שתף קטע נבחר

בעקבות פשרה: הדיילים יחזרו לקרון השמור ברכבת

בתביעה שהוגשה נגדה רכבת ישראל נטען כי זו מציעה מקום שמור בתוספת 5 שקלים, בלי ליידע את הקונים במכונות כרטיסים כי השמור קיים רק בשני קווים. בהסכם הסתלקות מהתביעה נקבע גם כי הרכבת תאפשר להזמין מקומות שמורים באמצעות ערך צבור ברב-קו

רכבת ישראל תחזיר את הדיילים ל"קרון השמור" ותאפשר להזמין מקומות שמורים באמצעות ערך צבור ברב-קו. כך נקבע בהסכם הסתלקות מתביעה ייצוגית שהגישה נוסעת נגד רכבת ישראל ב-2018, שיוצגה על-ידי עו"ד יונתן רפפורט, ממשרד עורכי דין רפפורט לוין ביטון.

 

הרכבת מת"א לירושלים: ההרצה הסתיימה, הבעיות נותרו

נוסעים ברכבת בחודש הקרוב? היכונו לכאוס בתחנות

שיבושי רכבת בדרך? ישיבת הוועד עם הנהלת הרכבת התפוצצה

 

לפי הבקשה לתביעה, רכבת ישראל מציעה שירות "מקום שמור" בקרון ייעודי, בעבור תוספת תשלום של חמישה שקלים. בזאת עוד שבאתר האינטרנט של הרכבת נכתב כי הקרון השמור קיים בשני קווים בלבד: חיפה נהריה ומודיעין ב"ש; המידע המהותי הזה לא מוצג במכונות האוטומטיות לממכר כרטיסים, שם מוצגת האפשרות לבחור מקום שמור, כשלצד זאת מצוינת תוספת המחיר בלבד, ללא העובדה שמדובר באפשרות הקיימת בשני קווים בלבד. שירות זה אף מוצע בתחנות רכבת בהן כלל לא עוברת רכבת עם מקום שמור.

נוסעים מתרגשים לקראת הנסיעה הראשונה של הרכבת בקו תל אביב- ירושלים (צילום: עמית הובר)
רכבת ישראל(צילום: עמית הובר)
 

התובעת הייצוגית קנתה כרטיס כזה בתחנת סגולה עבור רכבת לבאר שבע, אך לא מצאה את הקרון ברכבת. היא גילתה שהוא לא קיים ואם ברצונה לשבת במקום שמור עליה להחליף רכבת בתחנת תל אביב אוניברסיטה. הלקוחה פנתה לשירות הלקוחות, שם הובטח לה החזר כספי. במסגרת התביעה שהגישה טענה כי נגרם לה ולנוסעים כמוה נזק כספי של חמישה שקלים ועוגמת נפש שמוערכת ב-20 שקל.

 

ביהמ"ש החליט שעל הצדדים ללכת לפשרה ומונתה המגשרת הילה גרסטל לפשר בין הצדדים. רכבת ישראל טענה שמדובר ב-67.7 אלף נוסעים בלבד ושרובם נוסעים חוזרים שאם ניזוקו, ניזוקו פעם אחת בלבד ורובם זכו לשבת בנסיעה.

 

הצדדים חזרו לביהמ"ש עם שתי חלופות פיצוי במסגרת הסתלקות מהתביעה: חלוקת קפה ומאפה לנוסעים, או פיצוי שמשמעו שיפור טכנולוגי לנוסעים. בית-המשפט בחר באפשרות השנייה, פיצוי של 370 אלף שקל בדמות שיפור טכנולוגי.

 

200 אלף שקל יוקצו לטובת הפעלת דיילים בקרונות השמורים ברכבת למשך מספר חודשים. שירות זה ניתן בעבר ובוטל ומטרתו לוודא שהמקומות לא נתפסים על ידי נוסעים אחרים.

 

170 אלף שקל יוקצו לטובת שיפור טכנולוגי שיאפשר רכישת מקום שמור באמצעות ערך צבור ברב-קו, שירות שמאפשר הטענת כסף מזומן ברב קו. עד היום נוסע שביקש להזמין מקום שמור באמצעות הרב-קו נאלץ לרכוש אותו ברכישה נוספת במזומן או באשראי.

 

השיפור יאפשר אף מתן זיכוי באמצעות הרב-קו במקרה שנוסע לא מימש את השירות. כמו כן נקבע כי על הרכבת להתחייב למסור את מלוא המידע לגבי הקרונות השמורים במכונות הממכר האוטומטיות. 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: עמית הובר
רכבת ישראל
צילום: עמית הובר
מומלצים