שתף קטע נבחר

דיזל אוטומטי לפיאט

דווקא פיאט עשויה להפסיק את הקרנבל של קאיה. בדרך נמצא גם מתחרה לוורסו וגם האלפא הספורטיבית ביותר

בסוכנות המקומית של פיאט כבר למדו לעכל איכשהו את הסלידה מתיבה אוטומטית, שלא לומר בחילה, של היצרן אותו הם מייצגים. שתי מכוניות חשובות ביותר לשוק המקומי, האלפא 147 שכבר הגיעה והסטילו שתושק החודש באירופה, אינן מוצעות כלל עם תיבה כזו. בעוד הסטילו תזכה לתיבה כזו בעוד שנה, מה שדוחה את הגעתה ארצה, הרי שה-147 לא אמורה כלל לקבל אופציה.

האור בקצה הוואן

אבל יש אור בקצה המנהרה, וזאת בינתיים לא בגלל ג'נרל מוטורס אלא דווקא בזכות הקשר של פיאט עם פיז'ו. כידוע, פיאט ופיז'ו מפתחות ומייצרות יחד כלים מסחריים כמו הפיאט דוקאטו והפיז'ו בוקסר, או מיניוואנים בדמות הפיאט יוליסה ופיז'ו 806.
ובחודשים הקרובים צפויות שתי החברות לחשוף מיניוואן חדש, אשר יחליף את היוליסה וה-806. מדובר ברכב חדש, מודרני, גדול ומרווח יותר. הפעם, כך מבטיחים השותפים, יהיה גם הבדל גדול יותר בין הכלים של קבוצת פיאט לאלה של פיז'ו-סיטרואן. כי אם לא ידעתם, בעבר לא היה הבדל בין היוליסה, 806, אווזיון וזאטא. ובזכות פיז'ו ישודך הכלי החדש לתיבה אוטומטית, כולל תפעול חצי-אוטומטי (טיפטרוניק) וארבעה הילוכים.
ואתם יכולים לתאר לעצמכם שהיבואן ממתין בקוצר רוח לסחורה זו, בעיקר מכיוון שהוא יכול לקבל את היוליסה האוטומטי גם עם מנוע טורבו-דיזל מסילה משותפת. מדובר במנוע ה-JTD בנפח 2.4 ליטר, אשר מייצר בפיאט 131 ובאלפא 140 כ"ס. בפיאט מתכוונים להביא לכאן גרסאות עם תשעה מקומות ישיבה.

סוף הקרנבל?

השאיפה מבחינת היבואן תהיה להתחרות במינוואנים גדולים ומבוססים כמו ה-MPV של מאזדה, וכמובן בקרניבל של קאיה. כידוע, זה האחרון היה עד היום מיניוואן יחיד עם השילוב דיזל-אוטומטי. היוליסה החדש, כך לפחות מתכנן יבואן פיאט, עשוי לפגוע קשות במעמדו. ושלא נשכח, סמל"ת (יבואן פיאט) היא כמובן גם ה"אבא" של קאיה בישראל... אגב, ניתן לשער כי ליבואני פיז'ו תכניות דומות עם ה-807, האח הצרפתי במפרט דומה.
אולם כאן לא מסתיימות החדשות. עוד לפני בואו של היוליסה מתכוון היבואן לתקוף מחדש את שוק המסחריות עם גרסאות חדשות של הדוקאטו הגדול, יחד עם... ניחשתם נכון, תיבה אוטומטית. שוב מדובר בתיבה חצי-אוטומטית שתשודך למנוע בנפח 2.8 ליטר עם 125 כ"ס.

ויש עוד מיניוואנים

אבל פיאט לא מסתפקת בהעמדת המולטיפלה והיוליסה בחזית המיניוואנים. רוברטו טסטורה, יושב ראש פיאט אוטו, הודה לפני ימים אחדים שהחברה לא הבינה נכון את שוק המינוואנים הקטנים המתפתח. גם כאשר ייצרה את המולטיפלה, היא פיתחה למעשה רכב נישה, ולא מוביל פלח שוק שיקיף 1.3 מליון יחידות בשנה. פיאט, מיותר לציין, מתכננת לתקן זאת מהר.
לכן, אחרי היוליסה, מתוכננת פיאט לצרף תוך כשנה - בעולם אך גם בארץ, כפי שמבטיח היבואן - גרסת MPV לפונטו הקטנה. מכונית זו מזכירה בתפיסה את היאריס וורסו, ותהיה ארוכה, ובעיקר גבוהה מהסופר-מיני המוכרת.
מבחר יחידות הכוח דומה ולכן תוצע כנראה גם תיבה אוטומטית. התוכנית הגרנדיוזית תמשיך בגרסת מיניוואן-קומפקטית גם לסטילו החדשה, אשר מציעה מבנה חיצוני ופנימי של... מוביל נוסעים. וכן, גם כאן תוצע כנראה גרסה אוטומטית. ומה על המולטיפלה? ובכן, בפיאט רואים בו כאמור רכב נישה. לכן הוא ימשיך את הדרך בה החל ללא שינויים מהותיים.

וגם ה-GTA בדרך

ובעוד היבואן חוגג את תחילת שיווק ה-147, הוא כבר לוטש עיניים לאלפא הספורטיבית ביותר מזה שנים. מדובר כמובן ב-GTA החדשה עליה ספרנו לפני שבועות ספורים. באלפא עדיין לא מדברים על מחיר סופי אמנם, אולם יש לצפות לתג-מחיר באזור ה-230,000 שקלים. אגב, בכוונת היבואן להביא את ה-GTA עם תיבת הילוכים ידנית או סלספיד (חצי אוטומטית) מוכרת. את גרסת הספורט-ואגון (סטיישן) של אלפא הוא ישאיר לאיטלקים.
ועוד פרט קטן ופיקנטי - לרגל תחילת שיווק ה-147 הודיעו בחברה כי בעלי רכב שיזדקקו לשירות טיפול או תיקון באחד ממוסכי אלפא-לנצ'יה - עם מכונית מאותה תוצרת כמובן - יקבל כרכב חליפי אלפא 147 1.6 ליטר 120 כ"ס, עד שמכוניתו תהיה מוכנה.
ראשית, זו כמובן הזדמנות להכיר את המכונית המדוברת. שנית, זו סיבה טובה להגיע למוסך לטיפול אותו דחיתם זמן כה רב. וחוץ מזה, אנחנו אוהבים את הרעיון - כן ירבו.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יוליסה...
ודוקאטו. אוטומטיות
אלפא 156GTA. חצי אוטומטית
אלפא 147. למטפלים במוסכים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים