שתף קטע נבחר

אסטון מרטין DBX - סוף סוף רכב פנאי לבריטים

הדגם הראשון של היצרנית הבריטית שמסוגל ללכלך צמיגים בבוץ, נחשף במלואו כשהוא מבטיח לשלב בין הביצועים והאיכויות הדינמיות של המותג האקזוטי-בריטי עם אריזה שימושית של רכב פנאי

אחרי שורה אין סופית של קדימונים, הבטחות, וגם זמן יקר שהלך לאיבוד על תגובה מאוחרת מדי להתפתחויות המשמעותיות ביותר בשוק מכוניות היוקרה והספורט, חושפת גם אסטון מרטין רכב פנאי משלה. זהו כמובן ה-DBX, שמוצג כשנה לאחר חשיפת אב-טיפוס ראשון ולא פחות מנצח מאז עשו זאת יריבות לקטגוריה. כמו למשל פורשה קאיין עמו יאלץ להתמודד (בגרסאות הבכירות לפחות) ואפילו בנטלי בנטיאגה. מועד נחיתה על אדמת הקודש צפוי לסוף הרבעון הראשון. תג המחיר יתחיל ב-1.69 מיליון שקל.

 

 

אסטון מרטין תולה תקוות רבות ב-DBX שצפוי לא רק להפוך לדגם הנמכר ביותר, אלא גם זה שעשוי להכפיל את כמות המכירות הלא מרשימה כיום. היצרנית תסיים את 2019 עם ייצור של כ-6,500 יחידות ורכב הפנאי, שייוצר במפעל חדש שנבנה בסנט אטאן שבווילס, יאפשר לה כנראה להגיע - בפעם הראשונה עברה - למכירות שנתיות של חמש ספרות.

אסטון מרטין DBX ()
העיצוב החיצוני משמר את המוטיבים המוכרים של היצרנית, לרבות הסבכה המפורסמת, הפנסים הקדמיים, פתחי האוורור הגדולים במכסה המנוע, ידיות פתיחת הדלתות המסולקות ומאחור יחידות תאורה לכל רוחב תא המטען, עם צמד מפלטים בולטים ומסיט אוויר בניהם. כמקובל בקטגוריה, צמד פסי נשיאה לאורך הגג מעצימים את אשליית הגובה ומאפשרים התקנת גגון למנשא אופניים או מגלשי סקי.

אסטון מרטין DBX ()

עיצוב סביבת הנהג כולל מסך מגע מודרני ("10.25) עם צימוד ל-Apple CarPlay ומערכת מצלמות היקפיות. מול הנהג יוצב לוח מחוונים דיגיטאלי בתצוגה משתנה ("12.3) וגלגל הגה ללא חלק שטוח - בשונה מדגמי הספורט של היצרנית - עם מנופי שליטה ידנית בתיבת ההילוכים מאחוריו. מדגמי הספורט מגיעים גם מתג הנעה הממוקם בחלקה העליון של הקונסולה, עם מתגי שליטה במצבי התיבה (D, N, R ו-P) וידיות פתיחת דלתות בגימור מתכתי. 
אסטון מרטין DBX ()
ברשימת האבזור ניתן למנות תאורת אווירה משתנה (64 גוונים), בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, חלון שמש פנוראמי, מקרר בין המושבים וארבעה שקעי USB לטעינה. ה-DBX הוא דגם ראשון של היצרנית המצויד במערכות בטיחות מתקדמות לרבות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, תאורה דינמית, התראת שטחים מתים (כולל תנועה חוצה מאחור ופתיחת דלת כשהשטח לא פנוי) וערנות נהג.

אסטון מרטין DBX ()

בהשוואה לבנטלי המוכר, ה-DBX קצר ב-10 ס"מ (504 ס"מ), נמוך ב-6 ס"מ (168 ס"מ) ובעל רוחב זהה (200 ס"מ). בסיס הגלגלים דווקא ארוך ב-6.5 ס"מ (306 ס"מ) ואמור לסייע ביצירת מרחב מחיה נדיב יותר לנוסעים. בשונה מבנטלי, כאן אין אופציה לשורת מושבים שלישית לשני נוסעים. גם תא המטען גדול במיוחד – 632 ליטר (148 ליטר יותר). אגב, זהו דגם ראשון למותג מזה שנים עם תא כפפות מלפנים.

אסטון מרטין DBX ()

המנוע ותיבת ההילוכים מגיעים כעת ממרצדס AMG, עם יחידת V8 בנפח 4.0 ליטר כפולת-מגדשים המפיקה 550 כ"ס ומשודכת לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית. ההנעה כפולה-קבועה, באמצעות מצמד רב דסקיות המעביר עד 47% מהכוח לפנים כשנדרש ובהתאם למצב הנהיגה הנבחר, ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטורני. הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות, 291 קמ"ש מרביים, נתונים זהים למתחרה הישיר, אם כי הזינוק איטי בכחצי שניה מפורשה קאיין טורבו.

אסטון מרטין DBX ()

ה-DBX מבוסס על פלטפורמה ייעודית לו עם שימוש ניכר באלומיניום (חלקי מרכב, מיתלים ובלמים) על מנת לאפשר משקל עצמי נמוך יחסית (2,245 ק"ג), אם כי החלוקה שלו פחות מאוזנת מדגמי הספורט של היצרנית (46-54 לפנים-אחור) בגלל תצורת מנוע ותיבת הילוכים המותקנים מלפנים (לעומת גיר אחורי).

 

מערך המיתלים משלב עצמות עצה כפולת מלפנים, ומתלה רב-חיבורי מאחור, הנתמכים על-ידי כריות אוויר שמאפשרות מרווח גחון משתנה. יש גם מוטות מייצבים אקטיביים להקטנת זוויות הגלגול במהירות גבוהה ושיפור הנוחות במהירות נמוכה. מערך הבלימה כולל דיסקים בגודל 390-410 מ"מ לפנים-אחור, הצמיגים מגיעים מפירלי - P-זירו (285/40 מלפנים ו-325/35 מאחור) על חישוקי "22.

אסטון מרטין DBX ()

בורר הנהיגה כולל מלבד המצבים המוכרים מדגמי הכביש (GT, ספורט וספורט פלוס) גם שני מצבי שטח בשם "טריין" וטריין-פלוס", המאפשרים התאמה של מהמערכות השונות (יחידת הנעה, מיתלים, בקרת יציבות, ABS וכו'). בהתאם לייעוד, אסטון מפרסמת לראשונה בתולדותיה נתונים כמו מרווח הגחון (23.5 ס"מ) וזוויות גישה-נטישה (24.3-22.2 מעלות בהתאמה).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים