המועמדים לטקס גלובוס הזהב הוכרזו אתמול (ד'), ולצד בשורות משמחות כמו המועמדות של שירה האס על "המורדת" או מספר שיא של במאיות שמועמדות לפרס הבימוי, נרשמו גם כמה אכזבות - בראשן ההתעלמות המוחלטת של תא הכתבים הזרים מאחת הסדרות המדוברות של השנה האחרונה, "להרוס אותך".
2 צפייה בגלריה
מתוך "להרוס אותך", "אמילי בפריז"
מתוך "להרוס אותך", "אמילי בפריז"
מתוך "להרוס אותך", "אמילי בפריז"
(צילום: HBO, באדיבות נטפליקס)
"להרוס אותך" של מיקיילה קול הבריטית היא סדרה שעלתה ברשת HBO בקיץ האחרון וזכתה לשבחים רבים על האופן שבו היא מטפלת בנושאים כמו אונס והטרדות מיניות. למרות שהסדרה נבחרה לאחת הסדרות הטובות של 2020 על ידי מבקרים רבים בכל העולם, בטקס גלובוס הזהב היא נעדרת לחלוטין והיא לא זכתה לאף מועמדות. במידה מסוימת זה מזכיר את המקרה של "פליבג" של פיבי וולר-ברידג' (גם היא בריטית), שעונתה הראשונה והמשובחת זכתה להתעלמות מוחלטת ורק בעונתה השנייה היא זכתה למועמדות ואף לשני פרסים.
ההתעלמות מ"להרוס אותך" צורמת במיוחד נוכח העובדה ש"אמילי בפריז", אחת הסדרות המושמצות והלא ריאליסטיות שנצפו כאן לאחרונה, זכתה לשתי מועמדויות - פרס הסדרה הקומית הטובה ביותר ופרס השחקנית ללילי קולינס. גולשים רבים ברשת מחו על הבחירה התמוהה, ואפילו אחת התסריטאיות של "אמילי בפריז", דבורה קופקן, יצאה נגד ההחלטה בחשבון הטוויטר שלה וגם בטור דעה בעיתון "הגרדיאן".

"האם אני שמחה ש'אמלי בפריז' מועמדת? כן, בטח. אבל ההתרגשות הזאת מלווה גם בזעם על ההתעלמות מקול. זה ש'להרוס אותך' לא קיבלה מועמדות אחת זה לא רק גרוע, זה כל מה שרע בעולם הזה. אנחנו זקוקים לאמנות שתשקף את הצבעים שלנו, לא רק חלק. ואחנו צריכים לתת פרסים לתוכניות שמגיע להן, לא משנה מה הצבע של היוצרים".
קופקן גם ציינה כי הסדרה "להרוס אותך" הייתה הסדרה האהובה עליה בכל הזמנים. "זה לקח נושא מורכב כמו אונס, ואני שורדת תקיפה מינית בעצמי, והחדיר לתוכו לב, הומור וסיפור שבנוי היטב. הייתי צריכה לצפות בסדרה פעמיים כדי להבין איך קול עשתה את זה".

2 צפייה בגלריה
(צילום מסך)