שתף קטע נבחר

הרכבת מתל אביב לנהריה ירדה מהפסים

תקלה ברכבת הלילית מהמרכז לצפון: שלושה מששת הקרונות ירדו מהפסים באזור בנימינה לאחר שנטו על צידם, ובמקום נוצרה בהלה. נוסע סיפר ל-ynet: "בתוך הקרונות התחילה פאניקה והקב"טים התחילו לרוץ בצעקות. ככה נשארנו עד שהודיעו שצריך לפרק את הקרונות. אז נסענו אחורה והחלפנו מסילה". התוצאה: עיכוב של כשעה וחצי לנוסעים

חוויה קשה עברה הלילה (יום ה') על נוסעי הרכבת שהייתה בדרכה מתל אביב לנהריה, כאשר חלק מהקרונות ירדו מהפסים ליד התחנה בבנימינה. בסופו של דבר הגיעו הנוסעים ליעדם רק ב-3:00 לפנות בוקר, לאחר עיכוב של יותר משעה וחצי. מהרכבת נמסר בתגובה "שלא היה ולא נברא", אולם גורמים ברכבת אישרו ל-ynet כי הקרונות ירדו מהפסים ונראה כי תגובת הארגון אינה מדוייקת.

 

הרכבת יצאה ב-23:23 מנתב"ג, דרך תל-אביב, לעבר נהריה. נוסעים שהיו ברכבת דיווחו ל-ynet שהקרונות ירדו מהפסים ליד בנימינה. שלושת הקרונות הראשונים שירדו מהמסילה נטו על צידם ובמקום נוצרה בהלה, נשמעו צעקות והמאבטחים חשו למקום.

 

כך סיפר הנוסע ציון: "עלינו לרכבת האחרונה שיצאה מתחנת תל אביב מרכז לנהריה. בערך שעה אחרי שיצאנו הגענו בסמוך לתחנת בנימינה ואז הרכבת נעצרה. עמדנו שם כמעט 20 דקות וכלום לא קרה. אף אחד לא אמר לנו כלום או הסביר למה נעצרנו. אנשים התחילו לצעוק, ונפוצו שמועות שמישהו ניסה להתאבד על המסילה. בסופו של דבר הרכבת התחילה לנסוע, אבל ארבע דקות אחר כך הרגשנו שמשהו לא בסדר בנסיעה. פתאום הרכבת התחילה להידרדר ושלוש הקרונות הראשונים פשוט ירדו מהמסילה".

 

לדברי ציון, "בתוך הקרונות התחילה פאניקה ולחץ, כי הם ממש נטו הצידה. הקב"טים של הרכבת התחילו לרוץ קדימה לקרונות בצעקות. ככה נשארנו כרבע שעה עד שהודיעו שצריך לפרק את הקרונות האלו. אז פשוט דחסו את את כל הנוסעים שישבו בקרונות הראשונים לקרונות אחרים, ופירקו אותם. אחר כך נסענו אחורה כמה דקות והחלפנו מסילה. הגענו הביתה אחרי יותר משלוש שעות".

 

מבדיקת ynet עולה כי אכן שררה במקום מבוכה רבה ולא נאמר לנוסעים דבר ובהמשך הוחלט לפצל את הרכבת לשני מערכים: המערך הראשון של שלושה קרונות שירד מהמסילה הושאר שם, ומערך שלושת הקרונות האחרונים נסע לאחור עד למפגש המסילות ושם הוסעה הרכבת למסילה פנויה והמשיכה בדרכה לנהריה.

  

ברכבת מגדירים את התקלה החמורה כ"שימוט" (מונח מקצועי שמתאר מצב של ירידה מהפסים). התקלה עלולה להתרחש בשני מקרים: או בשל הנחת חפץ זר על המסילה כמו מוטות ברזל, או בשל טעות אנוש של אתת. גורמים ברכבת מציינים כי למזלם של הנוסעים, הרכבת האטה את נסיעתה באזור תחנת בנימינה ולכן לא נשקפה להם סכנה. לדבריהם, היא רק יצאה מהתחנה ולכן לא הספיקה לצבור מהירות.

 

מרכבת ישראל נמסר כי "כשהרכבת היתה בכניסה לבנימינה, ועקב שיקולי תיפעול ובמהירות נמוכה מאוד, הוחלט לעבור למסילה צדדית. בשל המעבר אירעה תקלה אך בשום שלב לא לא היתה סכנה לנוסעים. נסיעת הרכבת הופסקה והעובדים תיקנו את התקלה. הבעיה היתה בשלושת הקרונות הראשונים ולכן ניתקו את הקרונות, אך מייד לאחר מכן המשיכה הרכבת בנסיעתה. הנהלת הרכבת בודקת מה מקור התקלה".   

 

המידע הראשוני התקבל באי מייל האדום .

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הגיעו באיחור של שעה וחצי (ארכיון)
צילום: שמוליק רחמני
צילום: גלית קוסובסקי
הקרונות ירדו מהפסים (ארכיון)
צילום: גלית קוסובסקי
מומלצים