שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    בקטע הזה כבר היינו

    "הוא פשוט לא בקטע שלך" יכול היה להיות קומדיה רומנטית מוצלחת, אם לא היה נצמד לנוסחאות השמרניות של שנות ה-80. אילת יגיל מעדיפה שידורים חוזרים של "סקס והעיר הגדולה"


     

    על הנייר, ההבטחה היתה מושלמת: מה יכול להיות רע כשמלהקים צוות כוכבי-על, ביניהם ג'ניפר אניסטון, בן אפלק וסקרלט ג'והנסון, כדי לייצר קומדיה קציפתית? הצופָה יודעת מראש שיהיו מהמורות בדרך, ויודעת מראש שהסוף יהיה טוב. אז מה הבעיה? הבעיה היא שב-2009, בהוליווד עדיין הולכים על הנוסחתיות השמרנית של שנות ה-80. המתנה נואשת לצלצול המיוחל ליד הטלפון הקווי? יש. גייז בתפקיד החברות הכי טובות? יש. חתונה עם שושבינה בסיטואציה מביכה? יש, יש ויש.

     

    הסרט מורכב משלוש עלילות שנשזרות זו בזו כמו צמה צרפתית. אם תרצו, "תמונות קצרות" פוגש את "סקס והעיר הגדולה", עם מסטיק בזוקה ורוד בזוק מעל. לא מפתיע, בהתחשב בעובדה שזהו סרט המבוסס על ספר, המבוסס על משפט מפתח בפרק משובח במיוחד של "סקס והעיר". הסרט הזה חב את חייו לסדרה, והוא מושפע ממנו מאוד, מבנית ותוכנית (למשל, בקריינות הברדשואית של ג'יג'י). התסריטאים לקחו את הספר, שאינו עלילתי אלא מעין מורה נבוכים לעולם הדייטינג, ויצרו פסיפס קלישאתי, שזוכה מדי פעם לעדנה בזכות משפטים שנונים וקאסט נוצץ.

     

    בהעדר ג'וליה רוברטס או מג ראיין, נסיכות סרטי הבנות של העשור ההוא, קבלו את ג'ניפר, ג'ניפר וג'יניפר: אניסטון, קונלי וגודווין. שתי הראשונות מגלמות בחורות בזוגיות יציבה עם החיים הבורגניים המתבקשים, המקצוע החופשי ופן המקלות. האחרונה (שמוכרת בעיקר כמרג'ין בסדרה "אהבה גדולה") מגלמת את חברתם לעבודה ג'יג'י - רווקה, מחפשת, שמבוססת עד צוואר בביצת הדייטינג ועושה כל טעות אפשרית בחיזוריה. היא מנדנדת, נאחזת, לא מבינה רמזים, ובעיקר גורמת לצופה להתכווץ במבוכה. בשלב מסוים הופך אלכס (ג'סטין לונג), מלך בתכסיסים גבריים ומשחקי חיזור, למנטור שלה, ולגורם המנסה למתן את התנהגותה האובססיבית.

     

    שלושתן, כל אחת בדרכה, מוצגות כחלשות ותלותיות מול המין הגברי, שמחזיק מצדו את כל הקלפים. אניסטון היא בת', זוגתו של בן אפלק (זיווג בעל מקדם כוכבות גבוה, אך חסר אמינות), המבטיח לה נאמנות עד אין קץ אך מסרב להתחתן. קונלי - חמוצה ומיובשת כקיווי בסלסילת ט"ו בשבט - היא ג'נין, אשתו של בן (ברדלי קופר). בעוד השניים בונים את בית חלומותיהם, זה בדיוק הזמן שבו מתאהב בן באנה (סקרלט ג'והנסון).


    ברימור וג'והנסון. פסיפס קלישאתי מעולם הדייטינג

     

    כקונטרה לשלוש הג'ניפרות, המצטיירות כערימת נוירוזות ועובדות בשיווק של חברת תבלינים (אך למעשה מכלות את זמנן בשיחות "אז אמרתי לו... והוא אמר לי" באופן-ספייס), מוצבת סקרלט ג'והנסון בתור זמרת מבטיחה ומדריכת יוגה, שנמצאת בתפקיד ה"גברי", האובייקט שאליו נכספים, זאת שמשחקת משחקי משיכה-דחייה עם ידיד מאוהב (קווין קונולי, הלא הוא "אי" מ"הפמלייה") ולא שוכחת להעביר מדי פעם אצבע על שפתיה הבשרניות בפתיינות.

     

    סקס והעיר האחרת

    והגברים? גם הם לא מוארים באור מחמיא מדי: חסרי נאמנות, חסרי יכולת להתחייב, חד מימדיים ומלאי אימה לנוכח כל דבר שעשוי להעמיד את חירותם בסכנה. האם הם יישארו כאלה גם בסוף הסרט? בואו נביט בפרק הסיום של "סקס והעיר" ונענה בעצמנו. באורח פלא, כמעט בכל אחד מהם חלה טרנספורמציה והוא זוכה להארה, תופס אומץ או הופך אובססיבי בעצמו, על מנת להגיע לסיום המיוחל של האושר ועושר.

     

    הגבר היחיד שנדמה נאמן, אוהב תמיד אך גם פגיע, הוא אביה של בת', המגולם בידי הגבר-גבר האולטימטיבי, כריס כריסטופרסון הנהדר. הדבר הבלתי צפוי היחיד בסרט הוא טוויסט עלילתי ששאוב מ"ארבע חתונות ולוויה". מבלי לספק ספוילר גדול

    מדי, חבל שלא שאלו מהסרט הבריטי גם את הפיתרון הקונבנציונלי פחות – שגבר ואישה יכולים לחיות בזוגיות מאושרת גם בלי החתונה הלבנה.

     

    נקודת האור היחידה בסרט היא העובדה שהוא מתרחש בבולטימור, ובכך מעניק צילומי נוף פחות שחוקים מקו הרקיע של מנהטן, המאסט בכל סרט בנות שאינו מכבד את עצמו. בכל מובן אחר, קחו את "סקס והעיר הגדולה", תוסיפו נימה של בכיינות והערכה עצמית של שלולית, ואולי תגיעו ל"הוא פשוט לא בקטע שלך".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    אפלק ואניסטון. זיווג נטול אמינות
    לאתר ההטבות
    מומלצים