הסקס כבר לא משהו? תאכלו פחות: חוקרי אוניברסיטת דיוק בארה"ב מצאו כי הפחתה של קילוגרמים בודדים במשקל, משפרת משמעותית את איכות יחסי המין. המחקר הוצג בכנס האחרון של האגודה האמריקנית להשמנה.
במחקר נכללו 161 נשים, שגילן הממוצע היה 45. הנבדקים סבלו מהשמנת יתר קיצונית, כשמדד הביומסה (BMI) הממוצע שלהם היה 41. הטווח התקין של מדד זה הוא עד 25, כשמדד BMI מעל 30 נחשב להשמנת יתר.
הנבדקים כולם פצחו בתוכנית דיאטה, והשילו בממוצע 17.5 אחוז ממשקל גופם לאחר שנה אחת. שנה אחר כך העלו הנבדקים מעט במשקלם, כך שבתום שנתיים של מחקר, השילו הנבדקים בממוצע 13 אחוז ממשקל גופם.
במהלך המחקר נתבקשו הנבדקים להשיב על שאלונים אחת לשלושה חודשים, בנוגע לחיי המין שלהם. בתחילת המחקר השיבו 68 אחוז מהנשים כי הן חשות לא מושכות מינית ו-63 אחוז אמרו כי אינן רוצות שבני זוגן יראה אותן עירומות.
שנה לאחר תחילת הדיאטה, רק 26 אחוז מהן סברו שאינן מושכות מינית, ו-34 אחוז סירבו להיראות עירומות מול בן זוגן. אשר לסקס עצמו, השיבו בתחילת המחקר 21 מהנשים כי אינן נהנות מחיי המין, בעוד שבתום שנה רק 11 אחוז השיבו כי הסקס אינו מהנה.