי והאם וכמה, טענו ביבואנית כי העדכון אינו רלוונטי כרגע לשוק הישראלי, ולא הוסיפו. האם יש להעניק דגש ל"אינו רלוונטי" או ל"כרגע"? לא ברור. להערכתנו המבוססת על ניסיון העבר, כמו-גם על כך שטנדר היילקס ישווק כאן עם אותה יחידה הנעה, נראה שהעדכון בהחלט יגיע ארצה. מתי? כנראה במהלך השנה הבאה.