לראשונה מזה 4 שנים: אינפלציה חיובית בארץ

None

גד ליאור עודכן: 16.01.18, 00:15

האינפלציה בשנת 2017 הסתכמה ב־0.4%, וזו הפעם הראשונה מזה 4 שנים שנרשמת אינפלציה חיובית בישראל, אם כי היא נמוכה מהיעד השנתי שקבעה הממשלה: אחוז עד שלושה אחוזים. בכך מחמיץ שוב בנק ישראל את היעד שנקבע, אולם חלק מה"אשמה" מוטל על הממשלה עצמה שהורידה מחירים ומסים. האינפלציה בדצמבר עמדה על 0.1%, ועליות מחירים נרשמו במיוחד בסעיף ההלבשה וההנעלה שהתייקרו ב־4.3% והתחבורה שהתייקרה ב־0.6%. לעומת זאת נרשמו ירידות מחירים בירקות הטריים שהוזלו ב־6.4% ובסעיף התרבות והבידור שמחיריו ירדו ב־1.3%.

 

מנתוני הלמ"ס עולה כי ב־2017 נרשמו השינויים האלו בסעיפים העיקריים של המדד: המזון התייקר ב־0.2%, הירקות והפירות הוזלו ב־3.8%, הריהוט והציוד לבית הוזלו בסך כולל של 3.8%, ואילו סעיף הבריאות במדד התייקר באחוז אחד.

 
פורסם לראשונה 15.01.18, 21:13