שתף קטע נבחר

נוסעים לירושלים? בקרוב תשלמו אגרה

שר התחבורה שאול מופז ביקש לקיים דיון בוועדת הכלכלה במטרה לאשר הפיכת נתיב בכביש 1 מתל-אביב לירושלים לנתיב אגרה. בוועדה לא ממהרים לאשר, אך ידונו בנושא ביום שני הקרוב

נתיב מהיר למשכן מליאת הכנסת? שר התחבורה שאול מופז, שיגר מכתב לוועדת הכלכלה, וביקש שתתכנס לאשר  תקנות נתיבים מהירים לחלק מהכביש בין תל-אביב לירושלים (כביש 1). המשמעות: אגרה שיחויב לשלם מי שיבחר בנתיב - בדומה לכביש 6.

 

לפי חוק נתיבי אגרה, שר התחבורה רשאי להחליט על הקמת נתיב מהיר, המיועד לתחבורה ציבורית ולמשלמים אגרת עומס, במידה שמדובר בנתיב חדש שנסלל במיוחד. כדי להפוך נתיב קיים לנתיב מהיר, יש צורך באישור מיוחד של ועדת הכלכלה.


כביש 1 לירושלים. בקרוב נשלם עבור נסיעה בו? (צילום: גלית קוסובסקי)

 

 

במכתבו מסביר מופז כי לפי חוק נתיבים מהירים, נתיב מהיר הוא כזה המיועד לנסיעת תחבורה ציבורית, וכן לרכב שישלם אגרה תמורת השימוש בנתיב. אגרה זו משתנה בהתאם לעומסי התנועה והקיבולת הפנויה בו. על הפעלת הנתיב אחראי גורם פרטי, שיקבל זיכיון לכך מהמדינה. נתיב אגרה ראשון, שאושר בתקופת שר התחבורה הקודם, מאיר שטרית, מתוכנן להיסלל בכניסה לתל-אביב, וזאת בנוסף לנתיבים הקיימים.

 

שר התחבורה מופז הוסיף במכתבו כי "לאחר דיונים מקיפים, שוכנעתי שעומסי התנועה בכניסה המערבית לירושלים מחייבים לקבוע את הנתיב השמאלי הקיים כנתיב מהיר, החל מ-1 באוגוסט 2007, ולמסור אותו להפעלה לידי מי שייקבע כבעל הזיכיון להפעלת הנתיב המהיר שיוקם בכניסה לתל-אביב".

 

מהמכתב עולה גם כי משרדו של שר התחבורה כבר החל בהליך למציאת מפעיל לנתיב - עוד לפני שהוועדה קיבלה החלטה: "שים לב", הוא פונה ליו"ר הוועדה, ח"כ משה כחלון, "לכך שההליך המכרזי לבחינת ההצעות להפעלת נתיבים מהירים מצוי בסיומו, נודה על קביעת מועד דיון בהקדם".

 

ועדת הכלכלה צפויה להתכנס בנושא כבר ביום שני הקרוב. ל-ynet נודע כי יו"ר הוועדה וח"כים נוספים אינם מתכוונים למהר ולאשר את בקשתו של שר התחבורה, וכי בדעתם לקבל חוות דעת נוספות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידו ארז
שר התחבורה, שאול מופז
צילום: עידו ארז
צילום: אלי אלגרט
יו"ר ועדת הכלכלה משה כחלון. לא ממהרים לאשר
צילום: אלי אלגרט
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים