שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    קומפקטית עם סטייל

    פיאט תנסה לגבור על הגולף והפוקוס עם הסטילו החדשה. זה לא הולך להיות קל

    "מכונית זו היא באמת משהו מיוחד עבור פיאט. היא פורצת גבולות והולכת רחוק יותר מכל קומפקטית אחרת בשוק, כולל המתחרות החדשות ביותר שהוצגו בתערוכת ז'נבה. יש בה כל-כך הרבה חידושים לעומת המקובל בשוק עד שהחלטנו להקדים את הצגתה, כדי שיהיה לנו מספיק זמן להסביר את המוצר ולהכין את הקהל".
    כך מסביר אנטוני שריף - מנהל פיתוח המוצרים של פיאט-אוטו (כלומר פיאט, לנצ'יה ואלפא) את ההחלטה להציג את הסטילו כבר בז'נבה, זמן רב לפני שתגיע לאולמות התצוגה. ושריף, אחד מאנשי המקצוע הטובים והמוערכים בתחום, נשמע מלא התלהבות כאשר הוא מדבר על הסטילו שעמדה במרכז התצוגה של פיאט בז'נבה.
    "אני חושב שסוף סוף יש לנו מוצר שיכול להעלות אותנו לליגה הבכירה בקבוצה הקומפקטית". האם הוא לא חושש מפגיעה במכירות הבראבה/בראבו? "לא. הבראבה כבר בסוף דרכה וזוכה כעת למחירים תחרותיים שמפתים את הלקוח. מי שרוצה להמתין לדגם החדש יעשה זאת גם אם לא נציג אותו. נכון, בפיאט נהגנו תמיד להציג מכוניות ממש על סף ההשקה. ב-147 חרגנו לראשונה מדרכנו וחשפנו אותה כמחצית השנה לפני ההשקה. כך יצרנו ציפייה גדולה וכאשר הגיעה לאולמות התצוגה נרשם קהל שיא של מבקרים בסוכנויות".

    שתי מכוניות

    בפיאט מפליגים בהסברים מדוע בחרו בשם סטילו (שורש המזכיר סטייל ברוב השפות האירופאיות) אבל נמנעים מלהציג את מלוא התמונה. נכון, אפשר להתרשם מהעיצוב, אשר במציאות נראה מרשים בהרבה מבתמונות, אבל בז'נבה ניצבה המכונית החשובה על בימה גבוהה. מי שהצליח להתגנב ולהתקרב לשמשה גילה שהיא אטומה. האם עיצוב הפנים לא הושלם סופית? האם האיכות אינה ברמה מספקת? "הכל מוכן, ואני בטוח שעשינו פה צעד קדימה גם לעומת האיכות הגבוהה שהשגנו ב-147. אבל אנו לא רוצים לגלות את כל הסודות מתחילת הדרך. יש לנו עוד חצי שנה לטפח סקרנות וציפיות, אז אנחנו מעדיפים לעשות זאת בהדרגה".
    את נטישת השמות הנפרדים - בראבו/ בראבה - מסביר שריף ברצון שלא לבלבל את הלקוח עם שני שמות. "רבים מהלקוחות לא זכרו מי הגדולה ומי הקטנה מהשתיים. אבל למעשה יצרנו הפעם שתי מכוניות שנבדלות אחת מהשניה יותר מהבראבו והבראבה". כבר מעיון במידות ניתן להבין זאת: הסטילו חמש דלתות ארוכה בשבעה ס"מ (425 ס"מ) וגבוהה ב-5 ס"מ (151 ס"מ). "אפילו תנוחת הנהיגה בשלוש דלתות נמוכה יותר, כמצופה ממכונית ספורטיבית, לעומת התנוחה "המיניוואנית" גבוהה בחמש דלתות".
    למעשה, עם מראה אגרסיבי יותר, הבולט במיוחד באחוריים עם יחידות תאורה מקוריות וקו מותניים תפוח, גרסת שלוש הדלתות תדבר לקהל צעיר שמחפש בפירוש הנאה מנהיגה. "אבל למרות שהיא יותר ספורטיבית היא עדיין שימושית, מרווחת ועם תא מטען גדול יותר לעומת הבראבו".

    מהפכות מתחילות מבפנים

    "ההבדלים בין גרסת החמש לשלוש דלתות מדגישים עד כמה עשתה פיאט יותר מהמתחרות". ממשיך שריף "אתה יכול לראות שהרבה מתחרים, הונדה ופיז'ו למשל, הלכו גם הם על מבנה גבוה, כמעט מיניוואני. אבל אני מאמין שאנחנו עשינו צעד הרבה יותר משמעותי. לא לקחנו רק את צורת המיניוואן אלא אימצנו גם את גמישות תא הנוסעים שלו. למשל מושבים אחוריים מפוצלים לשניים. אלו יכולים לנוע כל אחד בנפרד קדימה ואחורה עם טווח של 160 מ"מ ולכל אחד מהם משענת שניתנת לכיוון. יש גם מגשים בגב המושבים, שיחד עם המרחב הגדול לרגליים, נותנים תחושה של מחלקה ראשונה". ומה קורה לתא המטען כאשר המושבים מוסטים לאחור "הוא עדיין קיים ואינו קטן מזה שביריבות. ואולם הזזת המושבים האחוריים קדימה יוצרת תא המטען גדול מהמתחרות ובהרבה".
    מדוע לא בחרה פיאט ברצפה שטוחה כמו בסיוויק? "רצפה שטוחה הוא מושג קצת מטעה. בדרך כלל כאשר יש רצפה שטוחה, זה אומר שהיא נמצאת מעל רצפה אמיתית לא שטוחה. אז היא גם גבוהה יותר ופוגעת בתנוחת הישיבה מאחור".

    ציוד

    כאשר מדובר בתא הנהג וברמת האבזור, השריף יורה בצרורות: "הייתה לנו שאפתנות עצומה בתכנון וכאשר נחשוף את המכונית במלואה תבינו איזו התקדמות עשינו. מבחינת ציוד ורמה טכנולוגית יש בסטילו מערכות שלא היו מביישות מרצדס S, שלא לדבר על מתחרות. יש לנו בקרת שיוט חכמה עם ראדאר, שלוקחת בחשבון את המכונית שלפנים, חיישן חניה שמופעל בנסיעה לאחור, מערכת כניסה והתנעה ללא מפתח, הפעלה אוטומטית לאורות ולמגבים. מבחינה בטיחותית, המכונית מצוידת בבקרת אחיזה, בקרת יציבות, מערכת סיוע בבלימת חירום וכמובן שמונה כריות אוויר (שתים מלפנים חכמות, ארבע צידיות, ווילון). בתא הנוסעים יש בקרת אקלים מפוצלת ימין שמאל. אנחנו אפילו הראשונים להציע נגן MP3 מקורי. ואם בבראבה הצענו בחירה בין שני רדיו-טייפים, היום נציע מגוון שיכלול עשר מערכות שמע שונות וחמש מערכות תקשורת, שיכללו אפילו חיבור לאינטנט. וזוהי רק ההתחלה...".

    ומה הלאה ?

    הסטילו היא פיאט ראשונה עם שימוש בצורת בנייה חדשה, שמשלבת מרכיבים ממבנה השלדה הנפרדת שהוצגה במולטיפלה. לעומת המולטיפלה, יש כאן יותר שימוש בפלטפורמה בצורה המוכרת, מאשר חלקי שלדה נפרדים. ואולם המבנה יאפשר, לפי שריף, גמישות גדולה כאשר מדובר באורך בסיס הגלגלים, רוחב, מרווח סרנים ואפילו מערכות מתלים. "פלטפורמת הסטילו היא סימן למשפחת דגמים חדשה. יהיו עוד הרבה דגמים חדשים ואולי גם יותר שמות". בין היתר ניתן לצפות לגרסת סדאן שתחליף את המריאה, לסטיישן וכנראה גם מיניוואן. ולא, אין כאן עדיין שיתוף פעולה עם ג'נרל-מוטורס.
    שריף לא מדבר על מתלים, אך טוען שהם יהיו מתקדמים ושונים מהותית מאלה שבבראבה. גם מבחר המנועים טרם פורסם. הסטילו תוצג מראשית דרכה עם ארבע מנועי בנזין ושני מנועי דיזל מסילה משותפת (JTD בפיאט). הגרסה החזקה והספורטיבית תצויד כנראה במנוע ה-2.4 ליטר, ותוצע מתחילת הדרך. גרסת 16 שסתומים למנוע המסילה המשותפת תגיע לסטילו רק לאחר ההשקה.
    ומה עם תיבה אוטומטית? זו לא תוצע בהשקה ואולם מאוחר יותר, כנראה עד הגעת הדגם לארץ, תוצג תיבה רציפה שבדומה לפונטו תציע אפשרות לתפעול ידני עם שישה הילוכים. היבואן צופה שהסטילו החדשה תגיע לארץ כמכונית משנת הדגם 2003 כלומר לקראת קיץ 2002.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    פיאט סטילו...
    גרסת השלוש דלתות תהיה שונה מהותית...
    מגרסת החמש דלתות המשפחתית
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים