שתף קטע נבחר

אפל +TV הושק, אבל אתם יכולים להישאר בנטפליקס

השירות כולל 7 תוכני מקור לא מבריקים וללא תוכן קנוי - רחוק מאוד מהסטנדרטים שהציבה חלוצת הסטרימינג. אז אם בינתיים החברה לא מנסה להתחרות בזירה, מה היא מנסה להשיג? פרשנות

באחת הסצנות בסדרת הדגל של אפל, The Morning Show, הדמויות דנות בעתיד הטלוויזיה המשודרת בעידן הסטרימינג, ומנהל התחנה אומר ש"בקרוב, כל עולם השידור יכול ליפול מצוק". ובכן, הצצה בתכנים שכולל +Apple TV לא משקפת זאת.

 

אפל החלה להפעיל את שירות הסטרימינג שלה TV פלוס - גם בישראל

נטפליקס, HBO, דיסני, אפל או אמזון: חברות התוכן נלחמות והצופים מנצחים

חברת yes משיקה שירות טלוויזיה חדש עם אפל

 

שירות הסטרימינג שהושק בסוף השבוע בארץ ובעולם, כולל שבעה תוכני מקור בלבד. נטפליקס משיקה לעיתים שבע הפקות בשבוע. מלבד הכמות, גם האיכות לא מצדיקה תשלום של 17.90 שקלים בחודש - 40% מעלות המנוי הכי פופולרי של נטפליקס.

אפל TV פלוס ()
מנכ"ל אפל טים קוק מציג את השירות החדש, במרץ השנה

לעומת נטפליקס, שפתחה עם "בית הקלפים" ו"כתום זה השחור החדש" ועשתה מהפכה בתחום הפקת התוכן, כל ההפקות של אפל שנחשפו אינן טלוויזיה משובחת במיוחד. הן כוללות סרט טבע על פילים, אנימציה של סנופי, סדרת נוער מתאמצת (Dickinson, על המשוררת האמריקנית בגרסת האינסטגרם), סדרה לילדים (Ghostwriter), מד"ב (For All Mankind, מה היה קורה לו ניצחה ברית המועצות במרוץ החלל), פנטזיה (See) ודרמה אחת - אותה Morning Show, שלפי דיווחים היא הסדרה היקרה בהיסטוריה, ושלמרות לא מעט רגעים מוצלחים, אין לה שום דבר מעניין לומר.

 

בעוד עשרה ימים תשיק דיסני שירות סטרימינג, ואצלה ברור באיזה עולם תוכן היא משחקת, כפי של-HBO יש זהות מובחנת. לאפל אין זהות כזו.

 

השירות שלה הוא לא "נטפליקס קילר" או תחרות לדיסני+, גם לא תחליף לשירותים כמו יס, HOT, סלקום TV ופרטנר TV. אין בו שעות רבות של תוכן קנוי ומקורי ואפשרות לבינג' אינסופי בין סדרות חדשות ומדוברות לבין סרטים קלאסיים, גם לא מותגי-על על-זמניים, וכמובן שלא ערוצים חיים. רק מבחר מצומצם של תוכני מקור שבהערכה נדיבה יספיקו 20 שעות כדי לצפות בכולו.

 

המצב ישתפר: אפל תוסיף תוכן מדי חודש, תחילה סדרת המתח Servant של מ. נייט שאמלן ו-Truth Be Told עם אוליביה ספנסר. אצל נטפליקס, לשם השוואה, יעלו החודש 73 כותרים של תכנים מקוריים, ועוד 110 כותרים של תכנים קנויים.

 

גם לעומת דיסני+ שיעלה החודש אפל תדשדש, כי זו מגיעה עם ספריית תוכן של 100 שנה. כך גם ביחס לשירותי הסטרימינג שיושקו ב-2020 - HBO Max של WB ופיקוק של NBC Universal - שגם להם קטלוג תוכן עבר עשיר בזכות חברות האם.

 

אפל מגיעה לתחום מעמדת נחיתות. אין מאחוריה עשורים של בניית תוכן, והיא גם לא ראשונה בתחום כמו נטפליקס, שיכלה לבנות בנחת ספריית תוכן קנוי ולפתח תוכן מקור לפני שזה היה תנאי לשירות סטרימינג. בנוסף, אפל בחרה כרגע שלא לשלב תוכן קנוי, מה שאיפשר לה פריסה בינלאומית מיידית, כי אין צורך להסדיר זכויות יוצרים. לנטפליקס זה לקח כמעט עשור.

 

בינתיים, רק שירות משלים

אז אם +TV הוא לא נטפליקס קילר, לא תחליף לשירותי טלוויזיה מסורתיים ולא שווה את הכסף, מהו בדיוק? ובכן, זה שירות משלים ללקוחות אפל, בונוס על קניית מכשירי אפל: לכל מי שקונה מק, אייפון, אייפד, אפל TV או אייפוד טאץ', הוא זמין חינם במשך שנה. ויש לאפל מספיק לקוחות, מיליונים, שקונים מוצר שלה מדי שנה.

 

אפל יודעת שאינה יכולה להתחרות בשירותי סטרימינג מבוססים יותר, אז, בינתיים, היא לא מנסה. מטרתה היא ליצור חבילת שירותים שתיתן למשתמשים סיבה לא רק שלא לעבור למתחרים, אלא גם להמשיך לשדרג מכשירים. זה לא שירות סטרימינג עצמאי אלא פיצ'ר נוסף של אפל, כמו מצלמה חדשה באייפון, עוד שיקול בהחלטה אם לשדרג מכשיר.

 

אין הכרח שזה יהיה כך לנצח. אם תרצה למשוך די משתמשים, כדי שהשירות יהיה רווחי, היא יכולה לקנות תוכן ולהפיק יותר תוכני מקור, ולהגיע למאגר שיהפוך את המחיר להגיוני. יש לה כסף; בשנת הכספים האחרונה הרווח הנקי שלה התקרב ל-60 מיליארד דולר, בערך פי 3.5 מתקציב התוכן המקורי של נטפליקס.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מנכ"ל אפל טים קוק מציג את השירות החדש, במרץ השנה
מומלצים