שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    אינטרנט ישראלי: יותר מסחר, פחות חו"ל
    יותר גולשים באתרי מסחר אלקטרוני בישראל, פחות גולשים באתרים לא ישראלים. 46.8 אחוז מהנשאלים מדווחים על חיבור אינטרנט בביתם וגם במקום עבודתם, על פי סקר TGI החדש

    כ-75 אחוז מהיהודים תושבי ישראל בני 18 ומעלה מדווחים על גישה לאינטרנט בעבודה או בבית, על פי סקר TGI החדש, הנכון למחצית השנייה של 2002. כמות הגולשים בפועל היא קטנה יותר, ומוערכת ב-1.7 עד 1.9 מיליון משתמשים.
    46.8 אחוז מהנשאלים מדווחים על חיבור אינטרנט בביתם וגם במקום עבודתם. 26.7 אחוז דיווחו על חיבור אינטרנט במקום העבודה ואילו 54.6 אחוז מסרו על חיבור אינטרנט בבית. ל-72.6 אחוז מהנשאלים יש מחשב בבית, על פי הסקר.

    מה עושים הגולשים ברשת?

    22 אחוז מהנשאלים דיווחו על שימוש בדואר האלקטרוני בחודשים יוני עד דצמבר, 2002, 19.4 אחוז פנו לשירותי בנקאות מקוונת, 16.5 אחוז ביקרו באתרי חדשות, 14.5 אחוז משתמשים ברשת לצורכי לימודים ו-13.8 אחוז משתמשים בה לצורכי בידור.
    מבין המשתמשים שגלשו לפחות פעם אחת בחודש, 48.1 אחוז דיווחו כי גלשו לאתר וואלה (ירידה של 0.8 אחוז לעומת הסקר הקודם), 39.1 אחוז גולשים ב-ynet (גידול של 4.5 אחוז), 38.4 אחוז מסרו על גלישה באתר "נענע" (עליה של 3.4 אחוז) ואילו 31.9 אחוז מהנשאלים אמרו כי הם גולשים ב"יאהו!".

    עליה למסחר האלקטרוני

    עם ישראל קונה יותר באתרי המסחר האלקטרוני המקומיים, על פי הסקר האחרון של TGI, שמצביע על גידול בפופולריות של כל אתרי המסחר האלקטרוני הגדולים בישראל. 11.1 מהגולשים מבקרים באתר נטאקשן של נטוויז'ן ואחוז זהה גולש ל-P1000. מנוע החיפוש "גוגל", שנמדד לראשונה בסקר החדש, פופולרי במיוחד בישראל - כמעט 31 אחוז מהישראלים משתמשים בגירסה הישראלית או העולמית של מנוע החיפוש.
    גידול גם בפופולריות של אתרי הספורט - One.co.il זכה להתעניינות של 9.2 אחוז מהגולשים במחצית השנייה של 2002 לעומת 7.3 אחוז במחצית הראשונה, ו-8.9 אחוז מהמשתמשים ביקרו באתר של ערוץ 5 (לעומת 7.2 אחוז בסקר הקודם).

    הישראלים גולשים פחות באתרים לועזיים

    הגולשים מתמקדים יותר ויותר ברשת הישראלית, על פי סקר TGI, שמצביע על ירידה בפופולריות של רוב האתרים הלא ישראלים לבד מגוגל – יאהו!, MSN.COM, אלטה ויסטה וסי אן אן (מ-15 אחוז ל-11.9 אחוז). ירידה חדה גם לאתר "אמאזון" בישראל: 3.1 אחוז בלבד דיווחו על גלישה באתר, לעומת 9.7 אחוז בסקר הקודם. (נתונים נוספים בטבלה מטה).
    במסגרת הסקר כל נשאל נתבקש לציין באופן נעזר אם ביקר לאחרונה באתר כלשהו מרשימה של 30 אתרים שהוצגה בפניו בחוברת הסקר. יש לציין, כי שיטה זו יעילה לבדיקת חשיפת הגולשים למותג של אתר ופחות יעילה למדידת הגלישה בפועל. בימים אלה מוקמת מערכת אלקטרונית שאמורה לפרסם נתונים מהימנים על הפופולריות של אתרי אינטרנט.
    סקר TGI של חברת מחקרי סינגל סורס ישראל, מקבוצת טלסקר, נערך בקרב כ-5,000 נשאלים בני 18 ומעלה בחודשים יוני עד דצמבר, 2002 ומייצג את האוכלוסייה היהודית בלבד.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים