שתף קטע נבחר

אופל - השיגעון

באופל מלחשים על ספורטיבית-אקזוטית העונה לשם הקוד המפתה... אסטרה. נראה אותם

בעוד אופל טרודה בפרסומים שונים אודות שינויים חשובים פחות או יותר בדגמים מוכרים, מתגנבת לה בין השורות ידיעה מרתקת הרבה יותר מדיפון מחודש לאסטרה. מנהלי החטיבה האירופאית של ג'נרל מוטורס עמלים ימים כלילות על שינוי תדמית נחוץ לאופל באירופה.
הם יודעים וללא ספק מרגישים גם דרך הכיס, עד כמה הרסני יכול להיות דימוי "הזקנה שבחבורה" על המכירות. הם גם למדו מאחרים כי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא בעזרת מכוניות ספורט קיצוניות ומסובבות ראשים.
ואופל אכן עשו זאת עם הספידסטר הקטנה והמעוצבת בכוחניות מקורית. אולם מה שמונח כעת על שולחן הדיונים של היצרן הגדול הוא קיצוני הרבה יותר. למען האמת, היצרן הגרמני חושש כי הוא עלול לגרום לקהל המסורתי של המותג פרפורי חדרים.

קיצונית

הדגם המדובר הוא לא אחר מאשר האסטרה קופה X-טרים, זו שנחשפה לראשונה בתערוכת ז'נבה כמכונית תצוגה. למעט דמיון חזותי מסוים, שעיקרו נובע מפנסים וסבכה קדמית מזוהה, אין בין ה-X-טרים לאסטרה דבר משותף.
זאת כיוון שה-X מבוססת על אסטרה קופה, זו המתחרה בסבב מירוצי מכוניות הסלון הגרמני (ה-DTM) - מכונית מירוץ אמיתית. מה שמבטיח כמובן שלדת מסבך צינורות ייעודית, מנוע מרכזי ומתלי עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור.
המנוע עצמו מגיע דווקא מקאדילק: זוהי יחידת הנורת'סטאר המוכרת מהסביל, שלה בעלת שמונה צילינדרים ונפח של 4.0 ליטר. בגרסת אופל היא מפתחת הספק מרבי של לא פחות מ-437 כ"ס, שעוברים לגלגלים האחוריים דרך תיבה ידנית, סיקוונסיאלית, בעלת שישה הילוכים.
המכונית תיוצר על-ידי חטיבת מכוניות הספורט של אופל, הנקראת כזכור OPC, בקצב של 50 יחידות לשנה. למרות זאת, קיים סיכוי סביר שרק סדרה אחת תיבנה. אחרי הכל, כמה קונים יהיו לאופל אסטרה שתעלה חצי מליון דולר לפני מס?

גם הספידסטר

חוץ מתכניות מוזרות שכאלה, מתכננים באופל גם לבצע שינויים בספידסטר המוכרת, זאת כדי שתוכל להתמודד בכבוד מול התאומה הלא-זהה מבית לוטוס. כזכור, שתי המכוניות מיוצרות יחדיו על-ידי הבריטים, אולם האליז עברה מתיחת פנים השנה.
אופל לא רוצה להישאר מאחור, ומסיבה זו תציג בקרוב גרסה מחוזקת שתצויד במנוע ה-2.0 ליטר טורבו המוכר מהאסטרה קופה. כך, במקום הספק מרבי של 145 כ"ס ממנוע ה-2.2 ליטר המוכר, יהיו לספידסטר 187 סוסים צוהלים - ממש לא מעט בהתחשב במשקל עצמי של 870 ק"ג בלבד. אגב, בעבר נדונה האפשרות לצייד אותה ביחידת 6V שתוצב במרכז המרכב, אולם לפי מהנדסי אופל, בעיות מקום וחלוקת משקל גרמו לביטול התוכנית.

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים