שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    הכאוס ברכבת חוזר? הוועד פנה לבית המשפט

    לטענת ועד עובדי הרכבת וההסתדרות, הנהלת הרכבת אינה מקיימת את חלקה בהסכם שגובש, ואשר בעקבותיו השתררה רגיעה יחסית. בית המשפט ידון בבקשה הדחופה כבר ביום ד' הקרוב. ההנהלה: "חבל שוועד העובדים בוחר באיומים"

    התגעגעתם לכאוס ברכבת? הוא עשוי לחזור, ודי בקרוב. ועד עובדי רכבת ישראל, בשיתוף עם הסתדרות העובדים, הגיש היום (א') לבית המשפט בקשה דחופה לדיון בנושאים שונים הנוגעים להתנהלות הנהלת הרכבת מול העובדים. בוועד טוענים היום כי בשבועות האחרונים הפרה הנהלת הרכבת מספר פעמים את ההסכמים שהושגו לאחרונה, בעקבותיהם שרר שקט תעשייתי - לראשונה זה שנים. בוועד טוענים כי נושאי המחלוקת נעים סביב קבלת עובדים לרכבת, ניהול מכרזים ומינוי מנהלים.

     

    עוד במדור תחבורה ציבורית ב-ynet:

     

    שוב מביטים לכיוונים שונים? יו"ר ההסתדרות (ימין), שר התחבורה (שמאל) ואדרעי (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
    שוב מביטים לכיוונים שונים? יו"ר ההסתדרות (ימין), שר התחבורה (שמאל) ואדרעי(צילום: ירון ברנר)

     

    "הנהלת הרכבת הפרה את ההסכמים הקיבוציים וההבנות שהושגו בין הצדדים, בין היתר פרסום מכרזים חיצוניים ללא פרסום מכרז פנימי, קליטת עובדים בחוזים אישיים ולא קיבוציים, מינויים בבית הספר למקצועות הרכבת ומינוי מנהלי אגפים במתחמי הצי נייד". עוד אומרים בוועד כי הנהלת הרכבת הצהירה לאחרונה כי היא אינה מחויבת להבנות שהושגו, עד לחתימה על ההסכם הקיבוצי.

     

     

    בהנהלת רכבת ישראל דחו מיד את ההאשמות, וטענו כי הרפורמה בחברה, עליה הוחלט בעבר ואשר בעקבותיה פרצו חיכוכים עזים בין הצדדים, מתנהלת בשיתוף פעולה מלא עם העובדים. עוד אומרים שם כי עדיף יהיה אם ועד העובדים יבחר בדרך של קידום השינויים הצפויים, ויוותר על איומים חוזרים ונשנים. לטענת מקורות בקרב עובדי הרכבת, עיקר זעמו של הוועד מופנה כלפי ההנהלה המסרבת למנות את "אנשי שלומה" של יו"ר הוועד, גילה אדרעי, לשורת תפקידים בכירים.

     

    מקורות אחרים הבהירו היום ל-ynet כי מדובר בהתנגדות עזה של ועד העובדים לשינוי תנאי הסף בתהליך קבלת עובדים לתפקידים בכירים. כך למשל מסרב ועד העובדים לצורך בתואר ראשון לפחות עבור תפקיד הדרכה בבית הספר למקצועות רכבת. טענות נוספות הועלו כנגד סירוב ההנהלה לקיים את המכרז לתפקיד סמנכ"ל נוסעים כ"מכרז פנימי" בלבד, השמור רק לעובדי רכבת ותיקים.

     

    "ההנהלה בוחרת לנקוט בגישה לפיה ההסכמות המשותפות עם ועד העובדים בהסכם ההבנות טרם עוגנו בהסכם קיבוצי, ועל כן אינן מחייבות אותה", נאמר בהודעה לתקשורת ששיגר היום הוועד. "ההנהלה היא שאחראית על ניסוח טיוטת ההסכם הקיבוצי, והיא מונעת מוועד העובדים לקבל אפילו את הטיוטה הראשונית. מדובר בניסיון כוחני וחד-צדדי להימנע מקיומם של ההסכמים וההבנות", מוסיפים שם.

     

    יו"ר ועד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר היום לחדשות ynet ברדיו האזורי: "לצערי, הנהלת הרכבת לוקחת את מה שמתאים לה ולא נותנת את התמורה המגיעה לעובדים, מפני שאי אפשר שהסכם יהיה חד-צדדי. ליישם את ההסכם שהושג בינינו לבין הנהלת הרכבת באופן חד צדדי, 'לא בבית ספרנו'. פנינו לבית הדין האזורי לעבודה, ואנו מקווים שיעצור את התופעה המכוערת הזאת. צריך לשבת למשא ומתן וברגע שנחתום על ההסכם הקיבוצי, ההנהלה תקבל את מה שהיא רוצה ואנו נקבל את מה שאנו רוצים.

     

    כאשר נשאל אדרי בנוגע לפעולות אפשריות בהן עשוי הוועד לנקוט, לאור התנהלות הנהלת הרכבת, אמר כי אין לצפות לשיבושי פעילות דוגמת אלה להם הורגלו נוסעי הרכבת בעבר. "שביתה לא נמצאת על הפרק, וזו האלטרנטיבה האחרונה. ישנו הסכם גמור שצריך להעבירו להסכם קיבוצי. זה שיש מישהו שרוצה לקדם את ההסכם על דעת עצמו ולבדו, לא יעלה על הדעת"

     

    בהסתדרות העובדים אומרים היום כי בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב ידון בבקשת ועד עובדי הרכבת וההסתדרות ביום ד' הקרוב, ב-09:30.

     

    סייעו בהכנת הכתבה: רון נוטקין ואלכסנדרה לוקש

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    גילה אדרעי - שביתות בדרך?
    צילום: נועם מושקוביץ
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים