חברת גלעם נמכרה לקרן פימי תמורת 290 מיליון שקל

החברה מקיבוץ מענית, המייצרת רכיבים לתעשיית המזון והמשקאות, מייצאת את תוצרתה ל-40 מדינות. הקיבוץ יקבל כ-200 מיליון שקל והיתרה תועבר לקרן בראשית

גולן חזני, "כלכליסט" פורסם: 10.10.16, 12:27

נחתמה העיסקה למכירת חברת גלעם מקיבוץ מענית לקרן פימי. הקרן בניהולו של ישי דוידי תשלם 290 מיליון שקל תמורת 100% מניות גלעם המייצרת רכיבים לתעשיית המזון והמשקאות.

 

קיבוץ מענית המחזיק ב70% מהמניות יקבל כ-200 מיליון שקל ואילו היתרה תועבר לקרן בראשית שהוקמה על ידי גבי פרל ומנוהלת על ידי רן גורודצקי ומני וסרמן כקרן מנוף שזהו אחד המימושים האחרונים שלה.

צילום: סיון פרג'
דוידי (צילום: סיון פרג')
 

הכנסות החברה, המנוהלת בידי ליעד כהן, מנכ"ל תנובה לשעבר, הינן כ-450 מיליון שקל בשנה. ה-EBITDA - רווח תפעולי תזרימי, עומד על מיליון שקל. החברה מייצאת את תוצרתה ל-40 מדינות. היא מעסיקה 210 עובדים במענית ו-50 נוספים בספרד ובגרמניה.

 

גלעם מייצרת פרוקטוז המופק מסוכר, עמילנים לתעשית המזון והנייר ומחזיקה גם בחברה בת לסחר במזון.