שתף קטע נבחר

קידום אתרים: איך לשדר אמינות

האלגוריתם של Google מנסה לקבוע לא רק אם האתר שלכם פופולרי אלא גם עד כמה הוא איכותי ואמין. בפרק הזה בסדרה נשפוך על הנושא קצת אור

האלגוריתם (או למעשה: האלגוריתמים) של Google הוא סוד מסחרי. אף אחד לא באמת יודע איך הוא עובד, ולמרות שמדי פעם נחשף טפח (בזמן רישום פטנט, בבלוג של מאט כץ או בבלוג הרשמי של גוגל, למשל) עדיין רוב מה שאנחנו "יודעים" הוא תוצאה של הרבה ספקולציות ומעט ניסוי וטעייה.

 

ובכל זאת, אפשר לומר בביטחון ש-Google יודע "להבחין" האם אתר מסויים אמין (Trusted) יותר מרעהו, או פחות. אז כיצד יוכל האתר שלנו לשדר אמינות?

 

מהו אתר אמין

אנחנו כבר יודעים שאתר שמציע תוכן איכותי על-גבי תשתית יעילה ויש לו הרבה לינקים (יוצאים וגם נכנסים, נדבר על זה עוד מחר) יהיה אהוב יותר על Google מאתר מקרטע, נידח ועני בתוכן שאיש אינו מקשר אליו.

 

אמרנו גם שמעט לינקים מאתרים סמכותיים (Authoritative) שווים יותר מלינקים רבים מאתרים לא-סמכותיים (וגם על כך נרחיב מחר). וזהו כבר מזמן לא סוד גם שהאלגוריתם של Google נעזר במידה מסויימת לפחות של בקרה אנושית.

 

מעבר לכך, ישנם כמה דברים שיש יסוד סביר להניח שמשפיעים על האמינות שלנו בעיני Google:

 

וותק (Age) - אחד מהדברים שמאפיינים אתרי ספאם - אתרים לא-אמינים בהגדרה - היא תוחלת חיים קצרה. מי שבא לעשות כסף ולברוח לא נשאר יותר מדי זמן באוויר. לכן, אם אתם מתיימרים להציע מידע איכותי, עליכם להניח שככל שתעשו זאת במשך זמן רב יותר Google ייחס לכם יותר אמינות.

 

וותק ועקביות אומרים אמינות. וותק של ה-Domain, האתר שעליו, דפים מסויימים בתוכו ולינקים שמובילים אליו - כל אלו הם פרמטרים ש-Google יכול לבדוק ולשקלל. גידול הדרגתי, יציב ומתמשך של אתר, משקף שמדובר באתר "רציני".

 

חברה טובה - "אוי לרשע ואוי לשכנו" תופס גם באינטרנט. אם אתם נותנים לינקים לאתרי ספאם, זו סיבה טובה ל-Google לחשוב שגם אתם ספאמרים. כנ"ל אם אתם מאוחסנים על שרת שמשמש בעיקר ספאמרים. אלו דוגמאות כלליות וכדאי להבין את הרעיון שמאחוריהן: תתרחקו מצרות.

 

ספציפית לעניין לינקים לאתרים בעייתיים: הפתרון הוא להוסיף תגית Nofollow. באחסון, היצמדו לספקים ידועים ורק אחרי שקיבלתם עליהם המלצות.

 

תקינות - אף אחד לא אוהב אתרים שלעיתים קרובות אינם זמינים או שדפיהם נטענים בצורה לא תקינה. אף אחד לא אוהב להגיע לדפי 404 שמופיעים כשהסרתם דף מסויים מהאתר בלי לספק פתרון לכך (כגון, הפניית Redirect 301 לדף דומה או דף 404 "מותאם אישית", אינפורמטיבי, שיסביר לגולש מה האפשרויות שלו).

 

חוות דעת נוספת - יש ראיות לכך ש-Google מסוגל היום לזהות את דפוסי ההתנהגות של גולשים "אמיתיים" באתר שלכם. אולי המידע שיש לו איננו מושלם, אבל יש לו את הכלים להעריך גם את נפח התנועה שאתם מקבלים וגם את איכותה. זהו נושא מורכב שלא נוכל להתעמק בו במסגרת הסדרה הזו, אבל יש בכל זאת כמה טיפים שבלעדיהם לא נוכל לסיים:

 

א. השתמשו במערכת סטטיסטיקה טובה, הקפידו לעקוב אחרי התנועה לאתר שלכם ולהבין אותה.

 

ב. זהו דפים או מקורות תנועה (Referrals) שמתאפיינים בשיעור נטישה (Bounce Rate) גבוה. מלבד העובדה שמדובר בגולשים שאתם "מאבדים", נתון נטישה גבוה מאותת ל-Google שמשהו לא בסדר אצלכם. תוכלו להיעזר במדריך בנושא הקטנת ה-Bounce Rate של הבלוג Dosh Dosh.

 


דפים עם Bounce Rate גבוה פוגעים באמינות האתר. מתוך Google Analytics

 

ג. חפשו תמיד לא רק מקורות ללינקים חדשים, אלא גם מקורות לתנועה חדשה. אל תוותרו על שיטות שיווק שמחזקות את המותג שלכם - שם החברה או שם האתר שלכם. Goolge יודע לזהות כאשר הגולש מחפש דווקא אתכם (מה שמכונה "Brand Search") ויכול להסיק מכך שגם בני-אדם חושבים שאתם "מקור איכותי".

 

קריאה מומלצת

Earning Google Trust One Click at a Time

בבלוג SEO Book של אהרון וול.

 

How Google Treats Trusted Sites Differently With Duplicate Content

בבלוג Graywolf של מייקל גריי.

 

8 Things That Might Reduce Your Google Trust Factor

פוסט פשוט ובסיסי אך מצויין ב-DailySEOBlog.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים