הרבה לפני שהתרגלנו לקבל את ברכות החג בווטסאפ וברשתות החברתיות, מנהיגי המדינה ובכירי מערכת הביטחון בירכו אחד את השני לקראת ראש השנה דרך שליחת גלויות ומברקים.
לקראת החג המתקרב חושף היום (שישי) ארכיון צה"ל במשרד הביטחון גלויות מראש השנה הראשון שחגגה מדינת ישראל בשנת 1948 (התש"ט).
החג העברי הראשון של מדינת ישראל צוין בעיצומה של מלחמת העצמאות בשנת 1948. בין הגלויות שנשמרו ישנה גלויה שכתב מפקד חיל האוויר דאז, אהרון רמז, לכל מפקדי יחידות חיל האוויר.
ראש הממשלה ושר הביטחון דאז, דוד בן-גוריון הגיב על אחת הברכות שקיבל לרגל החג וכתב: "ראש הממשלה מודה על הברכה ומברך בשנה טובה".
ממטה השירות הדתי נשלחה גלויה לכבוד דוד בן-גוריון שכיהן גם כשר הביטחון והרמטכ"ל יעקב דורי, ובה נכתב: "כתיבה וחתימה טובה! שנת ניצחון,
שלום ובניין פריחה ושגשוג למדינת ישראל. שנה שיבה בנים לגבולם והרמת קרן תורת ישראל בארצנו".
במטה חיל הנשים שלחו גלויה אל חיל האוויר ואיחלו: "ברכת שנה טובה ומבורכת. שנת ניצחון, עליה בבניין ויצירה. מועדים לשמחה". על גלויה נוספת חתם טדי קולק, ששהה באותה עת בניו יורק בתפקיד ראש משלחת רכש לנשק ובירך את הנמען ב"ברכות לשנה החדשה שלוחות מן הנכר".
ואילו ראש הממשלה השלישי לוי אשכול, שכיהן בתקופת הקמת המדינה כראש המחלקה להתיישבות חקלאית בסוכנות היהודית, כתב : "ברכת ניצחון קיבוץ גלויות, הצבת גבולות ויישובם לשנה החדשה".