שתף קטע נבחר

2.7 מיליון ישראלים גולשים מדי יום

52% מאוכלוסיית ישראל מחוברת לרשת. נמשכת ההאטה בקצב הצמיחה של האינטרנט בארץ. לעומת זאת, הישראלים המחוברים גולשים ברשת בתדירות גבוהה יותר. 94 אחוז מהאוכלוסיה היהודית מחוברת בפס רחב, על פי נתוני TIM, סקר האינטרנט התקופתי

כ-3.7 מיליון ישראלים (בגילאים 13 ומעלה) גולשים ברשת, וחלקם בכלל האוכלוסייה (7.1 מיליון ישראלים) עומד על 52 אחוזים, כך עולה מנתוני TIM, סקר האינטרנט התקופתי של חברת TNS טלסקר, המתפרסמים היום (ב').

 

נתוני הסקר, שנערך בחודשים ינואר עד יולי, 2006, מצביעים על האטה נמשכת בקצב הצמיחה של הרשת בישראל - 100,000 גולשים חדשים בלבד נוספו במחצית הראשונה של 2006, לעומת 200,000 במחצית השניה של 2005. האומדן של כלל משתמשי האינטרנט מתייחס לכלל האוכלוסייה בישראל, יחד עם מגזרי העולים והערבים.

 

94% מחוברים בפס רחב

 

לעומת זאת, הישראלים המחוברים גולשים ברשת בתדירה גבוהה יותר. 73% עושים

ברשת שימוש כלשהו לפחות פעם ביום לעומת כ-71% בתחילת השנה וכ-69 אחוז באמצע 2005. משמעות נתון זה היא כי מדי יום נמצאים באינטרנט כ-2.7 מיליון ישראלים, לפחות (בני 13 ומעלה).

 

עוד עולה מהסקר, כי 71 אחוז מכלל משקי הבית באוכלוסייה היהודית מחוברים כיום לאינטרנט, כאשר מהם 94 אחוז מחוברים בפס רחב באמצעות ADSL או כבלים.

 

יותר גברים מנשים

  

ברשת הישראלית יש עדיין משקל יתר לגברים וגולשים בה יותר גברים (55%) מנשים (45%), לעומת 48% גברים וכ-52% נשים בכלל האוכלוסייה הבוגרת (גילאי 18 ומעלה). יותר גולשים הם צעירים ובני גילאי הביניים עד 39 (משקלם בקרב הגולשים הוא 62 אחוז לעומת 46 בכלל האוכלוסיה הבוגרת בני 18 ומעלה).

 

הגולשים הם גם בעלי השכלה גבוהה והכנסה גבוהה (56% בעלי השכלה גבוהה ו-44% בעלי הכנסה גבוהה (לעומת 47% ו-34% באוכלוסייה הבוגרת, בהתאמה).

  

עם זאת, החוקרים מציינים כי כמגמה לאורך זמן, עם הגידול בשיעור הגולשים הולך ומצטמצם הפער בין הפרופיל הדמוגרפי של משתמשי האינטרנט לבין הפרופיל הדמוגרפי של כלל האוכלוסייה.

 

כ-95% מכלל משתמשי האינטרנט נוהגים לגלוש מן הבית וכ-61% נוהגים לגלוש גם ממקומות אחרים מחוץ לבית (עבודה, בתי ספר, חברים, קפה-אינטרנט ועוד).

 

שימושי האינטרנט השכיחים ביותר

 

בראש רשימת שימושי האינטרנט ניצבים השימושים הבאים: דואר אלקטרוני, חיפוש מידע, קריאת

שימושי האינטרנט השכיחים - סקר TIM, יולי 2006
שימוש אחוז מכלל המדגם
דואר אלקטרוני 99
חיפוש מידע 96
חדשות 86
הורדת תוכנות או קבצים 76
צפייה בקטעי וידאו 74
שימוש בתוכנות מסרים מידיים 62
קניה והזמנת מוצרים ושירותים 60
משחקים 57

חדשות, הורדת תוכנות או קבצים, צפייה בקטעי וידיאו, שימוש בתוכנות למסרים מיידיים, קניה של מוצרים ושירותים ומשחקים .

  

הסקר נערך ברובו הגדול לפני שפרצה הלחימה בצפון. לדעת הסוקרים, הנתונים משקפים את הרגלי הגלישה בתקופה של רגיעה.

 

ממצאי סקר TIM המלאים יתפרסמו בשבוע הבא והם יכללו גם את דירוג האתרים המובילים בישראל, מידע על הרגלי השימוש באינטרנט של הגולשים, פילוחים דמוגרפיים ועוד.

 

הסקר נערך זו הפעם ה-12 בקרב מדגם ארצי ומייצג של 1,100 משתמשי אינטרנט בגילאי 13 ומעלה מקרב האוכלוסייה היהודית בישראל.

 

כמקובל בסקרים כאלה, כל נשאל נתבקש לציין באופן בלתי נעזר אם ומתי ביקר באתר כלשהו מרשימת אתרים שהוצגה בפניו בשבוע שקדם לסקר. זו הפעם הראשונה שהסקר נערך באופן מקוון בקרב הפאנל האינטרנטי (Access Panel) של TNS ישראל, המייצג את אוכלוסיית הגולשים במדינת ישראל.

 

יש לציין, כי שיטה זו יעילה לבדיקת חשיפת הגולשים למותג של אתר ופחות יעילה למדידת הפופולריות של האתרים בפועל. הנתונים לא מייצגים את שיעור המבקרים באתר בפועל, אלא אומדן החשיפה (Reach) בלבד, או שיעור האנשים השונים שביקרו, לפחות פעם אחת, בכל אתר בשבוע שקדם לסקר. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים