הפיטורים בקבוצת אמבלייז הם על רקע הפסדים של עשרות מיליוני דולרים שהצטברו בשנים האחרונות. בנוסף לכך, הקבוצה מעסיקה יותר מ-500 עובדים, כאשר הכנסותיה במחצית הראשונה של השנה הסתכמו ב-5 מיליון דולר בלבד, וההפסד הגיע ל-29.3 מיליון דולר.
החברה צופה כי בעקבות הפיטורים היא תחסוך כ-25 מיליון דולר בשנה.
עד לסוף השנה סיפקה החברה תחזית אופטימית של הכנסות ב-40 מיליון דולר. מנכ"ל אמבלייז, אלי רייפמן, צופה שהחברה תעבור לרווחיות בסוף 2005.
רייפמן: "צעדי התייעלות אלה בצד המהלכים העסקיים האחרונים שנקטה בהן החברה מבטיחים את המשך הצמיחה בהכנסות בצד הקטנת ההוצאות והגברת הרווחיות. למרות הכאב שבפיטורים – צעד זה, בנוסף לעוד מספר צעדים, הוא הכרחי בכדי להוביל החברה לרווחיות תפעולית ולתזרים מזומנים חיובי".