מקסיקו מתמודדת הערב (יום ה') עם זוועה חדשה מבית היוצר של עולם הפשע המקומי, שמרים את ראשו בחודשים האחרונים: 11 בני אדם פשטו על בית במרכז המדינה בשעה שנערכה בו מסיבה לילדים – ורצחו ביריות 11 בני אדם. זה קרה בשעת לילה של יום ד' (לפי השעון המקומי) במדינת המחוז הידלגו, מצפון למקסיקו סיטי.
כוחות הביטחון של מקסיקו חסמו את הגישה לבית, ומומחים לרפואה משפטית הוזעקו כדי לבדוק את הזירה. האבטחה בשכונה שבה אירע הרצח, שכונה שתושביה משתייכים למעמד הביניים, הוגברה.
מקסיקו מתמודדת זה כמה חודשים עם התגברות האלימות, במיוחד זו שבה מעורבי סוחרי סמים. במאי השנה נרשמו 2,186 מעשי רצח – המספר הגבוה ביותר של מעשי רצח במקסיקו מאז שהחל הרישום לפני 20 שנה.
מאז שממשלת מקסיקו הכריזה מלחמה על קרטלי הסמים בשנת 2006 נרצחו או נעלמו בה יותר מ-200,000 בני אדם.