מלאי הנפט הגולמי בארה"ב עלה פי ארבעה מהתחזיות לשיא מאז אוגוסט 2007, לאחר שבתי הזיקוק שבארה''ב צימצמו את היקף פעילותם, כפי שדיווח משרד האנרגיה בוושינגטון.
''הדיווח על מלאי הנפט בארה''ב עדיין מרחף בשוק'', אמר תום בנץ, אנליסט אנרגיה בכיר בסניף הניו-יורקי של הבנק הצרפתי BNP paribas. ''יש כיום יותר חדשות כלכליות שליליות, מה שמגביר את הלחץ על השוק''.
ביום חמישי עלה מחיר הנפט ב-12 סנט ל-43.67 דולר לחבית, אחרי יום מסחר תנודתי.