לפני ימים אחדים הסעיר את הרשת סרטון ובו נראה ילד כבן חמש נוהג במשאית ענק. המשטרה זימנה את האב (35) לחקירה, השביתה את המשאית ל-30 יום, אך מסתבר כי האירוע הבלתי נתפס הזה ממש אינו חריג. כתב התחבורה אסף זגריזק וסמנכ"ל אסטרטגיה ותקשורת באור ירוק, עוז דרור, הבהירו באולפן ynet עד כמה המצב חמור.
אסף, ראינו בימים האחרונים וידאו של ילד בן 5 שנוהג במשאית של עשרות טונות וזה לא מקרה חריג "נכון. כתבנו חסן שעלאן דיווח על המקרה שבו המשטרה זימנה אב לחקירה ולאחר מכן הובא בפני שופט, אחרי שהווידאו התפרסם. אנחנו גם יכולים לגלות שמדובר בתופעה שכיחה באזורים כפריים. בתחילת החודש נתפס קטין בן 16 כשהוא נוהג ברכב הסעות עם 12 ילדים בגילאי 5-7.
"מדובר בתופעה בעייתית מאוד אבל חלק מסיפור רחב יותר עליו דיווחתי בעבר. במקומות שבהם אין נגישות ואין תחבורה ציבורית, מנסים למצוא פתרונות יצירתיים למרות שהם מסוכנים. מניתוח שערכו בעמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס ב-2019 עלה כי 79 ילדים עד גיל 14 נפגעו בתאונות דרכים כשהם נוהגים בכלי רכב שונים".
עוז, האם זו תופעה? "זו אכן תופעה רחבה שגדלה עוד יותר בעידן הרשתות החברתיות. זה נהיה ממש אתגר לצלם את הילד (נוהג) ולהעלות לרשת חברתית. יש פה מעין ן תחרות מי מצלם את הילדים שלו והכל גלוי. מספרי הרכבים גלויים, הפנים גלויות והמשטרה בסך הכל צריכה להגיע לאותם אנשים, לשלוף אותם, להעניש אותם, לפרסם את התצלומים".
אבל זה לא קורה ומרגיש כאילו אנחנו קצת מדינת עולם שלישי מבחינה זו "נכון מאוד. אנחנו רואים שיש מעט מאוד משטרה בכבישים, חסרות למשטרה 200 ניידות ומאות שוטרים מופנים לפעולות קורונה. אסף הציג את הנתונים: בממוצע 100 נהגים-ילדים בני פחות מ-14 נפגעים בכל שנה בתאונות דרכים, שניים בשבוע. אלה נתונים שאי אפשר להתעלם מהם. זו תופעה מסוכנת וצריך לקטוע אותה".
לסיום אסף, אנחנו מדברים מדי שבוע על תופעה בעייתית כזו או אחרת, מקבלים את תגובת משטרה ונראה שכעבור שנה מגלים את אותם נתונים בדיוק "נכון מאוד"