• רכב הפנאי הקומפקטי של פיז'ו הפך ללהיט ועובר כעת מתיחת פנים קלה
  • יש שינוי מראה אך מנועים וגיר נותרו זהים. השוס: אפשרות למערכת לראיית לילה
  • יגיע ארצה בעוד כחצי שנה
(ממש) מעט אחרת: שתיים מנקודות המשיכה העיקריות של ה-3008 הנוכחית הן מראה אטרקטיבי וסביבת נהג מקורית ומשובחת. ושתיהן השתנו רק במעט במתיחת הפנים. פסי לד ארוכים יותר בחרטום וסבכה גדולה משמעותית בהתאם לקו המשפחתי העדכני. מסך המגע - שהפך בשנים האחרונים לאלמנט רב-חשיבות עבור רוכשים - גדול מבעבר ("10 לעומת "8) והגרפיקה בלוח המחוונים הדיגיטלי מעודכנת. חבל רק שבאותה הזדמנות לא הוחלט להחזיר את כיוון מד הסל"ד למקובל - משמאל לימין ולא להיפך.
(קצת) יותר בבטיחות: היצע מערכות הבטיחות התעדכן וכולל כעת בלימה אוטונומית מורחבת (מ-5 ל-140 קמ"ש לעומת עד 85 קמ"ש כיום) גם בגרסאות הבסיס, מערכת שמירה על נתיב ויכולת זיהוי תמרורים משופרת (עצור ותן זכות קדימה, נתיב חד סטרי ואיסור עקיפה). בנוסף תוצע כאופציה מערכת ראיית לילה תרמית, המסוגלת לזהות הולכי רגל ובעלי חיים בתנאי ראות מוגבלת, כ-200 עד 250 מטרים מעבר לקצה אלומות אורות הדרך ("אורות גבוהים"). נהגים שמוצאים עצמם לעיתים קרובות בכבישי דרום או צפון חשוכים ללא ספק יעריכו זאת.
בלי שינוי (בכלל) במנועים: כבעבר יש טורבו-בנזין עם שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר (130 כ"ס) וארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ליטר (180 כ"ס) לצד טורבו-דיזל עם ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (130 כ"ס). כל המנועים עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. גם הגרסאות ההיברידיות-נטענות נותרו ללא שינוי: 1.6 ליטר טורבו-בנזין ומנוע חשמלי אחד עם 225 כ"ס והנעה קדמית, או עם מנוע חשמלי גם לגלגלים האחוריים (והנעה כפולה) בתפוקה משולבת של 300 כ"ס.
מה אנחנו חושבים: אם זה לא מקולקל, אל תתקן. פיז'ו לא באמת צריכה לשנות את להיט המכירות ההיסטרי שלה. דגם שאחרי הרבה שנות אכזבות וכשלונות מסחריים מככב בראשות הקטגוריה אליה הוא שייך כמעט בכל שוק בו הוא משווק. מה עוד שהעיצוב המקורי של ה-3008, נקודה שבדרך כלל עולה לדיון לאחר מספר שנים, טוב מספיק כדי לשמר מראה אלגנטי גם ארבע שנים לאחר שעלה לראשונה על הכביש. אז אפשר להבין את היצרנית, אבל מותר גם להתאכזב מעט ולצפות שהצוות מאחורי סביבת הנהג המשובחת הזו, יבריק שוב מעבר לתוספת של "2 למסך המגע.