מדובר בשיגור רקטות רביעי לעבר ישראל בחודש האחרון. בשבוע שעבר נפלו שתי רקטות ששוגרו מחצי-האי סיני סמוך לגבול מצרים באזור המועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים בתקרית. שיגור הרקטות בוצע על רקע טענות דאעש כי מל"ט ישראלי חיסל חמישה מאנשי הארגון ברפיח המצרית.
בתחילת החודש נפלה רקטה באזור אילת ושלוש רקטות נוספות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. למחרת קיבלה שלוחת דאעש בסיני את האחריות לירי. כשעתיים לאחר הירי אל אילת, דיווח משרד הבריאות של חמאס בעזה על שני הרוגים וחמישה פצועים בתקיפה של ישראל באזור רפיח.
שלושה ימים לאחר מכן, נורתה רקטה לאזור המועצה האזורית חוף אשקלון. צה"ל תקף שלוש עמדות חמאס בצפון הרצועה בתגובה לירי לעבר עוטף עזה באמצעות טנקים וכלי טיס של חיל האוויר.