שתף קטע נבחר

ח"כיות זועמות על מלכת היופי בביקיני

"פיתחנו תיירות מין כדי להביא אורחים לארץ?", תוהה קולט אביטל, הזועמת על הצגת הדוגמנית גל גדות בהזמנה רשמית של הקונסוליה בניו-יורק - בצילום שלא משאיר הרבה מקום לדמיון. הסוכנות המייצגת בתגובה: "היא מציגה את הצד העדכני, הצעיר, והיפה של ישראל"

חברות כנסת נגד קמפיין התיירות: תמונתה של מלכת היופי לשנת 2004, גל גדות, בביקיני זעיר, שהופיעה על הזמנה לאירוע שיתקיים על-ידי הקונסוליה הישראלית בניו-יורק, עוררה היום (ב') זעם בקרב חברות כנסת. 

 

חברת הכנסת קולט אביטל (העבודה), שכיהנה בעבר כקונסול הכללי בניו-יורק, זועמת: "הקמפיין הפורנוגרפי בחסות משרד התיירות ומשרד החוץ - שערורייתי. גם כך התדמית של ישראל נפגעה בעבר בשל פרשיות מין בהם היו מעורבים נציגי משרד החוץ. אני תוהה אם הדרך הטובה ביותר לעודד את התיירות לישראל היא על ידי פיתוח תיירות מין". אביטל, שפנתה ליו"ר הכנסת, דליה איציק, דורשת לקיים דיון דחוף בנושא. במשרד התיירות ביקשו להבהיר כי למשרד אין כל קשר לקמפיין המדובר. במשרד פנו לח"כ אביטל כדי להבהיר בפניהּ את העניין. 


ההזמנה השנויה במחלוקת

 

מי שעוד מתחה ביקורת על פרסום התמונה, היא יו"ר סיעת מרצ, ח"כ זהבה גלאון: "מצער

 שהקונסוליה בניו יורק חושבת שהרלוונטיות של ישראל תבוא לידי ביטוי באמצעות נשים עירומות, שהיחס אליהן הוא כאל חפץ ואובייקט ולא כאל נשים בעלות תוכן שמשווקות הישגים והצלחה. חבל שהקונסוליה לא הפנימה שמדינות בעולם המערבי לא יכולות לשווק את עצמן באמצעות נשים עירומות למחצה".

 

קונסול תקשורת והסברה בקונסוליה הישראלית בניו-יורק, דוד סרנגה, אמר ל-ynet: "המגזין 'מקסים' - הנקרא על ידי מיליוני קוראים ברחבי ארה"ב - הגיע ארצהּ לצלם כמה כתבות אשר ישקפו את חייה הנורמליים של החברה הישראלית.

 

"הכתבות יתמקדו בתל-אביב, כעיר מודרנית וקוסמופוליטית, ובחברה הישראלית התוססת. במסגרת זו, בחר המגזין להציג את פניהּ היפות, תרתי משמע, של החברה והאנשים בארץ, דבר אשר יכול לסייע לתדמית ישראל בימים אלו".

 

ומה אומרת סוכנות "לוק", המייצגת את גל גדות? "משרד החוץ והמגזין האמריקני המוביל 'מקסים' בחרו להציג לעולם דוגמניות ישראליות יפהפיות. גדות, כמו דוגמניות נוספות שנבחרו להצטלם להפקה היוקרתית המצדיעה לנשים ישראליות שישרתו בצבא ההגנה לישראל, מציגה - בעיקר בימים אלו - את הצד העדכני, הצעיר, והיפה של ישראל. יש דרכים רבות לקדם מודעות חיובית. הפקת אופנה במגזין מדובר היא דרך אוניברסלית, מודרנית ונכונה, שתשיג את המטרה".

 

  • למגיבים: סמנו תחילה אם אתם "בעד" או "נגד" הקמפיין

 

בהכנת הידיעה השתתפה מורן ראדה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אביטל. קמפיין פורנוגרפי
צילום: שי רוזנצוויג
גלאון. יחס מזלזל לנשים
צילום: דודי ועקנין
מומלצים