2005 או 2006?

מומחים מתחום הרכב מסבירים ל"ידיעות אחרונות" האם כדאי לקנות דגמי 2005 שנשארו במלאי או לחכות ולקנות רכב חדש. מה צריך לבדוק

בני ברק פורסם: 14.04.05, 15:21

שנת הדגם 2005 בענף הרכב מסתיימת בסוף החודש, ומה-1 במאי יתחילו לנסוע בכבישי הארץ דגמי שנת 2006. זה הזמן לשאלת מיליון הדולר של רוכשי המכוניות - האם לקנות דגם 2005 או לחכות כבר לרכבי 2006?

 

מה שהרוכשים צריכים לבדוק בעצם, זה מה שיעור ההנחה שצריך לקבל על מודל 2005, כדי שיהיה כדאי להעדיף אותו על-פני מכונית חדשה ממודל

2006. אבי תמיר, מנכ"ל דביס ישראל, אומר כי כדאיות רכישת רכב חדש ירדה בחודש האחרון, על-פי "מדד כדאיות רכישת רכב חדש", שחישבה חברת דביס. הכדאיות ירדה ב-0.69% לעומת החודש הקודם, וכיום עומד המדד על 113.19% לעומת 113.98% בחודש הקודם. תמיר מסביר את הדברים בכך "השוק נמצא בעמדת המתנה לקראת השקת דגמי 2006".

 

מלאי 2005 השנה אינו עצום כמו בשנים הקודמות, בשל העובדה שהיבואנים ניהלו השנה את מדיניות המלאי שלהם בצורה מאוד זהירה. נוסיף לכך את העובדה שהביקוש למכוניות בשנה האחרונה היה גדול ממה שצפו, כך שבסיכומו של דבר היבואנים לא ממש לחוצים להעניק הנחות. ההוכחה החותכת היא שבמכרז של המדינה החודש, כלל לא מוצעות מכוניות.

 

פער של עד 10%

 

ובכל זאת, פה ושם בוודאי יש כיסים קטנים של דגמי 2005 שנותרו במלאי. אז השאלה היא - באיזה פערי מחירים שווה לקנות דגם 2005? מומחים מתחום הרכב נענו לפניית "ידיעות אחרונות" וענו על השאלה.