שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    פוסטר מדיה חוששת מאריסון: קמפיין ההסתדרות הוסר
    בעקבות המכתב ששיגר בא כוחה של שרי אריסון, בו נטען כי הקמפיין החדש של ההסתדרות מהווה הוצאת-דיבה, הסירה חברת פוסטר מדיה את שלטי החוצות. אריסון איימה להגיש תביעה בסך 10 מיליון דולר. ההסתדרות: "בעלי ההון מנסים לרמוס את חופש הביטוי וזכות הזעקה"

    קמפיין שילוט החוצות שהעלתה ההסתדרות כנגד בעלת השליטה בבנק הפועלים, שרי אריסון, על רקע פיטורי 900 העובדים בבנק הפועלים, הוסר במהלך הלילה על ידי חברת פוסטר מדיה. מנכ"ל פוסטר מדיה, בני גרינאפל, אישר כי הקמפיין אכן הורד, אך סירב למסור פרטים נוספים.
    הסרת הקמפיין באה בעקבות תגובתה חריפה של אריסון אמש, במסגרתה שיגר עורך-הדין שלה, ראובן רייף, מכתב בהול אל יו"ר ההסתדרות עמיר פרץ, אל משרד הפרסום של הארגון ואל חברות שילוט החוצות, ובו הוא טוען כי הקמפיין מהווה הוצאת דיבה. במכתבו ציין עורך-הדין, כי אם שלטי החוצות לא יוסרו, תראה עצמה אריסון חופשית להגיש תביעת דיבה כנגד העומדים מאחורי הקמפיין. הסכום בו ננקב במכתב עומד על 10 מיליון דולר.
    בהסתדרות אומרים הבוקר כי יועציה המשפטיים בוחנים את המהלך של חברת פוסטר מדיה, לה יש חוזה תקף עם ההסתדרות.

    "הלשון הבוטה לא מותירה מקום לספק"

    וכך כתב עורך-הדין כותב במכתבו: "לשונה הבוטה של הכרזה אינה מותירה מקום לספק, כי הצחוק המיוחס לגברת אריסון נבנה ונשען על בכיין של 900 המשפחות". במכתב מצויין עוד, כי מן הכרזה "ברור כי ההזמנה 'למאבק' הנה כלפי (...) גברת אריסון". והוא מוסיף: "תקיפה ישירה ובוטה כזו של אדם פרטי, אשר כל 'חטאו' הינו שהוא בעל זיקה לתאגיד הנמנה עם בעלי מניות בחברה ציבורית, מהווה הפרה קשה (...) של הוראות הדין המגנות על זכויות היסוד של הפרט לכבוד ולשמו הטוב, ומהווה פגיעה חמורה בנורמות הבסיסיות ביותר הנהוגות בעולם הפרסום".
    יצויין כי אריסון עצמה הופיעה במסיבת עיתונאים מתוקשרת לפני כמה שבועות, ובמהלכה תקפה את אלה היוצאים כנגד הפיטורים בבנק. בתגובה החלו אנשי ההסתדרות בראשות עמיר פרץ לתקוף אותה אישית, ולהאשים אותה כי כל מטרת הפיטורין הם להגדיל את רווחיה.

    ההסתדרות: מנסים לסתום פיות

    בהסתדרות אמרו אמש, בתגובה על המכתב: "בעלי ההון מנסים להשתמש שוב בשיטות של הפחדות ואיומים כדי לסתום פיות בדיוק כמו שעשו בבנק הפועלים. ואולם, הם לא יצליחו להשתיק את ההסתדרות. אנו מקווים שגם חברות הפרסום לא ייכנעו ללחץ שמופעל עליהן, ויאפשרו לקמפיין להמשיך ולחשוף את מזימת הפיטורין של בנק הפועלים".
    אנשי ההסתדרות הוסיפו: "כנראה שבעלי ההון בישראל אינם מסתפקים בכך שישתלטו על נכסי המדינה, והם מנסים כעת לרמוס גם את חופש הביטוי וזכות הזעקה".

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: ישראל הדרי
    הקמפיין שהוסר. משפחות העובדים בוכות
    צילום: ישראל הדרי
    אריסון. השם הטוב שווה 10 מיליון דולר
    מומלצים