שתף קטע נבחר

הרכב מנצח לא מחליפים

אודי לא בצעה שינויים רדיקליים ב-A6 המחודשת. אבל מתחת לעור המוכר יש חידושים

חברת אודי חשפה תמונות ראשונות של ה-A6 המחודשת. מכונית הסאלון היוקרתית של אודי, שהוצגה לראשונה ב-1997, היוותה קפיצת מדרגה חשובה ביותר עבור היצרן. עם מכונית זו הצליחה אודי בפעם הראשונה לקרוא תגר על סדרה 5 של ב.מ.וו וה-E של מרצדס. אודי, בניגוד לשתי המתחרות הגרמניות, הלכו דווקא על עיצוב מעז וחדשני, שהפך בזמנו לשיחת היום בתערוכת ז'נבה. ברוב המקרים שבחו המבקרים את העיצוב המעז, אך היה גם מי שלא אהב ובכל מקרה אף אחד לא נותר אדיש.
בדיוק ארבע שנים אחרי כן מציגה אודי את הגרסה המחודשת. כעת, אחרי שכולם כבר התרגלו למראה, והנוסחה התגלתה כמוצלחת ביותר (כה מוצלחת עד שכמה ממעצבי החברה נחטפו על ידי המתחרים) לא סוטה אודי בהרבה מהמקור. אחרי שה-A4 הלכה בעקבות אחותה, מבחינת מראה, לא נותר למעצבים אלא ליישר קו עם כמה מאפיינים של האחות הקטנה. כך למשל פנסי החזית החדשים והגריל הכפול שנמשך אל מתחת לפגוש. מאחור קבלה המכונית יחידות תאורה חדשות ומפלטים שנראים לעין (בעבר הם הוסתרו על ידי הפגוש), שוב בדומה ל-A4. יש עוד כמה פרטים שוליים נוספים אך הסך הכל דומה ומרחוק קשה לזהות שמדובר בגרסה חדשה.

מתחת לעור

עם שישה מנועי בנזין, שלושה מנועי דיזל, שתי תיבות אוטומטיות ושני סוגי הנעות נותרו באודי נאמנים למבחר הרב של גרסאות הינע/מנועים. במקרה זה מדובר בלא פחות מ-48, מהן כמעט חצי, 22 ליתר דיוק, כפולות הנעה. ובתחום הזה גם נמצאים השינויים הגדולים לעומת הדגם היוצא. כצפוי קבלה ה-A6 את מנועי הבנזין החדשים בנפח 2.0 ליטר עם 130 כ"ס ו-3.0 ליטר עם 230 כ"ס שהוצגו ב-A4. המנוע הגדול מחליף יחידת כוח וותיקה יחסית, בנפח 2.8 ליטר. לצדן נותרו גרסת ה-2.4 ליטר וה-2.7 ליטר כפולת המגדשים, שהספקיהן צמחו ל-170 ו-250 כ"ס. המנועים הנוספים משני הקצוות 1.8ליטר טורבו 150 כ"ס ו-4.2 ליטר (V8) עם 300 כ"ס- נותרו ללא שינוי.
בתחום הדיזל קבלה המכונית את מנוע ה-1.9 ליטר TDI (עם מה שמכונה באודי משאבת סילון) שלו 130 כ"ס (שמשרת אף הוא ב-A4 החדשה). אליו מצטרפת גרסה חדשה של מנוע ה-V6 בנפח 2.5 ליטר עם 155 כ"ס, שלפי אודי מציעה זמינות כוח משופרת (רוב המומנט מושג קצת מעל 1000 סל"ד). מנוע זה יהיה הדיזל הראשון באודי שיקבל את תיבת המולטי-טרוניק החדשה (התיבה הרציפה) ולפי אודי יהיה גם לוגם הסולר הראשון בעולם עם תיבה כזו.
והמולטי-טרוניק, תיבת ההילוכים הרציפה החדשה יחסית, מהווה את אחד השינויים הבולטים, כאשר היא תוצע בהרבה יותר גרסאות מבעבר. היא תוצע בכל גרסאות הבנזין בעלות ההנעה הקדמית (כלומר למעט ה-2.7 וה-4.2 ליטר). את גרסאות ההנעה הכפולה ניתן יהיה לקבל עם תיבת הטיפטרוניק המוכרת, שזכתה למצב ספורט חדש וגם לתפעול באמצעות מתגים מן ההגה.
מבחינת מתלים לא בוצעו שינויים מהותיים ובכל זאת שימוש בחלקי אלומיניום נוספים תרם להורדת המשקל שאינו נתמך מתלה בחמישה ק"ג, דבר שיתרום יחד עם כיול מחודש לנוחות ולהתנהגות. גם ההיגוי שופר. מערכות הבלמים בדגמים החזקים (3.0 ו-2.7 ליטר) שופרו וכל הגרסאות קבלו את מערכת הסיוע בבלימת חירום. יש לציין שאודי גם תציע מעתה חבילת ספורט מונמכת ב-2 ס"מ עם חישוקים במידה "17.

מבפנים

גם בתא הנוסעים בחרה אודי שלא לבצע שינויים רדיקליים, אלא לשפר קלות את הקיים. יש גלגל הגה ובורר הילוכים חדשים, יש מתגים חדשים וגם לוח מחוונים בעל מראה מעט שונה (בזכות טבעות אלומיניום שמקיפות את המחוונים). אבל הסך הכל מאוד דומה לדגם הקודם. ללקוחות תהיה כעת אפשרות בחירה גדולה יותר בהתאמת הגוונים וסוגי החומר. מערכת בקרת האקלים המשופרת הגיעה אף היא מה-A4 ותצויד בחיישן לזיהוי אוויר מזוהם עם מעבר אוטומטי לסירקולציה פנימית של המערכת. גם מערכות השמע המשופרות של ה-A4 יגיעו לאחות הגדולה. מבחינת ציוד בטיחותי זכתה האודי החדשה גם בוילון בטיחותי כציוד תקני בכל הדגמים ובחברה מציינים גם את המרכב המוקשח יותר מבעבר.
עדיין לא ברור כיצד יתבטא השינוי במחיר ואולם כבר עתה ידוע שהגרסה החדשה של ה-A6 לא תתמהמה ותגיע ארצה לקראת פתיחת שנת הדגם 2002. כלומר כבר בשבועות הקרובים.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אודי A6...
זכתה לחידוש כמעט בלתי מורגש...
אבל מתחת לעור...
יש שינויים
תא הנוסעים זכה לשיפורים קלים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים