שתף קטע נבחר

עיריית ירושלים אישרה השקעות של 1.85 מיליארד שקל במיזמי תחבורה בעיר

רשימת הפרויקטים שאושרו כוללת בין היתר השקעה של כ-90 מיליון שקל במקטע הרכבת הקלה (קו ירוק); חניון אוטובוסים חדש בסמוך לרחבת הביטוח הלאומי בעלות של כ-25 מיליון שקל והפרדה מפלסית בצומת הגבעה הצרפתית בעלות של כ-750 מיליון שקל

ועדת הכספים של עיריית ירושלים אישרה אתמול (א') השקעות של כ-1.85 מיליארד שקל בשורת פרויקטים של תחבורה חדשים בעיר. הפרויקטים אמורים לצאת לביצוע או למכרז במהלך החודשים הקרובים.

 

פרסום ראשון: 6,000 נהגי מוניות ישבתו שלושה ימים

תושבי גבעתיים היכונו: רחוב כצנלסון יכיל גם נת"צ

חברות התחבורה למשרד התחבורה: לא תשלמו? נשבית פעילות תוך ימים

 

בין הפרויקטים שאושרו: השקעה של כ-90 מיליון שקל במקטע הרכבת הקלה (קו ירוק) בין רחוב שרי ישראל לירמיהו כולל בניית התחנה שתוצב שם; חניון אוטובוסים חדש בסמוך לרחבת הביטוח הלאומי בעלות של כ-25 מיליון שקל; הפרדה מפלסית בצומת הגבעה הצרפתית בעלות של כ-750 מיליון שקל; ביצוע שיכלול כרייה של 4 מנהרות באורך כולל של כ-4.5 ק"מ; הרחבת ציר 60 לרבות הכפלת כביש המנהרות לגוש עציון ובעלות של כ-420 מיליון שקל; ביצוע שיכלול כריית מנהרה חדשה והרחבת הכביש עד ל-5 נתיבים עם 2 נתיבים לכל כיוון ונתיב נוסף עבור נת"צ מתחלף.

סכנות סביב מסילות הרכבת הקלה בירושלים בעקבות מותה של תמר פניגשטיין (צילום: גיל יוחנן)
הרכבת הקלה בירושלים(צילום: גיל יוחנן)

בנוסף, הארכת כביש המנהרות עד לצומת אלעזר בעלות של כ-50 מיליון שקל; בניית תחנות אוטובוס מונגשות במזרח ירושלים בעלות של כ-17 מיליון שקל; הכשרת נתיב תחבורה ציבורית ברחובות שמגר, שפע חיים ואוהל יהושוע בעלות של כ-39 מיליון שקל, תכנון קווי אוטובוסים חדשים בעלות של כ-4 מיליון שקל; תכנון מחלף בייט עם חיבור לכביש 16 החדש וחניון חנה וסע בעלות של כ-36 מיליון שקל; וסלילת כביש פייר קניג בקטע המחבר בין רחוב משה ברעם לרחוב התעשייה, בעלות של כ-12 מיליון שקל.

 

 

 

עוד אושרה השקעה של כ-402 מיליון שקל להמשך תכנון מפורט של הקו הירוק ולביצוע פיקוח עליון על קבלני הביצוע והזכיין הנבחר. מדובר בקו הרכבת השני של העיר בו זכתה שפיר הנדסה באוגוסט האחרון עם תוכנית כוללת להקמה של מסילות באורך של 27 ק"מ ועם 50 תחנות חדשות, תכנון וייצור של כ-100 קרונות, הקמת מתחם מרכז תחזוקה, בקרה ושליטה, חניוני חנה וסע והפרדות מפלסיות. הקו אמור לפעול בסוף 2025, כאשר הזכיינית (שפיר, בשותפת עם KEF הספרדית) אמורה להכנס בנעלי סיטיפס, היא הזכיין של הקו הנוכחי (הקו האדום), ולהפעיל אותו במקביל לבנייה של הקו החדש.

 

לדברי ראש עיריית ירושלים משה ליאון, "עיריית ירושלים שמה לה למטרה להוביל בתחום התשתיות, נראות העיר ותחבורה ציבורית. הפרויקטים שאושרו יביאו להמשך עבודה אינטנסיבית, תכליתית ויעילה. אנו עושים הכל על מנת לייעל את העבודה ולצמצמם למינימום את הפגישה בחיי התושבים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
הרכבת הקלה בירושלים
צילום: גיל יוחנן
מומלצים