חודש פברואר הסתיים כחודש יבש בכל הארץ, ובצפון הארץ נרשמת שנת הבצורת הרביעית ברציפות. בחלק מתחנות השאיבה של רשות המים מדובר בשיא שלילי של משקעים לחודש פברואר מאז החלו המדידות בשנות ה-20 של המאה הקודמת.
מפלס הכנרת עלה בחודש שעבר ב-22 סנטימטרים בלבד, כשבממוצע רב-שנתי המפלס עולה בחודש זה בכ-60 סנטימטרים. בתחילת חודש מרס המפלס עמד על 16 סנטימטרים מתחת הקו האדום התחתון. נתון זה, שנמדד לקראת סיומה של עונת הגשמים, מציג מצב חריג מאוד שלא אירע זה כעשור. לקו האדום העליון, הקו שמסמן את מפלס המים כשהכנרת מלאה, חסרים 4.36 מטרים.
הנתונים המדאיגים נרשמים למרות מדיניות רשות המים להפסיק כמעט לגמרי את השאיבה מהכנרת. מחסור המים בצפון הארץ צפוי להחמיר בקיץ הקרוב. "אנחנו מתחילים להיות בבעיה", אומרים ברשות המים. הרשות פועלת להשלים את מערך ההתפלה המסייע לייצב את משק המים בישראל, וכבר היום יותר מ-50% מהמים המסופקים לכל השימושים מותפלים. לפי הרשות, מתקן התפלה אמור לקום באזור הגליל המערבי, אך התכנון לא יוצא לפועל בשל התנגדות תושבים. "כולם מסכימים שמתקן כזה חייב לקום, אך אף אחד לא מוכן שהמתקן יהיה בשטחו", אומרים ברשות המים. "ולמרות שכבר נבחנו יותר חלופות מלכל מתקן תשתיתי אחר במדינה, התושבים ממשיכים להתנגד ולא לאפשר את הקמתו".
הטמפרטורות החזויות להלילה ולמחר: קריית שמונה 22-13, קצרין 19-9, צפת 16-10, טבריה 25-11, נצרת 19-10, חיפה 21-12, תל אביב 20-12 ירושלים 17-9, אשקלון 19-12, עין גדי 27-18 באר שבע 22-10, ערד 20-9, מצפה רמון 17-9, אילת 27-16
מחר תחול עלייה קלה בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ. מחברת "מטאו-טק" נמסר כי ביום חמישי כבר תחול עלייה ניכרת בטמפרטורות וייעשה חם מהרגיל עד שרבי ברוב אזורי הארץ.
רק ביום שישי יחדור אוויר קריר יותר לאזורנו, תחילה למרכז הארץ ולנגב, ומשם לצפון הארץ. הטמפרטורות יירדו וייתכן טפטוף מקומי בלבד.