בקצרה:
  • ה-G80e יפתח את המתקפה החשמלית של ג'נסיס בארץ
  • על בסיס הבנזין אבל עם ביצועים משופרים ו-520 ק"מ טווח
  • מסירות החל מיולי, מחיר החל מ-449 אלף שקל
חשמל קוריאני: ה-G80e היא גרסה חשמלית למכונית הסלון המוכרת של ג'נסיס, וראשונה מסוגה מבית המותג בישראל. מכוניות ראשונות יימסרו לרוכשים בחודש יולי הקרוב, מעט לאחר תחילת שיווק ה-GV60, חשמלית ראשונה על בסיס פלטפורמה ייעודית ומשותפת לאיוניק 5. מעט אחרי ה-80 צפוי להגיע ארצה גם GV70e, גרסה חשמלית לרכב הפנאי הקומפטי של ג'נסיס שישלים שלישיית חשמל באולם התצוגה המקומי.
מערכת ההנעה כוללת שני מנועים חשמליים, אחורי וקדמי עם 185 כ"ס כל אחד, ותפוקה משולבת של 370 כ"ס. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 4.9 שניות, כשניה פחות מ-G80 בעלת מנוע בנזין. מצברי 87.2 קוט"ש אמורים לאפשר טווח נסיעה תיאורטי של 520 ק"מ בין טעינות, עם אפשרות לטעינה אולטרה מהירה (350DC) ומילוי ל-80% ב-22 דקות.
כמו שאר הדגמים החשמליים של יונדאי, גם כאן ניתן לשלוט במערכת הבלימה הרגנרטיבית באופן ידני באמצעות מנופים מאחורי ההגה, או להציב אותה על מצב אוטומטי שמתאים את ההאטה לנתוני הרדאר. הגרסה החשמלית מצוידת בבולמי זעזועים אדפטיביים (אופציה בבנזין) עם נוקשות משתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר, או נתוני סריקת תוואי הדרך לפנים.
מה עוד צריך לדעת: מראה הגרסה החשמלית כמעט זהה לבנזין, למעט סבכה אטומה עם שקע טעינה, חישוקים שונים והיעדר מפלטים מאחור. גם תא הנוסעים זהה, למעט תצוגה שונה בלוח המחוונים הדיגיטלי ("12.3) ובמסך המגע ("14.5). נפח תא המטען (354 ליטר) צנוע בכ-70 ליטר מגרסת הבנזין, קטן אפילו מזה של יונדאי i30 קומפקטית.
גם רשימת האבזור דומה, בין היתר עם ריפודי עור, כיוון חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, דלת תא מטען חשמלית, מצלמות הקיפיות עם הקרנה של השטח המת על לוח המחוונים בהפעלת איתות. הגרסה הבכירה (479 אלף שקל) מוסיפה תצוגת נתונים עלית, וילונות הצללה נשלפים חשמלית מאחור וגג עם תאים סולאריים לטובת אספקת חשמל למערכות שונות. אפשרות להסעת הרכב לפנים-אחור באמצעות השלט, אותה מציעה היצרנית בגרסאות המשווקות מעבר לים לטובת חניה במקומות צפופים, לא עשתה דרכה אלינו.
גם מערכות הבטיחות זהות לרבות בלימה אוטונומית (לתנועה חוצה ובנסיעה לאחור), שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית התרעת שטחים מתים אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת כשהטח לא פנוי, ניטור מבט נהג והתרעה על שכחת ילדים במושב האחורי.
מה אנחנו חושבים: על הנייר, ה-G80e משלבת את כל יתרונות גרסת הבנזין, לרבות תא נוסעים מרווח מאוד ואבזור עשיר, עם ביצועים משופרים, טווח חשמלי מרשים ותוספת בדמות מערך מתלים מתוחכם. ובינתיים לפחות, היא צפויה להיות היחידה בקטגוריית הסלון שמציעה את השילוב הזה, שכן טסלה מודל 3 וב.מ.וו i4 המשווקות - ופולסטר 2 שהשקתה נדחתה מחודש יוני לספטמבר - קטנות וזולות ממנה. האם היא באמת שווה את תוספת עשרות האלפים על גרסת הבנזין? נדע אחרי שננהג.