צריכת אלכוהול מגבירה משמעותית את הסיכון לשלל מחלות סרטן, ממש כמו עישון: דו"ח חדש של הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן פרסמה אתמול דו"ח חדש המגלה כי כמויות גבוהות של אלכוהול גורמת לסרטן הפה, הלוע, הוושט, הכבד, המעי הגס והשד. החוקרים מציינים כי נמצא גם קשר בין אלכוהול לבין שכיחות מוגברת של סרטן הלבלב והריאה.
הסוכנות הבינלאומית לחקר סרטן אחראית לפרסום החומרים המסרטנים ואלה החשודים כמסרטנים, בהסתמך על מחקרים, נתונים מרחבי העולם ותצפיות מדעיות. אשתקד פרסמה הסוכנות רשימה ארוכה של חומרים אלה ובהם כימיקלים, מזהמים סביבתיים ונגיפים.
ד"ר פואלה בופטה, חוקר מהסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן הממוקמת בליון שבצרפת, ציין בגליון החדש של כתב העת Lancet Oncology Journal כיבמקומות רבים בעולם ובעיקר באסיה ומזרח אירופה, צריכת האלכוהול עדיין נחשבת בטוחה. בופטה ועמיתיו סקרו מחקרים מהשנים האחרונות ומצאו כי ככל שצריכת האלכוהול רבה יותר, כך עולה שיעור תחלואת הסרטן.
החוקרים מצאו כי שיעור צריכת האלכוהול היא הגבוהה ביותר במרכז ובמזרח אירופה. ארגון הבריאות העולמי מעריך כי אלכוהול גורם למותם של 185 אלף גברים ו- 142 אלף נשים במדינות מתפתחות בשנת 2000 בלבד. כיצד בדיוק מגביר האלכוהול את הסיכון ללקות בסרטן עדיין לא ברור לחוקרים, אולם ההערכה היא שתורשה משחקת תפקיד משמעותי כאן.
האם להתנזר כליל מאלכוהול? עדיין לא. החוקרים ציינו כי לאלכוהול קיים אפקט בריאותי של הגנה מסויימת מפני מחלות לב וכלי דם. לדברי המומחים כמות של עד שתי כוסיות אלכוהול ליממה, נראית בטוחה. עם זאת, כמויות גבוהות יותר מגבירות את סכנת הסרטן.