טויוטה קורולה ממשיכה להגדיל את הפער מיונדאי איוניק והקרב בין שתי המכוניות ההיברידיות הפופולאריות על תואר המכונית הנמכרת בישראל הוכרע. לפי נתוני משרד התחבורה, בין ינואר לנובמבר נמסרו בישראל 14,200 מכוניות מדגם קורולה ו-9,400 איוניק, לשעבר המכונית הנמכרת ביותר. במקום השלישי נמצאת קיה פיקנטו עם 7,700 מסירות. יש עם זאת לציין כי מסירות הקורולה כוללות כ-3,000 מכוניות בייבוא מקביל, ממנו לא נהנתה האיוניק.
בסך הכל מסרו יבואני הרכב בנובמבר 14,914 מכוניות חדשות, ירידה של 8% לעומת החודש המקביל אשתקד. זהו חודש ראשון שבו נרשמת ירידה בחישוב שנתי, אחרי ארבעה חודשי עלייה רצופים. טויוטה הייתה המותג הנמכר ביותר בחודש החולף עם 3,200 כלי רכב, לפני יונדאי (2,640) וקיה (1,707).
בחישוב שנתי ממשיכה יונדאי לשמור על מיקומה בראש טבלת המסירות עם כ-33 אלף מכוניות חדשות, לפני טויוטה עם כ-28 אלף, קיה עם כ-25 אלף, סקודה עם כמעט כמעט 18 אלף מכוניות חדשות ומיצובישי עם קרוב ל-13 אלף.
1 צפייה בגלריה
טויוטה קורולה
טויוטה קורולה
טויוטה קורולה - תהיה המכונית הנמכרת ביותר בישראל בשנת הקורונה
(צילום: ניר בן זקן)
מתחילת השנה מסרו היבואנים 210,086 מכוניות חדשות, ירידה של 15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ונמוכה יחסית לציפיות שהיו בתחילת השנה לאחר פרוץ מגיפת הקורונה, והההערכות כי תביא לפגיעה קשה במכירות הרכב, בעקבות ה משבר הכלכלי שיצרה.
באופן טבעי, המותגים המובילים ספגו ירידות גדולות במספר המסירות לעומת השנה שעברה אך גם מבחינת אחוזים איבדו נתח משמעותי. יונדאי רשמה ירידה של כ-16%, טויוטה וקיה הפסידו כ-20% כל אחת ומיצובישי איבדה כ-10%. סקודה היא היחידה מבין חמשת המותגים הנמכרים שרשמה עלייה במסירות, גם אם סמלית, בשיעור של אחוז אחד. בין עשרת המותגים הראשונים סיאט היא המרוויחה הגדולה עם זינוק של 14% במסירות השנה, ואילו סוזוקי (29%) וניסאן (34%) הן המפסידות הגדולות של העשירייה המובילה את השוק.
מתחילת השנה, את שיעורי הירידות הגדולות במסירות רשמו אסטון מרטין (57%-), הונדה (51%-), פיאט ואיסוזו (שתיהן 42%), וסאנגיונג (35%-). אסטון סובלת מאיחור בהגעת הקרוסאובר החדש DBX, הונדה מתקשה להישאר תחרותית עם תג-מחיר גבוה על רקע המשבר של היצרנית בשוק האירופי, איסוזו נותרה ללא מלאי עד להגעת הטנדר די-מקס החדש בשבועות הקרובים. בין המשתפרות השנה: קרייזלר עם 59% עקב ביקוש גובר לפאסיפיקה, הדגם היחיד של המותג המשווק כיום בארץ. יגואר זינקה ב-46%, MG ב-29% ופורשה ב-9%.
בשוק היוקרה שומרת אודי על ההובלה עם 3,174 מסירות מתחילת השנה לפני מרצדס (2,930 מכוניות פרטיות), ב.מ.וו (2,039), וולוו (1,681) ולקסוס (1,416).
איך צפויה השנה להסתיים? דצמבר צפוי להיות - כרגיל - חודש עם מסירות מצומצמות, כאשר לקוחות הרכב החדש מבקשים לדחות את קבלתו לינואר, הצפוי שוב להיות אחד מחודשי המסירות החזקים בהיסטוריה עם כ-35-40 אלף מכוניות חדשות שיעלו לכביש.
יבואני הרכב צפויים להקדים החודש ולשלם את המסים על עשרות אלפי מכוניות חדשות, ולתרום בכך מאות מיליוני שקלים בהכנסה מוקדמת לקופת המדינה. זאת בעקבות עליית שיעורי מס הקנייה בינואר על מכוניות היברידיות ל-50% במקום 45%, והיברידיות-נטענות (ל-30% במקום 25%), לצד כניסתה לתוקף של נוסחת המיסוי הירוק החדשה, הצפויה לייקר דגמים רבים בכמה אלפי שקלים.