ענקית המסחר המקוון עליבאבא תגדיל את ארסנל המשלוחים האוטונומיים שלה בעתיד הלא רחוק עם משאיות חלוקה קלות ללא נהג. בכך יורחב הצי האוטונומי של חברת הענק המעורבת במספר מיזמים מוטוריים ואשר שוויה עומד על כחצי טריליון דולר (500 מיליארד). כדי להשיג מטרה זו הקימה החברה לאחרונה חטיבת מחקר ופיתוח ייעודית לרכב אוטונומי, אשר תפעל תחת מכון המחקר המורחב של היצרנית והיחידה הלוגיסטית בחברה.
1 צפייה בגלריה
 רכב המשלוחים האוטונומי של נורו ופדקס
 רכב המשלוחים האוטונומי של נורו ופדקס
רכב המשלוחים האוטונומי של נורו ופדקס
(פדקס FedEx)
צי רכבי החלוקה האוטונומיים של עליבאבא פועל כיום במספר ערים סיניות, ומורכב ממסחריות אוטונומיות חשמליות קטנות מידה. מאז הן הושקו ב-2020, הופעלו המסחריות בהצלחה בכ-15 אוניברסיטאות ואזורי מגורים סגורים בערים גדולות דוגמת האנגזו, בייג'ינג ושנחאי בהן מתגוררים כ-10, 20 ו-27 מיליון תושבים בהתאמה.
גם חברת השילוח פדקס האמריקאית הודיעה כי חתמה עם יצרנית הרובוטיקה נורו (Nuro) על חוזה רב שנתי לבחינת כלי רכב אוטונומיים מסחריים שישמשו לחלוקה, עם ניסוי רחב היקף שיחל בעיר יוסטון. בינתיים משמשים כלי רכב אוטונומיים קטנים מתוצרת נורו למשלוחי רשת הסופרמרקטים קרוגר כמו-גם רשת דומינוס פיצה ביוסטון וסביבתה. את הניסויים מבצעת החברה באריזונה הפחות מאוכלסת.
קצת יותר מקורבת לעולמות הטכנולוגיה היא וואווי הסינית, יצרנית ציוד התקשורת הגדולה בעולם, שמנסה לפנות לכיוונים חדשים - בין היתר כתוצאה ממגבלות שהוטלו עליה במערב - ומבטיחה כי תחזיק ביכולת מוטורית-אוטונומית עד שנת 2025. על השגת היעד השאפתני אמונה חטיבת התחבורה החכמה ביצרנית
בכך מתכוונת וואווי להתמודד מול ענקיות טכנולוגיה מערביות דוגמת אפל, אשר הודיעה זה מכבר כי היא עוסקת בפיתוח רכב אוטונומי משלה. זאת לאחר שממשל טראמפ הגדיר את החברה הסינית כ"מסוכנת לביטחון הלאומי בארה"ב" והטיל עליה מגבלות שיווק חמורות.