בקצרה:
  • סוף סוף הגיעה אלינו: הונדה מתחילה לשווק סיוויק טייפ R עדכנית
  • העדכון העיקרי: תא הנוסעים, תיבת ההילוכים וכיול המיתלים
  • המחיר: 280 אלף שקל, תוספת של 10,000 שקלים ל-R הקודמת
מבחני הגרסאות השונות לאורך השנים ב-ynet:
לשפר את הטובה ביותר: הסיוויק טייפ R נחשבת בדור הנוכחי לאמת המידה של הקטגוריה, תוך שהיא מנצחת באופן סדרתי במבחני דרכים השוואתיים כל מתחרה שמוצבת מולה. לאחרונה עברה מתיחת פנים קלה, במסגרתה גם הוצגה בגרסת קצה בייצור מוגבל, שלא תעשה עליה.
השינויים המכאניים בגרסה שתשווק כאן צנועים: כונס אוויר גדול במעט מסייע בקירור יעיל יותר של חלקי המנוע, יחידות הבלם הקדמיות קלות יותר במטרה להקטין משקל לא מוקפץ והבלמים אמורים להפגין עמידות גבוהה יותר בפני דעיכה, עם מהלך דוושה קצר יותר. למיתלים גיאמוטריה שונה במעט עם חיבורים קשיחים יותר לטובת תגובת היגוי מהירה ומדויקת מבעבר. בולמי הזעזועים האדפטיביים עברו כיול מחדש והם משפרים כעת - לדברי הונדה - את המשוב מההגה. גם בקרת היציבות כיולה מחדש.
בורר ההילוכים שונה במטרה לאפשר העברות מהירות ומדויקות יותר ומערכת הד חוזר מהרמקולים אמורה לצמצם רעשי דרך ורוח בבחירת מצב "נוחות", או להגביר את צליל המנוע במצב ספורט ו-R הקיצוניים.
מה עוד צריך לדעת עליה: המנוע הוא עדיין 2.0 ליטר בנזין מוגדש ומפיק כבעבר 320 כ"ס, ההנעה קדמית בעזרת דיפרנציאל מוגבל החלקה ויש תיבת שישה הילוכים ידנית. הביצועים ללא שינוי: 5.8 שניות ל-100, מהירות מרבית של 272 קמ"ש. על הקשר לאספלט אחראים כבעבר צמיגי קונטיננטל ספורט-קונטק 6 (245/30) על חישוקי "20.
בתא הנוסעים יש הגה מצופה אלקנטרה, מסך מגע עדכני ותוספת אבזור כמו משטח טעינה אלחוטי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מערכת שמע משודרגת והתרעת שטח מת. כבעבר יש בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית אך בשונה מהגרסה האירופאית, אצלנו לא תוצע מערכת שנסמכת על חיישני הרכב ומערכת GPS לטובת זמני הקפה ונתוני טלמטריה מפורטים.
מה אנחנו חושבים: האמת, סיוויק טייפ R היא אחת המכוניות שמבחינתנו לפחות, לא זקוקה הייתה לשום עדכון. עד כדי כך הייתה טובה. ובכל זאת, הונדה מבטיחה שהדגם העדכני יהיה עוד יותר טוב מקודמו, וזה כבר מעורר סקרנות. חבל רק שאין אחת לרכוש כרגע. כל המשלוח הראשון שינחת כאן בחודש הבא נמכר, המשלוח הבא יגיע רק בקיץ.