שתף קטע נבחר

קאדילק חוזרת לאחור

קאדילק שוב מנסה לתקוף את נבחרת גרמניה, אך הפעם היא מקצינה, עד כדי חזרה להנעה אחורית. ומה זה משנה אם לא עשתה זאת כבר שנים רבות?

במסגרת הניסיון לתפוס עוד פלח שוק, עוד נישה ורווח נדרש, יוצאת קאדילק שוב למתקפה על מותגי היוקרה האירופאיים - ליתר דיוק, הגרמנים. ונכון, כבר היינו בסרט הזה בעבר, ומבקרי תערוכת פרנקפורט הקבועים שמעו הצהרות בנוסח זה כבר בעבר.
נכון גם להזכיר כי בדרך כלל מאבדות פלישות אמריקניות מסוג זה אוויר, מהר יותר מהזמן לו נזקק הדגם החדש כדי להגיע לתצוגה. אולם הפעם, עם השקת ה-CTS, נראית המתקפה של קאדילק רצינית מתמיד, תוך שהיא מכוונת לא רק "לשם", אלא לכל העולם, כולל אסיה.

הופכים כיוון

לאחר שבועות ארוכים של רמזים בנושא, חושפת חטיבת היוקרה של ג'נרל-מוטורס את ה-CTS החדשה. מכונית זו אמורה להיות "הקאדילק החשובה בעשור האחרון", ומשקפת ללא ספק את הכיוון החדש של היצרן.
כאמור, זו מכונית נוסעים ראשונה של קאדילק החוזרת לעשות שימוש בהנעה אחורית, כיאה וכנהוג במכוניות יוקרה. וצודקים אלה המפנים מיד לקאטרה, אותה מחליפה ה-CTS ואשר עשתה אף היא שימוש בגלגלים אחוריים מניעים, אולם יש לזכור כי זו האחרונה לא הייתה ממש קאדילק, אלא אופל אומגה בתחפושת יוקרתית ויקרה.

הנעה אחורית

מנהלי קאדילק, כפי שברור היה מעיון במכוניות התצוגה של השנים האחרונות, רצו שינוי כיוון קיצוני. בין הדרכים להדגיש זאת, ולהמחיש שקאדילק כבר אינה מיועדת למעשני סיגרים קשישים, הייתה ההשתתפות במירוץ הסיבולת של לה-מאן.
ה-CTS היא ראשונה ליישם כיוון צעיר וחדש זה, הן מבחינת עיצוב (אליו נגיע בהמשך) והן מבחינת מאפייני שלדה. בקאדילאק רוצים שמכונית הסאלון החדשה תתחרה במיטב תוצרת אירופה, ולכן הם גם טורחים לציין כי היא פותחה תוך מעקב צמוד אחר האופוזיציה המתאימה.
המכונית ששמשה כאמת מידה בתהליך פיתוח זה הייתה לא פחות ולא יותר ב.מ.וו 528 (שהוחלפה מאז ב-530). לכן מצאו עצמם אנשי קאדילק מבקרים לא פעם במסלול נורבורגרינג. ולא, לא בשביל לראות את החברה נהנים, אלא כדי לפתח את מערכת המתלים. קאדילק ב"רינג"? ממש חזון אחרית הימים, גם אם לוקחים בחשבון שפלטפורמת ההנעה האחורית הזו תשמש גם קופה חדשה שתענה לשם "אווק", ואולי אפילו את מחליפת האומגה.
ואפרופו פלטפורמה חדשה, זו מעוררת עניין גם עקב היותה שלדת הנעה אחורית חדשה ראשונה של ג'נרל-מוטורס אמריקה במכונית נוסעים, מאז הקאפריס המנוחה של שנות השמונים. ואל תזכירו לנו יוצאות דופן דוגמת קורבט כמעט-אקזוטית או קאמרו/פיירברד ארכאיות. אגב, בקאדילק לוחשים כי ישנה אפשרות פיתוח הנעה כפולה על בסיס אותה פלטפורמה.
ה-CTS תעשה שימוש בגרסה מחודשת של מנוע ה-V6 בנפח 3.2 ליטר, המוכר מהאומגה בה הוא מייצר 220 כ"ס. מנוע זה ישודך לתיבה אוטומטית חדשה, אף היא ראשונה בג'נרל-מוטורס עם חמישה הילוכים, וכנראה אותה אחת בה עושה ב.מ.וו שימוש בסדרה 5 וב-X5. תאמינו או לא, אבל תהיה אפשרות גם לתיבה ידנית – בקאדילק!

הקו החדש

אולם ה-CTS מעוררת סקרנות רבה גם מסיבה נוספת. זו מכונית סדרתית ראשונה של קאדילאק עם קו העיצוב החדש, שנחשף לראשונה באווק ובוויז'ן, ויאפיין בעתיד את כל מכוניות החברה. קווי מתאר ריבועיים, יחידות תאורה גדולות וישרות זווית מלפנים, עם סדור נורות אנכי. יחד עם פנסי איתות "קובייתיים" בתוך הפגוש, סבכה קדמית מודגשת וטרפזית. וכבר עכשיו אפשר להמר כי קונצנזוס סביב המראה החדש אינו צפוי…
נראה שקאדילק יערכו בכורה עולמית ל-CTS בתערוכת פרנקפורט הקרבה, זאת מטעמי ניסיונות הכיבוש העתידיים ביבשת הקלאסית. ואצלנו? בסוכנות המקומית עדיין אין החלטה סופית על יבוא, אולם אלה אינם שוללים את האפשרות כי בשנת הדגם 2003 נראה אותה באולם התצוגה לצד ה-STS הגדולה והיקרה יותר.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים