בתי האופנה והטקסטיל נעשו בינ"ל: מובילים טרנדים בארץ ובחו"ל

הם הרחיבו את הפעילות באונליין, השקיעו במיכשור חדיש, התייעלו, התחדשו: הכירו שישה בתי עסק נוספים שמתמודדים עם המשבר בהצלחה. כתבה רביעית בסדרה

בשיתוף התאחדות התעשיינים

|

21.12.20 | 09:48

האופנה של ליז מרטינז. "בקרוב יתקיים אירוע של המותג בדובאי, שאליו יגיעו כלות מהמזרח התיכון לפגישת ייעוץ אישית" (צילום: דודי חסון)
האופנה של ליז מרטינז. "בקרוב יתקיים אירוע של המותג בדובאי, שאליו יגיעו כלות מהמזרח התיכון לפגישת ייעוץ אישית" (צילום: דודי חסון)
ארגמן טכנולוגיות. "המסכה החדשה נמצאת כעת בשלבי ייצור אחרונים ותהיה זמינה בחודש הבא"
ארגמן טכנולוגיות. "המסכה החדשה נמצאת כעת בשלבי ייצור אחרונים ותהיה זמינה בחודש הבא"
מתפרות עאייק. "מנסים לגייס תופרות חדשות, ובמקביל לרכוש מכונות חדשניות במטרה להקל על העבודה השוטפת"
מתפרות עאייק. "מנסים לגייס תופרות חדשות, ובמקביל לרכוש מכונות חדשניות במטרה להקל על העבודה השוטפת"
העמוד מימין, בנמל התעופה באורלנדו, הוא מערכת ניטור שפיתחה חברת פרוטאץ בשיתוף Synect האמריקאית. "מדובר בהצלחה" (צילום: רון יהב)
העמוד מימין, בנמל התעופה באורלנדו, הוא מערכת ניטור שפיתחה חברת פרוטאץ בשיתוף Synect האמריקאית. "מדובר בהצלחה" (צילום: רון יהב)
קורנית דיגיטל. "אנחנו החברה הראשונה בעולם שהביאה את הדפוס הדיגיטלי לשוק הטקסטיל"
קורנית דיגיטל. "אנחנו החברה הראשונה בעולם שהביאה את הדפוס הדיגיטלי לשוק הטקסטיל"
מוצרים של T9. "החלטנו לנצל את המצב לפיתוח מוצרים חדשים ולהכנסת טכנולוגיות ייצור עדכניות"
מוצרים של T9. "החלטנו לנצל את המצב לפיתוח מוצרים חדשים ולהכנסת טכנולוגיות ייצור עדכניות"

גלי לויטה-ליבוביץ'

 

18 בתי עסק מתחומי האופנה והטקסטיל נחשפו עד כה בסדרת הכתבות "תפור עליכם", שמתפרסמת בערוץ האופנה של Xnet בשיתוף עם התאחדות התעשיינים בישראל. לכל אחד מהם יש סיפור מרגש משלו, סיפור של התמודדות מאתגרת עם משבר הקורונה, סיפור של לבטים, קשיים, אינספור סימני שאלה – ובסוף, סימן קריאה גדול ומשמח שמעיד שכל אחד מבתי העסק הללו הצליח לשרוד את המשבר ונשאר על מפת העסקים המקומית והבינלאומית.

 

שלוש הכתבות שפורסמו עד כה, זכו לתגובות נלהבות, הן מצד גולשים שהנושא עניין אותם, והן בקהילה העסקית. לפניכם כתבה רביעית בסדרה, המציגה את סיפוריהם של שישה בתי עסק נוספים שנותנים לכולנו סיבה לגאווה.

 

קורנית דיגיטל

ייצור מדפסות דיגיטליות

 

קורנית דיגיטל, שהוקמה ב-2003, הינה חברה פורצת דרך, המפתחת, מייצרת ומשווקת פתרונות חדשניים לתעשיית הטקסטיל, ויש לה לקוחות רבים, בהם חברת אמזון. זוהי חברה ציבורית, מניותיה נסחרות בבורסת נאסד"ק בארצות הברית, עובדים בה 515 איש, והיא מפעילה רשת תפעול ותמיכה בארצות הברית, באסיה, באירופה ובישראל. "קורנית מחויבת לספק ללקוחותיה טכנולוגיה פורצת דרך המבטיחה תוצאות איכותיות וחדשניות עם רווחיות גבוהה", אומר המנכ"ל, רונן סמואל. "קורנית היא החברה הראשונה בעולם שהביאה את הדפוס הדיגיטלי לשוק הטקסטיל. היא גם הראשונה שפיתחה דיו לבן לדפוס דיגיטלי על טקסטיל, מה שמאפשר הדפסה דיגיטלית גם על בגדים כהים".

 

לדבריו, משבר הקורונה גרם לביטולים של הזמנות, אבל בתוך זמן קצר נוצר זינוק בקניות אונליין, מה שהיווה פיצוי הולם. "צרכנים רבים פנו למסחר האלקטרוני", הוא אומר, "וזה היה יתרון עבורנו, כי התהליך הוביל לרכישת עשרות מכונות עבור מותגים גדולים שביקשו לפרוס את רשתות האספקה מחדש, קרוב יותר ללקוחות. המעבר לקניות מקוונות הפך את השינוי הדיגיטלי לחובה הכרחית להישרדות במהלך המגפה. זה נכון במיוחד לגבי חברות המשתמשות בתוכנות ביג דאטה ושצריכות להיות זריזות יותר בניהול של מלאי עודף. עובדת היותה של החברה שלנו בת קיימה, מאפשרת שינוי הדרכים הישנות של שרשרת אספקת הלבוש וייצור מהיר לפי דרישה בטכנולוגיות שאינן מזיקות לסביבה. המדפסות שלנו מאפשרות לחברות להציע לצרכנים מוצרים בהתאמה אישית על פי בחירתם, ובכך מסייעות לתעשיית האופנה להדפיס רק את מה שצריך. בנוסף, תהליך הייצור ממעט בשימוש במים וכולל דיו ידידותי לסביבה, שמקטין בצורה דרמטית את הזיהום ואת השימוש באנרגיה".

 

סמואל מוסיף שהחברה נהנתה מצמיחה דו-ספרתית במכירות במחצית השנייה של 2020, וזאת בזכות עלייה במספר ההזמנות והקמת מתקני ייצור חדשים הקרובים יותר ללקוחות החברות ולשווקים המובילים שלהן. "משבר הקורונה היווה נקודת מפנה עבורנו", הוא אומר. "הבנו שזה הזמן להיות פרואקטיביים ולאתר הזדמנויות. כארגון גלובלי ומולטי-דיסציפלינרי דאגנו להכשיר את כל המנהלים להתמודדות עם המצב ובחרנו לרתום את העובדים, הנכס הכי יקר לנו, לעשייה תוך מענה למכלול צורכיהם".

 

רונן סמואל. "זה הזמן להיות פרואקטיביים ולאתר הזדמנויות"
    רונן סמואל. "זה הזמן להיות פרואקטיביים ולאתר הזדמנויות"

     

    ליז מרטינז

    עיצוב שמלות כלה

     

    החברה הוקמה ב-2012 על ידי המעצבת ליז מרטינז ואחיה יוגב, שמשמש כיום כסמנכ"ל השיווק של המותג. מרטינז היא מעצבת צעירה, שעד לפני שנים אחדות עיצבה שמלות בדירת אמה ברמלה, וכיום נחשבת לאחד המותגים החמים בסצנת אופנת הכלות הבינלאומית ולאחת ממעצבות שמלות הכלה הבולטות בעולם. בנוסף לקהל הישראלי, נהנים מהשמלות שלה גם סלבס מחו"ל, והיא מוזמנת להשתתף בשבועות אופנה יוקרתיים בניו יורק, בסידני ובמילאנו. סיפור הסינדרלה המזוהה איתה, מהווה השראה לצעירות רבות ומעודד אותן לרדוף אחר החלומות שלהן. מרטינז ידועה כמי שעושה שימוש בחומרים בלתי צפויים ובקווים לא קונבנציונליים, מקפידה על ירידה לפרטים הקטנים ביותר ומתאימה עצמה לטרנדים המשתנים.

     

    וכך זה נראה:

     

     

    למרות העובדה שהשמלות שלה נמכרות גם בחו"ל, בחרה מרטינז לייצר בישראל – בסטודיו ברמלה – ולעבוד עם ספקים מקומיים. כל שמלה מיוצרת בעבודת יד, כיאה למותג הוט קוטור, על מנת לשמור על איכות בלתי מתפשרת. "אנחנו מותג בינלאומי, אבל לא מסתירים את העובדה שאנחנו מישראל", מתגאה מרטינז. "יש לנו כלות כמעט בכל מדינה על פני הגלובוס, שמעריכות את האיכות ואת המצוינות שלנו, ובקרוב יתקיים אירוע ראשון של המותג בדובאי, שאליו יגיעו כלות מהמזרח התיכון לפגישת ייעוץ אישית איתי".

     

    ואיך היא מתמודדת עם משבר הקורונה? "אין ספק שזו תקופה מאתגרת, וניצלנו אותה לחשיבה ולארגון מחדש", אומרת מרטינז. "לשמחתנו, חזרנו לתפוקה כמעט מלאה, ומבחינת המכירות בחו"ל נסיים את 2020 באופן די דומה למצב בשנה הקודמת. בארץ המצב מורכב יותר, אבל ימי הקורונה עודדו אותנו לחשיבה יצירתית ולהתאמות במערכות היחסים שלנו מול לקוחות קיימים וחדשים כאחד. התגמשנו ומצאנו פתרונות על מנת לסגור עסקאות, וגם דחפנו את קידומן של תוכניות מגירה שהיו בחברה, כדוגמת השקת קולקציית Just Liz במחירים נגישים יותר שמתאימה לרוח התקופה ולאירועים מצומצמים יותר. לא נתגעגע לתקופת הקורונה, אבל למדנו בזכותה דברים רבים, ואנחנו נצא ממנה חזקים יותר וטובים יותר".

     

    שמלה של מרטינז. "נצא מהקורונה חזקים יותר וטובים יותר" (צילום: דודי חסון)
      שמלה של מרטינז. "נצא מהקורונה חזקים יותר וטובים יותר"(צילום: דודי חסון)

       

      פרוטאץ

      יצירת פלטפורמות דיגיטליות

       

      פרוטאץ החלה לפעול ב-1989 כחברת מולטימדיה, ועם השנים הפכה לחברת אינטגרציה האחראית על פרויקטים המשלבים מערכות מולטימדיה מתקדמות, משלב הקונספט ועד למסירת הפרויקט. החברה מתמחה ביצירת פלטפורמות דיגיטליות ייחודיות, עיצוב מערכות אינטגרציה, תכנון, פיתוח ומתן פתרונות תצוגה חדשניים, יישום והטעמה של תכנים דיגיטליים ופיתוח תוכנות ואפליקציות בהתאמה אישית. החברה גאה במיוחד במחלקת התכנון והפיתוח שלה, שלזכותה פיתוחים רבים שזכו להדים בארץ ובחו"ל.

       

      כשותפה למאבק בקורונה פיתחה פרוטאץ מערכת ניטור לשמירת המרחב הפרטי, בשיתוף פעולה עם חברת synect האמריקאית, שנרכשה על ידי שדה התעופה הבינלאומי באורלנדו בגרסתה המלאה, ושמה Evenflow crowd radar. המערכת הישראלית כוללת את עמודי החיווי בלבד, שבראשם מותקנים חיישני ספירת קהל המתריעים בזמן אמת, באמצעות חיווי תאורה צבעונית, לגבי כמות האנשים הנמצאים בשטח מסוים ובזמן נתון. המערכת נותנת מידע לקהל העוברים ושבים ומאפשרת לו להיות אחראי על בריאותו, ללא פגיעה בזכויותיו, ללא שיטור ואכיפה, ובכך מעודדת בעדינות משמעת פנימית ועוזרת לתחושת הביטחון.

       

      כך זה עובד:

       

       

      אסף נבות, מנהל המחלקה הטכנולוגית בחברה, מסביר: "המציאות היומיומית דורשת פתרונות בטוחים להתנהלות בחללים ציבוריים, תוך שמירה על הבריאות על ידי עטיית מסכה, שמירה על המרחב הפרטי והפיכת אזורי התכנסות לחכמים, בריאים ואחראים יותר". שלומי בן-אבט, מנהל מחלקת התכנון והפיתוח, מוסיף: "העמוד עושה את העבודה. מדובר בהצלחה. הפידבקים מאורלנדו עולים על המצופה. מדווחים לנו כי הפרויקט נותן ביטחון לאנשים להסתובב בחלל, וכי האנשים שם רגועים, מחייכים יותר". 

       

      המערכת של פרוטאץ ו-synect באורלנדו. "הפרויקט נותן ביטחון לאנשים" (צילום: רון יהב)
        המערכת של פרוטאץ ו-synect באורלנדו. "הפרויקט נותן ביטחון לאנשים"(צילום: רון יהב)

         

        בן-אבט מתגאה גם ב"פרויקט המעלית", שפרוטאץ הקימה בשיתוף חברת אלקטרה. מדובר בפטנט רשום שעלה לגמר בתחרות בינלאומית באמסטרדם לחדשנות טכנולוגית ונמנה עם עשרת המובילים בתחום המולטימדיה. "אחד מפרקי הזמן המבוזבזים ביותר בחייו של אדם הוא שלב ההמתנה למעלית: לוחצים על הכפתור וממתינים", אומר בן-אבט. "באמצעות מסך LED דק מאוד, שניתן להכניס לדלתות המעלית, אפשר להציג תכנים לעוברים והשבים במתחמי מסחר בזמן ההמתנה למעלית. הדלתות מחוברות למרכז בקרה בבניין ומאפשרות עדכון בזמן אמת, כולל מידע על מה שמתרחש בכל קומה".

         

        כך זה נראה:

         

         

        T9 DESIGN

        טקסטיל טקטי ומיגון אישי

         

        החברה, שממוקמת ברעננה, נוסדה ב-2009 על ידי לירן כהן, הבעלים והמנכ"ל, ומי שמשמש כיו"ר שלה הוא האלוף (מיל') טל רוסו. החברה הוקמה במטרה לתת מענה מדויק ופרטני לחייל ולצרכים הטקטיים של הלוחמים בשטח, אלה שסוחבים את המנשא, את האפוד או את תיק הלוחם, וכיום היא מפתחת ומייצרת מוצרים עבור מרבית כוחות הביטחון וחברות ביטחוניות בארץ ובחו"ל. "כל מוצר מאופיין בירידה לפרטים ובתהליך עבודה ארוך, עד שאנחנו מרוצים מהנראות ובעיקר מאופן השימוש", אומר כהן.

         

        החברה מתגאה "בצוות פיתוח וייצור מהטובים בארץ", לדברי כהן, ומייצרת אפודי מיגון, מנשאים טקטיים, פריטי הסוואה, מארזים ייחודיים, תיקים, מערכות גב, כיסויים ועוד. כהן מדגיש שכל מוצר שונה בהגדרה ונותן מענה לבעיה שונה. "זה מאפשר לנו להיות טובים יותר, חדשניים יותר ובעיקר לצבור המון ניסיון", הוא אומר.

         

        משבר הקורונה השפיע, כמובן. "עסקאות בינלאומיות נעצרו, תקציבים ממשלתיים נדחו, ולקוחות התקשו לשלם עבור האספקה", אומר כהן. "אבל החלטנו לא להיכנע למצב השוק, אלא לנצל את המצב ולהשתמש בשקט התעשייתי לפיתוח מוצרים חדשים, להכנסת טכנולוגיות ייצור עדכניות ולשילוב חומרים חדשים במטרה לצאת מהמשבר חזקים ואיכותיים יותר". 

         

        מוצרים של T9. "לצאת המשבר חזקים ואיכותיים יותר"
          מוצרים של T9. "לצאת המשבר חזקים ואיכותיים יותר"

           

          ארגמן טכנולוגיות

          פיתוח סיבים וטקסטיל

           

          ארגמן טכנולוגיות היא חברה ירושלמית, בעלת תו תקן ISO 9001 להבטחת איכות, המפתחת טכנולוגיות חדישות מוגנות פטנט בתחום הסיבים והטקסטיל, שמטרתן לקדם בריאות ובטיחות. קו המוצרים של החברה כולל מדים ומסכות לצוותים רפואיים, פיג'מות למאושפזים וכלי מיטה לבתי חולים שביכולתם להפחית זיהומים. יש גם מגבות, גרביים, מצעים, מסכות ומוצרי טקסטיל קוסמטיים לשימוש ביתי. אחד היתרונות המשמעותיים של מוצרי ארגמן היא יכולת החיטוי העצמי שלהם, שמפחיתה את תדירות הכביסה ושומרת על הבד רענן ונטול ריח לאורך זמן.

           

          החברה הוקמה ב-2013 על ידי ג'ף גבאי ושמחה אדל. גבאי המציא עשרות פטנטים בתחום הטקסטיל והגיע לארגמן עם עשרות שנות ניסיון בפיתוח מוצרי טקסטיל ייחודיים לשימושים רפואיים, ביטחוניים, מסחריים וביתיים. כיום הוא משמש כמנהל הטכנולוגי והמדען של החברה, כשלצידו אדל, מנהל הכספים, ופנחס שחר, המנכ"ל. "אחת מטכנולוגיות הדגל שלנו", אומר גבאי, "ידועה בסימן המסחרי CottonX – טכנולוגיה ייחודית המוגנת בפטנט, להטמעת סיבי כותנה בתרכובות שונות, כולל נחושת מואצת, שהופכת אותם לסיבים בעלי חיטוי עצמי ושאינם דליקים, בלי לאבד את התכונות הטבעיות של הכותנה". גבאי מוסיף כי החברה פיתחה גם את טכנולוגיית BioBlocX לייצור מגוון של בדים אנטי-בקטריאליים ואנטי-ויראליים. לדבריו, מדובר בהישג משמעותי ובטכנולוגיה פורצת דרך. 

           

          בעקבות משבר הקורונה ייצרה החברה מסכה ייחודית, אנטי-ויראלית. "היא מורכבת מחמש שכבות, שארבע מהן פעילות ביולוגית להבטחת נטרול הנגיף לפני שהוא חודר דרך המסכה", מסביר גבאי. "השכבה האמצעית מבטיחה מעבר מופחת של הווירוס. מערכת ההגנה החכמה והדו-כיוונית של המסכה תוכננה במיוחד כדי לעצור את שרשרת ההדבקה ולהגן על מי שנחשף לנגיף". החברה גם פיתחה מסכה אנטי-ויראלית ואנטי-בקטריאלית חד-פעמית, הניתנת לשימוש חוזר. "המסכה היא קלת-משקל, רק 7 גרם, מותאמת במיוחד לקווי המתאר של הפנים ומאפשרת נשימה נוחה. היא נמצאת כעת בשלבי ייצור אחרונים ותהיה זמינה באתר החברה בחודש הבא, במחיר שווה לכל נפש". לדבריו, מאחר שמנגנון נטרול הווירוסים של המסכה אינו ספציפי לזן מיוחד, היא יכולה להמשיך לנטרל וירוסים גם כשמדובר במוטציה של נגיף הקורונה או שפעת.

           

          מייצרים מסכות חדשות בארגמן טכנולוגיות. "מחיר שווה לכל נפש"
            מייצרים מסכות חדשות בארגמן טכנולוגיות. "מחיר שווה לכל נפש"

             

            מתפרות עאייק בע"מ

            דגלים ומדים לכוחות הביטחון

             

            המתפרה הוקמה ב-1974 בכפר ירכא שבגליל על ידי בני הזוג המנוחים נוהאד ומיאסה עאייק, וכיום מנהלים אותה בניהם, סלמאן וג'מאל עאייק. המייסד, נוהאד עאייק, שירת במשטרה שנים רבות. מאז ומתמיד תפרה וסיפקה החברה שבבעלותו מדים ובגדים לצה"ל ולמשרדי ממשלה. היא גם ייצרה דגלי ישראל, ולפני מספר שנים נתפר שם הדגל הכי גדול במדינה, שיועד לאסדת הקידוח תמר. "במהלך השנים ביקרו במתפרה ראשי ממשלה, שרי ביטחון, חברי כנסת, רמטכ"לים ואלופי צה"ל", אומר ג'מאל עאייק. "אחי ואני שירתנו בכוחות הביטחון, וכך גם רוב תושבי הכפר ועובדי המתפרה ומנהליה. אנחנו משרתים את מדינת ישראל בצה"ל, במשטרה ובשב"ס ומספקים את צורכיהם של הגורמים הללו".

             

            עאייק מוסיף כי במתפרה מועסקות בעיקר נשים מהמגזר הדרוזי, חלקן ממשפחות שכולות. מכיוון שהמפעל נחשב חיוני, העבודה נמשכה גם בתקופת הקורונה, אבל המשבר השפיע. "נכנסנו לתקופה קשה מבחינה בריאותית וכלכלית", הוא מסביר. "בתחילת המשבר נאלצנו לשנות את קווי הייצור על פי הדרישה של משרדי הביטחון והבריאות, ועברנו לתפירת מסכות וחלוקים למשרדי הממשלה ולכוחות הביטחון. בחודשים האחרונים התחלואה בכפר ירכא עלתה, וחלק מעובדי המפעל חלו בקורונה, נכנסו לבידוד ואף אושפזו, בזמן שאחרים עבדו מסביב לשעון. כיום אנחנו מנסים לגייס תופרות חדשות, ובמקביל לרכוש מכונות חדשניות במטרה להקל על העבודה השוטפת. אנחנו מודים למשרד הביטחון שמתעקש על תפירת מדים בארץ ונותן פרנסה למשפחות רבות בכפר ירכא והסביבה. דלתות המתפרה פתוחות לכל הזמנה ובקשה".

             

            התוצרת של מתפרת עאייק. "הדלתות פתוחות לכל הזמנה ובקשה"
              התוצרת של מתפרת עאייק. "הדלתות פתוחות לכל הזמנה ובקשה"

               

               

                 

                "מילת המפתח - חדשנות". הקליקו על התמונה:

                 

                "הכלים הדיגיטליים הצליחו לקרב באופן חסר תקדים בינינו לבין הלקוחות". הקליקו על התמונה
                "הכלים הדיגיטליים הצליחו לקרב באופן חסר תקדים בינינו לבין הלקוחות". הקליקו על התמונה

                 

                 

                 
                הצג:
                אזהרה:
                פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד