שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    כבשן מאלזי

    השאלה העיקרית במירוץ השני של העונה - מי יכול לתת לשומאכר סיבה טובה להתאמץ…

    נהגי מירוץ מכל העולם יספרו לכם דברים טובים ונפלאים על מסלול המירוץ המודרני ספאנג ליד קואלה לומפור, מאלזיה. האספלט הרחב, התנאים הנוחים והמשטח החדש יחסית מעניקים להם אפשרויות טובות לנצל את היכולת האישית, כמו-גם המוטורית. הכל בסדר למעט שני עניינים פעוטים.
    ראשית, זה רחוק מאד מהבית, ורבים מהם היו מעדיפים להתחרות ברדיוס קטן הרבה יותר ממונטה קארלו למשל. שנית, וכאן מדובר בבעיה גדולה הרבה יותר, את המירוץ הזה מסיימים רבים כשהם מגרדים את מעטפת הסיבולת. הלחות והחום גבוהים כל-כך עד שנהגים לא מעטים השוו את התחרות לביקור של שעתיים במרחץ טורקי. רק שכאן אי אפשר להתרווח על ספסל העץ…

    מיכאל שומאכר

    מה לא נאמר עוד על הנהג המופלא הזה? אתם יכולים לאהוב אותו על החום והרגש שהוא אינו מהסס להפגין בכל הזדמנות, על היכולת המדהימה, על האומץ והנחישות. אתם יכולים לשנוא אותו על הנימה השחצנית והמבט המתנשא, על הנהיגה שמבטאת את האופי, על הפינוק המיוחצן ואפילו על המוצא. אבל אתם לא יכולים להתעלם מהנהג המצליח ביותר של התקופה המודרנית.
    שומאכר הוא לא רק אלוף עולם בזכות נהיגה מעולה ומכונית מדהימה. אפשר כמעט להגיד כי שומאכר הוא אלוף עולם כי זה בדיוק מה שהאליפות הזו צריכה. בעידן הנוכחי, בו כמויות הממון המושקעות בענף עוברות כל שיא מוכר, כאשר נהגים זוכים לחוזי NBA, חסרונם של אלופים המייצרים התרגשות הוא כמעט צורך בלתי נמנע. ומה לעשות - היחיד שמסוגל לזה היום הוא הנהג הגרמני הזה. עם המכונית הטובה ביותר, הצוות המקצועי ביותר וחשבון הוצאות כמעט בלתי מוגבל, אהדה חובקת עולם ומעמד של אליל בארצו, נראה שומאכר פשוט בלתי ניתן לעצירה.
    אם מישהו היה צריך הוכחה טובה לעניין, בא המירוץ לפני שבועיים וסיפק אותה. שומאכר המשיך את שרשרת ההצלחות מהעונה הקודמת, כשהוא שוב מזנק ראשון ומסיים באותו מקום, מבלי שבאמת נאלץ להתמודד עם אופוזיציה חריפה.

    וכל השאר?

    מי יכול לתת ל"שומי" פייט? אפשר להיאנח בדממה, לנוד בראש ולהזכיר בקול חרישי את מיקה האקינן ומקלארן. הנהג המוכשר והקבוצה המאורגנת ביותר בסבב השמיטו אליפות עולם שלדעת רבים הייתה בידיהם. האקינן סבל ללא ספק קשות כאשר ראה את יריבו מנצח פעם אחר פעם, בעוד הוא סובל מתקלות מכניות, בעיות ריכוז, מלחמה על ומעבר למסלול עם בן קבוצתו ושאר העולם.
    אחר כך הגיעה הפגרה ותקופת ניסוי הכלים. בשביל האקינן, רק זמן נוסף כדי להתבשל היטב בנוזלים השמנוניים שהצטברו מתחת המקלארן המושבתת לעיתים קרובות כל-כך. כי זו אולי הבעיה הגדולה ביותר של קבוצת הפאר הזו. היא הכי מאורגנת, ומשום מה גם הכי מסורבלת. את השנה פתח מיקה תוך טעות בשיקול הדעת, שמנעה ממנו נקודות חשובות בקרב החדש. במאלזיה הוא יכול להחזיר לעצמו את היכולת המצוינת, זו שלדעת רבים הוא פשוט כבר אינו מסוגל מנטאלית.
    אז מי? דייויד קולטארד? בן קבוצתו של האקינן מסוגל בכל יום נתון לנצח את שומאכר. הוא כבר הוכיח זאת בעבר ומסוגל לעשות את זה גם הפעם. אלא שהוא צריך לזנק מהמקום הראשון, לשמור על ראש צלול ולהתמקד במירוץ עצמו. משום מה נראה כי הנהג הזה כושל בכל פעם שהוא עומד מול האפשרות המפתה לקדם עצמו מ"מקום שני" קלאסי למנצח של ממש. וחוץ מזה שיש למקלארן בעיה קלה של יכולת מול פרארי, אבל זה כבר סיפור אחר.
    אז אולי כדאי להמר על רובנס באריקלו, נהג הפרארי השנייה? כדאי, רק אם אתם משוכנעים שהנהג הבכיר (אחד בשם שומאכר) יפרוש. או יותר בטוח, יחליט שלא להתייצב. למרות כל הנאמר על תפקוד זהה של שני הנהגים בתוך פרארי, אין ולא יהיה כל שיוויון בין השניים, לפחות כל עוד שומאכר ממשיך בפרארי…

    ועוד כמה…

    יש את היינץ הראלד פרנצן, יש את ז'אק ווילנב, יש את שומאכר האח (ראלף), יש את פניס המצוין, יש וויליאמס וג'ורדן. יש אחרים אבל אין תחרות. הבעיה הגדולה של הפורמולה 1 - הנלחמת שוב במהירות גבוהה מדי של המכוניות ומציעה רעיונות להאטה, כאלה שלא ימנעו תוך 12 חודשים זמני הקפה מהירים עוד יותר - היא בעיה מורכבת. הגוף המארגן נלחם באלקטרוניקה מורכבת ויקרה אותה רוצות הקבוצות העשירות לאמץ. הוא נלחם בבעיות תדמית הנובעות ממספר תאונות טרגיות שהאחרונה בהן, באוסטרליה, גבתה עוד חיים של איש צוות לצד המסלול. הוא נלחם בחברות שאינן מעונינות לפרסם יותר, ביציעים הולכים ומתרוקנים עקב מחירי כרטיסים שערורייתיים, בעצמו ובכל העולם.
    ובכל זאת, בסיכומו של יום, מירוץ פורמולה 1 מושך ביום רע במיוחד, בשעות בלתי אפשריות באירופה, חצי מיליארד צופים לכל הפחות. כך שמלבד שניים שלושה אירועי ספורט בשנה, הוא הפופולרי ביותר - ובפער עצום. גם אצלנו, אגב, תוכלו לזכות ולהביט במירוץ. זאת אומרת, בערוץ הספורט הממוקם היכן שהוא בממיר המתאים. היום הוא ראשון, השעה היא 16:00, השדר הוא רון ברבש, הפרשן יהיה בועז קורפל. צפייה מהנה. ולא, השידור אינו ישיר. למכורים מומלץ לחפש את התחנה הגרמנית, הרוסית, האיטלקית או הצרפתית המתאימה. לפנות בוקר כמובן.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המסלול במלזיה
    צילום: איי פי
    ההכנות כבר...
    בעיצומן
    האם בסוף זה שוב ייראה ככה?
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים