בין המדבר לים: מתחם חדש ייפתח בקרוב בים המלח וישמש כמתחם כנסים ואירועים ראשון מסוגו באזור. המתחם, שמתוכנן להיפתח עוד השנה, צפוי לשנות את האופי התיירותי באזור. שמו DOME EXPO DEADSEA והוא חלק מהתפתחותו של אזור ים המלח כולו, אשר יכלול 22 בתי מלון חדשים שיוקמו בסמוך לאזור החדש שמכונה ה"ריביירה של ים המלח", שנבנית בין עין בוקק לחמי זוהר, ותהווה מרכז תרבותי ותיירותי.
המתחם, שעתיד להיפתח בהשקעה של כ-120 מיליון שקלים, יוקם בתוך כיפה ענקית המשתמשת בלחץ אוויר המוזרם על ידי מדחסי ענק ותתנשא לגובה של 20 מטרים באוויר ללא עמודים - מכאן גם שם המתחם DOME.
המקום יארח פסטיבלים והופעות של מיטב האומנים בארץ ובעולם, אירועי חברה, מסיבות ועוד. הרעיון להקמת המתחם נולד בתקופת הקורונה, כך לפי היזם ובעלי הקרקע מוטי גרין, בעלי "ברקליס יזמות", שהבין כי נדרש שינוי אווירה באזור ובשיתוף פעולה עם חברת השטיח המעופף, הפתרון עלה מיד: "הקמת ריביירה חדשה בים המלח שתהווה מרכז תרבותי עם בתי מלון יוקרתיים, מתחם אירועים, מסעדות, חופים פרטיים ועוד".
4 צפייה בגלריה
כך ייראה מתחם האירועים החדש בים המלח
כך ייראה מתחם האירועים החדש בים המלח
כך ייראה מתחם האירועים החדש בים המלח
(קרדיט הדמיה: מתן זנגי)
4 צפייה בגלריה
ייפתח עוד ב-2022. מרכז DOME EXPO
ייפתח עוד ב-2022. מרכז DOME EXPO
ייפתח עוד ב-2022. מרכז DOME EXPO
(קרדיט הדמיה: מתן זנגי)
במשך ארבע השנים האחרונות משרד התיירות משקיע גם הוא רבות באזור המדובר, שהוא למעשה רצועה של כשלושה קילומטרים בין עין בוקק לחמי זוהר כאמור. המשרד, שהשקיע בפרויקט הזה כמיליארד שקלים, מסיים בימים אלו את בניית הטיילת החדשה בים המלח, הסרת גדרות מחופים שנסגרו על ידי מלונות שונים והסדרת הכניסה לחופים בחינם לציבור הרחב. זאת בנוסף לפתיחת מכרזים לבניית מלונות במקום ובהם הוכרז על הקמת עוד 4,000 חדרי מלון שייבנו באזור, לצד כ-5,000 החדרים שכבר קיימים כאן.
לצד כל אלו נבנה גם אי מלאכותי מול חופי האזור ובו יו'ם אותו מתחם אקספו המדובר, שיזכיר בצורתו ובמיקומו - בין הים למדבר, את המתחם המפואר שיש בדובאי.

מאזור של תיירות מרפא לתיירות פנאי

למה דווקא כאן?
"באזור עין בוקק ים המלח יש מחסור גדול במקומות לעריכת כנסים ואירועים גדולים. בכלל, חוץ משני מלונות שיש להם אולמות לאלף איש בעמידה, אין בנמצא שום אולם מקורה שבו חברה או גוף יכולים לקיים אירוע בסדר גודל גדול ולכן רוב התנועה של הכנסים האיכותיים והגדולים זרמה לאילת.
4 צפייה בגלריה
הכיפה שתביא את התיירים?
הכיפה שתביא את התיירים?
הכיפה שתביא את התיירים לים המלח?
(קרדיט הדמיה: מתן זנגי)
הדום, עם קיבולת של כ-5,000 מבלים בו זמנית או בין 4,000 ל-4,500 איש בתיאטרון עם הכיפה, תאפשר למפיק לקיים כנסים בשיטת PLUG&PLAY ויחסוך עלויות הקמה אדירות, זמן וכמובן כסף", מסביר אופיר פישלר, סמנכ"ל השיווק של מתחם DOME EXPO DEAD SEA ל-ynet.
הקמת מתחם כזה יכולה לסייע לדעתך בהבאת יותר תיירים מחו"ל?
"אנחנו רואים בימים האחרונים בקשות שונות שמגיעות ממפיקים או מסוכנים מחו"ל לקיום אירועי חברות ענק וטיולי אינסנטיב כאן. בסופו של יום ים המלח הוא אחד מפלאי עולם", אומר פישלר ומסביר מדוע לדעתם האזור יתרום בהרמת אחוזי התיירים באזור.
"מהסיבות הנ"ל ומכיוון שישנן תוכניות מרחיקות לכת למתחם הזה, שיכלול מגוון ענק של מקומות בילוי חדשים, אנחנו מעריכים שבתקופה לא ארוכה כמות התיירים שיבחרו להגיע לים המלח לנופש חוויתי תגדל עשרות מונים. להערכתנו, כמות התיירות לאזור תשלש את עצמה ותהפוך מתיירות מרפא בעיקר לתיירות פנאי, אירועי חברות ענק בינלאומיות ואף אירועי מוזיקה בינלאומיים. השאיפה המרכזית שלנו היא להעלות את תפוסת מלונות האזור מ-70 האחוזים המסורתיים לאורך שנים רבות ל-80 אחוזים באמצעות תיירות נכנסת לאזור".

ריביירה חדשה נולדת בישראל?

השם ריביירה שיוצמד לאזור החדש נובע מהפיכת המקום לכזה שיש בו לא רק מלונות אלא גם אזור של מסעדות וברים לצד אותו מתחם אקספו שייבנה כאן. כאשר המטרה היא "להפוך את הפוטנציאל הטמון באזור עין בוקק לנקודת תרבות משמעותית. שכן, אזור זה היה שמור שנים רבות לתחום הטיפולי ולקהל יעד מבוגר וכעת באמצעות אירועי תרבות, מוזיקה, פתיחת מתחם הסעדה צמוד, ברים ומשיכת ארגונים גדולים מהארץ ומהעולם לאזור, עתיד הבילוי בים המלח להשתנות ולקבל גוון צעיר יותר ושוקק חיים", כך לדברי היזם.
4 צפייה בגלריה
"ימשוך תיירים גם מחו"ל"
"ימשוך תיירים גם מחו"ל"
מתחם האקספו שייבנה כחלק ממתחם שלם - "הריביירה של ים המלח"
(קרדיט הדמיה: מתן זנגי)
"לאחר תכנון קפדני ועבודה מאומצת אנו גאים ונרגשים להכריז על הקמת DOME DEAD SEA, מתחם אשר ללא ספק שונה מהנוף המוכר והידוע של סצנת האירועים וחללי האירוח בישראל. אין לי ספק כי הפרויקט החדש יפיח חיים ויהפוך את הפוטנציאל הטמון באזור עין בוקק לנקודה שתמשוך אליה מבקרים רבים מכל הז'אנרים והגילים", מסר מוטי גרין, בעלי ברקליס יזמות והוסיף: "המתחם ייפתח על ריביירה חדשה שתוקם בים המלח ונמצאת בתכנון בימים אלה, התהווה Game Changer בעולם התיירות והתרבות בישראל. במתחם הושקעו משאבים רבים תוך מחשבה עמוקה והקפדה על הציוד המתקדם בעולם וזאת על מנת להעניק את החוויה האולטימטיבית לקהל המבקרים".
מאייל קשדן, מנכ"ל חברת השטיח המעופף, נמסר: כחברת התיירות הגדולה בישראל, אנו שמחים ונרגשים להקים יחד עם חברת ברקליס יזמות, מתחם אירועים אקסקלוסיבי על ריביירה חדשה בישראל. אין לנו ספק כי המתחם יהווה מקפצה משמעותית לאזור ים המלח, ישדרג את תמהיל הנופשים ויקפיץ את כמות המבקרים ואורחי המלונות באזור כולו".