שתף קטע נבחר

ב.מ.וו חושפת X5M ו-X6M

היצרנית הגרמנית חושפת גרסאות M לדגמי הפנאי. עם יותר מ-600 כ"ס, זינוק ל-100 קמ"ש בפחות מארבע שניות ו-290 קמ"ש מירביים הם יתמודדו מול מתחרים מבית אודי, מרצדס ופורשה כשינחתו כאן במחצית הראשונה של השנה

ב.מ.וו חושפת את ה-X5M ו-X6M גרסאות קצה לרכבי הפנאי שעברו השבחה בחטיבת הביצועים של היצרנית. הם יתמודדו מול מרצדס GLE63 AMG, פורשה קאיין טורבו ואודי RSQ8 כאשר ינחתו כאן במחצית הראשונה של 2020.

 

גרסאות M ל-X5 ול-X6 הוצגו לראשונה לפני כעשור ולמעשה הייתה זו הפעם הראשונה שבה חטיבת הביצועים האקזוטית של היצרנית השביחה רכבי פנאי. זו גם הייתה הפעם הראשונה שגרסת M צוידה בתיבת הילוכים אוטומטית רגילה. כעת, עם התרחבות החטיבה כולל לדגמי הפנאי הקומפקטיים X3M ו-X4M, זו הפעם השלישית שבה ישווקו גרסאות קצה, על בסיס ה-X5 וה-X6 העדכניים.

 

ב.מ.וו X5M X6M ()

שני הדגמים ימשיכו לעשות שימוש במנוע V8 טווין-טורבו בנפח 4.4 ליטר (מכונה S63), בשתי רמות הספק 600 כ"ס בגרסה הרגילה (25 כ"ס יותר מהדגם היוצא) או 625 כ"ס בגרסת קומפטישן. השידוך הוא לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית ולהנעה כפולה קבועה. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 3.9, קיצוץ 0.3 שניות לעומת הדגמים היוצאים, בדרך למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש או 290 קמ"ש לאחר הסרתה. גרסאות קומפטישן מסיימות את המיאוץ הקלאסי ב-3.8 שניות בדרך למהירות מירבית זהה וכוללות גם מערכת פליטה אקטיבית המספקת צליל נוכח יותר.

 

ב.מ.וו X5M X6M ()
 

מערכת ההנעה הכפולה כוללת שני מצבים רגיל וספורט המתעדף את הכוח לגלגלים האחוריים. הדיפרנציאל האחורי מוגבל החלקה אלקטרוני מבטיח יכולות דינמיות כמתבקש מדגמי M. מערכת המיתלים משלבת קפיצי פלדה קשיחים יותר הנתמכים על ידי בולמי זעזועים אדפטיביים ומוטות מייצבים אקטיביים המסייעים לצמצום זוויות הגלגול. גם מערך ההיגוי זוכה לכיול ייחודי והבלמים גדולים יותר (380-395 מ"מ לפנים-אחור) עם אפשרות בחירה בין שני מצבי תגובה – נוחות או ספורט.

 

ב.מ.וו X6M ()

מבחינה עיצובית נבדלים השניים מהגרסאות הרגילות עליהם הם מבוססים, בפגושים אגרסיביים עם פתחי אוורור גדולים מלפנים ורביעיית מפלטים עם מסיט אוויר מודגש בניהם מאחור, חישוקים שונים ("21 או "22 כאופציה) ומראות בחיבור (דמוי) שתי צלעות - כמקובל בדגמי M של ב.מ.וו. בפנים יש מושבים עם תמיכה משופרת, גרפיקה שונה ללוח המחוונים הדיגיטלי, גימורי קרבון וידית בורר הילוכים בגימור עור במקום קריסטל.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים