לעוד ידיעות מרתקות מהעולם היכנסו לדף הפייסבוק של דסק חוץ
אתמול (שבת) נהרגו כ-60 בני אדם בהפצצה רוסית על בניין במעראת אל-נומאן שבמחוז אידליב בצפון-מערב סוריה. לפי ארגוני זכויות אדם, לפחות 21 מההרוגים הם אזרחים, בהם ילד ושתי נשים, ולפחות 25 הם חמושים משורות המורדים. במתקפה אף נפצעו 30 בני אדם, רובם באורח קשה.
התקיפה הקשה אירעה במקביל למפגש שנערך בדמשק בין שליח האו"ם לסוריה, סטפן דה מיסטורה, לשר החוץ הסורי, וליד אל-מועלם, שדנו בשיחות השלום המתגבשות בין ממשל אסד לקבוצות האופוזיציה.
בתוך כך, הודיעו ארגוני זכויות אדם כי הסיוע שהיה צפוי להגיע ביום ראשון לעיר מדייה יתעכב לפחות ביום בשל "בעיות לוגיסטיות". העיר הנצורה על ידי ממשל אסד סובלת מעוני ומחרפת רעב. לפי ארגון "רופאים ללא גבולות" לפחות 23 תושבים גוועו למוות ברעב מתחילת דצמבר.
מאז ה-30 בספטמבר חיל האוויר הרוסי תוקף בסוריה, לטענתו כחלק מהמאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). עם זאת, גורמים מערביים, ובראשם ארה"ב, טוענים כי מרבית התקיפות מיועדות דווקא לארגוני המורדים הנלחמים בממשל אסד.
לפי דיווחים של ארגוני זכויות אדם והאו"ם, מאז תחילת המלחמה במרס 2011 נהרגו למעלה מ-260 אלף בני אדם, וכמיליון אולצו לעזוב את בתיהם.