שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    דרוש: שר תחבורה ראוי ופנוי

    שר התחבורה, שאול מופז, עסוק מאד בענייני הפריימריז לראשות קדימה ואולי אף הנהגת המדינה. לכן לא הציג או תמך בתכנית הרב-שנתית של הרשות הלאומית, ולכן קולו כאחראי על הבטיחות בדרכים, לא נשמע כבר חודשים

     

    ברשותכם, פלאשבק. ב-12 באוגוסט 2007, שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, עזב בזעם ישיבת ממשלה, שעסקה בתקציב המדינה לשנת 2008. מופז רתח אז על כוונת משרד האוצר לקצץ 150 מיליון שקל מתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. הסיבה לקיצוץ - אי ניצול התקציב המקורי ופעילות לא משכנעת.

     

     

    אלא שמופז בפירוש לא התכוון לקבל את הקיצוץ המשמעותי בשתיקה. בצאתו מהישיבה, השאיר מופז לראש הממשלה, אהוד אולמרט, פתק בזו הלשון: "זהו חוסר אחריות לאומי, ולא אתן ידי לכך". בסופו של דבר נמצא הכסף הדרוש, ותקציב הרשות ניצל מהקיצוץ המתוכנן.

     

    פחות או יותר שנה אחת מאוחר יותר, ניצבת הרשות בפני קיצוץ גדול מבעבר - אך מאותן סיבות כבעבר. האוצר השיג את אישור הממשלה לקצץ 200 מיליון שקל מתקציבה של הרשות, שעמד בשנה שעברה על 550 מיליון שקל. הפעם הבהירו אנשי האוצר בדיוק מה הם חושבים על תפקידו של הגוף האמור לרכז את המלחמה בתאונות הדרכים, ועשו זאת פחות או יותר באותה דרך שעשה זאת מבקר המדינה לפניהם: "הרשות מהווה צינור להעברת תקציבים לגופים העוסקים במאבק בתאונות הדרכים".

     

    האם גם הפעם ייצר מופז המכונס בעצמו דרמה רבת תהודה? לא, הפעם הוא בוחר להחריש. יועציו אמנם ישמחו לספר על כעסו הרב, כמו-גם על תוכניותיו להילחם בקיצוץ. אך כלפי חוץ - מול עמיתיו לממשלה ומול הציבור בישראל - שומר שר התחבורה שאול מופז על זכות השתיקה. נדמה כי דווקא בעת בה נזקקים פקידי משרדו לתמיכתו הבלתי-מסויגת, בוחר שר התחבורה להתנהל על-פי חישובים פוליטיים פנים-מפלגתיים, ולא על-פי מה שחשוב ונכון לציבור בישראל.

     

    וכאילו לא די בכך, הרי שאתמול (א') רעמה שוב שתיקתו של מופז. לראשונה מאז נוסדה, הציגה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תוכנית רב-שנתית למלחמה בתאונות הדרכים. אפשר להתווכח על טיבה - ורצוי לבחון היטב את מטרותיה ודרכי יישומה - אך בדבר אחד אין ספק: הצגת התוכנית ללא תמיכה פומבית וברורה מצדו של מופז, נוטלת ממנה לא רק את הממד הלאומי-ממלכתי, שכה נחוץ לה. למעשה היא הופכת אותה ללא רלוונטית.

     

    קשה להאמין שמופז - שהיה זה שהוסיף לשם משרד התחבורה את נושא הבטיחות בדרכים - לא התייצב אתמול בראש פקידי הרשות, והציג בעצמו את התוכנית הלאומית למלחמה בתאונות. למרות הפריימריז ביום רביעי, מופז חייב היה לקחת פסק-זמן קצר מההתעסקות בפוליטיקה, ולהפגין ממלכתיות. כמי שטורח להזכיר בכל הזדמנות כי על הממשלה ליצור הלימה בין האחריות לסמכות, מופז מעל אתמול באחריותו - כלפי הציבור וכלפי פקידי משרדו.

     

    ואולי כדאי לסיים בשתי שאלות לשר מופז: הראשונה - אילו היית שר ביטחון, האם היית מעז להיעדר מהצגת תוכנית החומש של צה"ל - גם אם הייתה נערכת 24 שעות לפני פריימריז? ודאי שלא. והשאלה השנייה והחשובה יותר: כמה אזרחים נהרגו רק בשבוע האחרון על כבישי ישראל? נכון, 11 בני אדם.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: ג'ורג' גינסבורג
    מופז ולבני ברגע של חיבה. יותר חשוב מכמה הרוגים בכביש
    צילום: ג'ורג' גינסבורג
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים