החוקרים ניסו שלוש גישות: לפני הכנת צ'יפס הם שטפו במים את חתיכות תפוחי האדמה, או השרו אותן במים לחצי שעה, או השרו אותן לשעתיים. רמות האקרילאמיד פחתו ב־38% ,23% ו־48% בהתאמה. הצ'יפס טוגן לצבע בהיר, ולדברי החוקרים לא ברור אם אותה הפחתה תושג כשהצ'יפס יטוגן לצבע חום כהה.
המחקר פורסם ב־.Journal of the Science of Food and Agriculture
דרך נוספת להורדת שיעור האקרילאמיד בצ'יפס עוברת דרך המיקרוגל. מחקרים נוספים בנושא מצאו כי חימום חתיכות תפוחי האדמה במיקרוגל לפני הטיגון מוריד את שיעור החומר הרעיל באופן ניכר. הסיבה לכך היא שהחימום במיקרוגל מקצר את משך העיבוד, ועל כן אין צורך בטיגון ממושך.