לדבריו, הוא וחברו נלקחו לחורשה, והיו משוכנעים שנחטפו. "אמרתי להם שאני רופא, שלא עשיתי כלום ושכנראה מדובר בטעות בזיהוי", סיפר היום (ה') ל-ynet. "אבל הם תקפו אותי באכזריות תוך שהם משפילים ומקללים אותנו במילים גסות. הם גרמו לנו חבלות בכל חלקי גופנו".
בהמשך הגיעה למקום ניידת, וא-טלקאת וחברו נלקחו לתחנת המשטרה לצורך חקירה. אחרי שהמתינו שם כשלוש שעות ניגש אליהם שוטר ואמר להם: "אתם משוחררים. זה היה בטעות".

בעקבות האירוע אושפז א-טלקאת לכמה שעות בבית החולים סורוקה שבו הוא עובד, ומיד אחרי שחרורו הגיש את התלונה במח"ש. "עד עכשיו אני סובל מכאבים",
הוסיף. "חייבים להעניש את התוקפים. אסור להם להיות שוטרים. הם מסוכנים לציבור".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "מטבע הדברים אנו מנועים מלהתייחס לפרטי מקרה ספציפי". ממח"ש נמסר: "הנושא נמצא בבדיקה".
חבר הכנסת טלב אבו עראר הגיש שאילתא דחופה בעניין לשר ביטחון הפנים וביקש לברר את נסיבות המקרה.