לקוח עד העצם אקספרס גילה שהוא כונה "לקוח הומו" בהזמנה שהדפיס אחד המוכרים בסניף נתניה. הלקוח, מג'ד שמו, כתב על כך בפייסבוק: "מי שמכיר אותי יודע שאני לא מרבה לכתוב בפייסבוק, אבל אני חייב לספר לכם היום, מי אנחנו וכיצד אנחנו נראים דווקא בימים אלה.
"היום בסביבות השעה 18:00 כאשר חזרתי עם ארוסתי מפגישה, עצרנו בסניף עד העצם אקספרס נתניה, ליד האצטדיון. הזמנתי מנה של המבורגר, שילמתי באשראי והמתנתי לקבלת המנה.
1 צפייה בגלריה
הקבלה שקיבל הלקוח
הקבלה שקיבל הלקוח
הקבלה שקיבל הלקוח
"לאחר כמה דקות ניגש אלי המוכר וציין שאין להם את מה שהזמנתי. התבקשתי להזמין משהו אחר. אחרי ששיניתי את המנה, הוא ציין שמגיע לי זיכוי ואמר שהוא צריך לקבל אישור מהמנהל. חכיתי כ-10 דקות, המוכר חזר וציין שמגיע לי 12 שקל החזר, נתתי לו את האשראי שלי לצורך פיצוי (כי שילמתי באשראי), קיפלתי את קבלת הזיכוי והכנסתי לכיס יחד עם הכרטיס.

"כאשר הגעתי הביתה, אני פותח את הזיכוי ומסתכל ואני רואה שהוא מציין את השם שלי 'לקוח הומו'. הייתי המום. מדוע היה צורך לקטלג אותי, הרי היה לוקח לו שתי שניות לשאול את השם בשנית, הרי בהזמנה הראשונה ציינתי את שמי.
"ואיך הוא יכול להגדיר מישהו כהומו? אני חייב לציין שמעולם לא ניצבתי מול יחס משפיל, מקטלג, ובלתי הולם כזה. לאותו בחור אני פונה ואומר, איך היית מרגיש אם הייתי נכנס לטפל בהורים או בסבתא וסבא שלך (אני מרפא בעיסוק) ומכנה אותם בצורה בלתי הולמת כזאת למה?".
הבעלים של עד העצם אפי שמש, הגיב למקרה בזעזוע. ל-ynet אמר: "זה סניף שעובדים בו הרבה בני נוער שההורים שלהם לא עובדים כרגע. מדובר בעובד שהוא נער בן 17. קבענו שימוע. כולי מתנצל ומתבייש, זה פשוט קורע לב. פניתי לארגון איגי ודיברתי עם הדובר שלהם כדי שנוכל להעלות את המודעות לנושא, לשם הסברה בקרב עובדי הרשת. פניתי לבחור, אבל בפעם האחרונה שדיברנו הוא כבר אמר שאדבר עם העו"ד שלו".
בפייסבוק פרסם שמש פוסט תגובה: "אני הבעלים של רשת עד העצם אקספרס. הבוקר הזדעזתי עמוקות לשמוע שעובד שלי (נער צעיר) בסניף נתניה, רשם על קבלה ללקוח 'לקוח הומו'. עסק שבניתי יחד עם אחי ומנהלים מוכשרים ומוכשרות ועובדים מסורים בעמל רב ולאורך הרבה שנים באהבה ומסירות.
"אנו מעסיקים עובדים מנהלות ומנהלים מכל גווני החברה הישראלית לרבות יהודים, ערבים וביניהם גם חברי קהילת הלהט"ב. ללא שום קשר למוצאם והעדפתם, שמה שמחבר אותנו זה הרצון לתת המבורגר מעולה במחיר הוגן ועם הרבה חיוך.
"הבוקר שוחחתי כבר עם הלקוח והבעתי את התנצלותי העמוקה למקרה. אני וכל מנהלי ועובדי עד העצם מאמינים שאין מקום לדעות חשוכות במדינת ישראל 2020 ועד כמה וכמה ברשת שלנו.
"בנוסף החלטתי לקחת עוד צעד קדימה וללמוד מהמקרה המזעזע הזה ולראות איך עושים יותר על מנת שמקרה זה לא ישנה אצלנו. יצרתי קשר עם בחור מקסים בשם אדם סרור מארגון איגי (ארגון התנדבותי של בני נוער הומוסקסואלים, לסביות, ביסקסואלים, א-מיניים, פאנסקסואלים טרנסג'נדרים, קוויר, מתלבטים בנוגע לזהותם המינית, וזהותם המגדרית), כדי שניזום שיתוף פעולה בין עד העצם אקספרס לבין הארגון לפי הבנתו, על מנת לחזק את המודעות בקרבנו יותר .
"העובד יוזמן אלי לבירור מיידי עוד היום ותחילת תהליכים - שבה יובהר לו עד כמה חמור מה שרשם ועד כמה ההתבטאות פוגעת ומעליבה. בנוסף כמובן, אשתף את כל עובדי החברה בפרטי המקרה החמור, על מנת שאירוע מסוג זה לעולם לא יחזור על עצמו וארתום את כולם לשיתף פעולה עם ארגון איגי בקרוב".
עו"ד שני רופא שמייצגת את בני הזוג, אמרה ל-ynet שהיא זקוקה לזמן ללמוד את החומרים. "מרשיי פגועים עד עומק נשמתם מהיחס המשפיל שהם קבלו במסעדה ובכוונת מרשי למצות את הדין".
יו״ר האגודה למען הלהט"ב, הילה פאר, מסרה בתגובה: "מדובר במקרה להט"בופובי שמשקף מציאות בה אנחנו עדיין נאבקים ונאבקות בשביל הזכות הבסיסית לכבוד.
"לא נאפשר לאף עסק או אדם להעליב אותנו ולהתייחס אלינו בצורה משפילה ופוגענית. טוב עשה בעל הרשת שגינה בתקיפות את המקרה ויעביר הכשרות לעובדים בנושא להט"ב. אנחנו מזמינים בעלי עסקים נוספים להצטרף לתו הגאה של האגודה ולצאת בתמיכה ברורה בקהילה הגאה ולדגול בשוויון ללקוחות ולעובדים".