צילום: שי יחזקאל

רק רצינו להגיד ש: אף אחד לא יקשיב לרעיונות שלכם אם תציגו אותם ככה

לא סופרים אתכם בישיבות הזום? הרעיונות המועילים שלכם לא מקבלים תשומת לב ראויה? הנה חמש אסטרטגיות שיגרמו לאנשים באמת להקשיב לכם בעבודה

המסר עובר בעוד מישורים, כמו שפת הגוף וטון הדיבור. הטון שלכם צריך להיות מעניין ומתלהב. (צילום: Shutterstock)
המסר עובר בעוד מישורים, כמו שפת הגוף וטון הדיבור. הטון שלכם צריך להיות מעניין ומתלהב. (צילום: Shutterstock)

זאת יכולה להיות הרגשה חד פעמית או קבועה, ובכל מקרה היא לא נעימה. אתם משתתפים בישיבת עבודה ומרגישים שהדברים שרציתם לומר לא קיבלו תשומת לב ראויה. אתם חושבים שהרעיון שלכם חשוב ומועיל, אבל מהר מאוד מתברר לכם שאף אחד לא ממש הקשיב. כדי שיקשיבו לכם בישיבה הבאה, וגם בזו שאחריה, ד"ר דוד ברקוביץ, פסיכולוג, יועץ ארגוני ומאמן מנהלים לניהול אפקטיבי, ממליץ לכם לאמץ את הצעדים הבאים:

 

1. אל תגידו: רק רציתי לומר ש...

התופעה הזאת נקראת באנגלית just והכוונה היא לאנשים שמתחילים לדבר בהתנצלות. הסגנון הזה יכול להתבטא גם במשפטים כמו "עלה בי רעיון שחשבתי להציע" או "אני חושב/ת כבר הרבה זמן שאולי כדאי להתחיל לנסות". כשמתחילים לדבר בהקדמה מתנצלת, הסביבה מפרשת זאת כאמירה של משהו לא חשוב. אם גיבשתם רעיון שחשוב לכם להציג בישיבת עבודה, אמרו את הדברים בהתלהבות ובלי התנצלות. תנו לו מקום של כבוד, בלי מילים מקטינות.

 

2. התחילו בהצגת התוצאה ולא הדרך

כל הצגת רעיון צריכה ללכוד את תשומת הלב של הנוכחים. דרך מצוינת לעשות זאת היא להתחיל תמיד בהצגת התכלית - למה אנחנו צריכים את זה או מה ייצא לנו מהרעיון הזה. במקום להתחיל בהסברים ארוכים דברו קודם כל על התוצאה. בדרך זו תגרמו לעניין ולסיכוי גבוה שיקשיבו לרעיון עצמו.

 

3. קצרו את המסר

הציגו את הנקודה שלכם מיד, בלי הקדמות ובלי להיכנס לפרטים. מסרים עמוסים בנתונים ומלל מיותר יוצרים שעמום וחוסר הקשבה. חשבו על הדברים שאתם רוצים לומר והקפידו להיות קצרים ולא לגלוש לנושאים אחרים. אם הכנתם מצגת, השתמשו יותר בתמונות ופחות במילים ובנתונים.

 

4. התחילו במסר שקל לדמיין

מסרים שמועברים דרך הרגש מעניינים ונקלטים טוב יותר. לכן כדאי להתחיל עם מסר שאפשר לראות ולדמיין. ספרו איך הרעיון שלכם ייראה, כך שאנשים יוכלו לדמיין אותו קורה.

 

5. חשבו לא רק על המילים

המסר עובר בעוד מישורים, כמו שפת הגוף וטון הדיבור. הטון שלכם צריך להיות מעניין ומתלהב. השתדלו לעמוד כשאתם מדברים, גם אם זה לא מקובל. זה יגרום לאנשים להקשיב לכם יותר. נסו גם לא לדבר בטון מונוטוני ושלבו בין המילים ביטוי לא צפוי כמו Who gives a fuck. זה לא מקובל ולכן יוצר עניין והקשבה.

 

טיפ: רוצים לדעת אם מישהו במקום העבודה מחבב אתכם או לא?

אם אתם רוצים לבדוק מה התשובה לשאלה הזאת, נסו לפתח איתו שיחה על תחומי עניין משותפים. אם הוא משתף פעולה, מתלהב ומנסה למצוא עוד תכונות, נושאים או תחומי עניין משותפים – הוא מחבב אתכם בוודאות. אבל אם הוא דוחה כל אפשרות לנושא או תחום עניין משותף מעבר לענייני העבודה, הוא כנראה לא מתעניין בכם ברמה האישית.

 

מתוך ספרו החדש של פרופ' ג'ון שפר, מומחה להתנהגות וסוכן FBI לשעבר: The Like Switch

 

 

 

 

הגיליון החדש של מגזין מנטה - עכשיו בדוכנים (צילום: שי יחזקאל)
הגיליון החדש של מגזין מנטה - עכשיו בדוכנים (צילום: שי יחזקאל)
 
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד